Blogit virtuaalikenneleillä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Risto
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4309
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:30 pm
Paikkakunta: Turku

Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Risto »

Olen parissa virtuaalikennelissä törmännyt tähän, että pitäjä kirjoittelee mielikuvituksen varalla mitä kennelissä tapahtuu ja ilmoitteleee uusista koirista sitä kautta ja kertoo kisakuulumisia jne. Itseäni kiinnostaisi tälläinen hirveästi ja ajattelinkin Jauniklisille tehdä blogin, jonne kirjoittelisin aina kun on kiinnostusta.

Haluaisin kuulla mielipiteitänne näistä blogeista ja jos teillä tälläinen on, niin kertokaa mitä kaikkea kirjoitatte ja kuinka usein. :)
MEIKÄN SETIT ON AITOJA, PIKIMUSTAA HUUMORIA
Avatar
Noemie
Syvällistä
Viestit: 672
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 9:39 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Noemie »

Kyllä, olen nähnyt myös ^^ Niitä on aina kiva lukea ja pääsee niin "sisälle" kennelin tapahtumiin :> Olen miettinyt blogin aloittamista yksityisissäni ja sen aion todella tehdä viimeistään kesän alussa. Jos on paljon intoa kirjoittaa hauskasti ja yksityiskohtaiseksi, se on myös lukijalle mielyttävää lukea.
I summer! classic, but so true.
liidadaa
Alkupalat
Viestit: 56
Liittynyt: La Touko 23, 2009 12:29 pm

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja liidadaa »

Minulla on kanssa suunitelmissa tämmöinen blogi hommeli, itse kirjoittelisin sinne ns. arkipäivän asioita, aina kun on aikaa ja kiinostusta. Tai muuten vaikka joka sunnuntai miten viikko on mennyt.

Tää oli siis pika kommentti.
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Blogi-idea on tosi hauska, ja olen nähnyt sitä muutamalla kennelillä. Blogin perustaminen kennelille kiinnostaisi kovasti, mutta mulla ei yksinkertaisesti olisi aikaa kirjoitella sinne ;> Ellei tekis just niinku liidadaa ajatteli, että kerran viikossa pistäisi "viikkoraporttia" pystyyn.
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Avatar
Odea
Höpsö veitikka
Viestit: 5094
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 8:55 am

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Odea »

Hihii täähän ois tosi mukava idea ja lisäis sitä realistisuutta näilläkin virtuaalikenneleillä ja antais sellasta kivaa vastapainoa kisauttelulle ja muulle virtuaalikenneltoiminnalle. Mie varmaan vohkin ton idean seuraavan virtuaalikenneliini, kuulostaa niin kivalle idealle. Ja sithän vaihtoehtona olis myös että jokaisella koiralla ois oma bloginsa tai päiväkirjansa, jossa kerrottais niiden kuulumisia ja jotain. Kumpi teistää kuulostaa paremmalle, kaikkien koirien oma blogi vai sellanen yhteisblogi? Yhteisblogia ois toki helpompi päivitellä, mutta sitten sais lisää yksilöllisyyttä peliin noiden koirien omien blogien kanssa. Että jokainen koira ois just se oma yksilönsä, että niiden luonteenkuvailua ja muuta kivaa jatkettais vielä pitkän ja "raskaan" luonnekuvauksenkin jälkeen. :D

Mutta siis, tosi kiva ideanpoikanen toi blogijuttu :-)
Avatar
Jamie
Alkupalat
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 10:02 am

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Jamie »

Tykkään itse kaikesta, joka lisää realistisuutta virtuaalihommiin :) Jossain vaiheessa tuntui vain siltä, että kaikissa virtuaalikenneleissä koirat oli siellä näytillä, niillä ei ollut luonnetta eikä sukua. Pelkästään hienot kuvat ja jee ne sai hienoja tuloksia, mutta ei sitten muuta. Blogi varmasti tuo koiria ja koko kenneliä lähemmäs todellisuutta. Itse olen liian laiska kirjoittamaan blogia, mutta aina välillä laitan kisakuulumisia päivityksiin mukaan. Mutta näitähän voisi olla kiva lukea :D
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Kaisu
Nostaa rautaa
Viestit: 907
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:01 pm

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Kaisu »

blogi olis kiva, jos jaksais vaan kirjoittaa. :DD varmaan kesällä, kun on enemmän aikaa, vois blogia yrittääkin pitää, mutta tiedä sitten. itse varmaan pitäisin ns. yhteisblogia, helpompaa ja vähemmän aikaa vievää.

mutta mikä blogipalvelu (vuodatus ym.ym.) olisi teidän mielestänne paras?


hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Sikko »

^ Blogspot on ainakin hyväksi koettu. Yawnillahan on oma blogi, jonne en kyllä ole vielä mitään viisasta kirjoittanut. Blogi mulla on lähinnä sen takia, että sinne saa nopeasti päivitettyä kuulumiset ja kisat mulla on aina blogissa. Äärimmäisen helppoa, kun sivua voi muokata niin helposti ja ilmot voi laittaa kommentteina. Niiden lisääminen on niin sujuvaa ja nopeaa että huh huh! Suosittelen kaikille lämpimästi!
you know what i like about people?
their dogs
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mä olen miettinyt myös tallaista blogia Wolfeye'sille ja Bakemonolle, sillä niissä tapahtuu paljon asioita viikossa, varsinkin Bakemonossa. Wordpress on myös mun mielestä tosi kiva blogi, joka onkin yksi niistä harvoista jota osaan oikeasti käyttää :mrgreen:
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Avatar
Jamie
Alkupalat
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 10:02 am

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Jamie »

Vuodatus on mielestäni selkein vaihtoehto, lisäksi siihen on hirveästi erilaisia ulkoasuja löydössä jos vain googleen laittaa hakusanaksi. (Itse en ainakaan osaa tehdä blogi ulkoasuja :D)
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Sikko »

Jamie kirjoitti:Vuodatus on mielestäni selkein vaihtoehto, lisäksi siihen on hirveästi erilaisia ulkoasuja löydössä jos vain googleen laittaa hakusanaksi. (Itse en ainakaan osaa tehdä blogi ulkoasuja :D)
Minä taas olen nimenomaan kokenut vuodatuksen huonoksi vaihtoehdoksi ja siitä tuntuu moni muukin valittavan (jotain häikkää toimivuudessa). Vuodatukseen oli minusta kanssa ärsyttävää vaihtaa sitä ulkoasua, kun taas blogspotissa se on vaivatonta. Wordpress taitaa kuulemani perusteella olla se kaikista varmin ja paras vaihtoehto, mutta itse en ole sitä kokeillut.
you know what i like about people?
their dogs
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

blogspottia olen itse kokeillut ja niin säälittävältä kuin kuulostaakin, mä en osaa käyttää sitä.

Wordpressiin ei edes tarttee tehdä mitään blogiulkkaa, tässä on esimerkki Sagurin vahasta blogista, joka on wordpressissä. Siihen voi vaan änkee tollasen kuvan joko suoraan koneelta tai sitten vaihtoehtoisesti muokata sitä jollain kuvankäsittelyohjelmalla, jolloin tohon tulee sellainen otsikkokuva, toinen erinomainen esimerkki on Kingin blogi klik
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Avatar
Jamie
Alkupalat
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 10:02 am

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Jamie »

Olen joskus kauan aikaa sitten käyttänyt blogspottia, mutta sinne on niin vähän ulkoasu vaihtoehtoja (tai en osaa käyttää...) Vuodatus toimii minulla ainakin todella hyvin, enkä ole kuullut mitään valituksia. Muutenkin vuodatuksen blogeja olen hirveästi nähnyt, joten ei se niin kamala voi olla ;) Ulkoasut tosiaan on hankala tehdä itse. Niitä kyllä löytyy satoja valmiita, joita voi helposti muokata erilaisiksi. No, mielipiteistä turha väitellä.

Pidän kovasti tuosta Kingin blogista se on hauskan yksinkertainen. Wordpressiä en ole ikinä kokeillut
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Meripelastajassa on jo pitemmänkin aikaa ollut käytössä uutisblogi. Yritin jossain vaiheessa kirjoittaa Meripelastajan päiväkirjaakin, mutta aika oli/on vähän turhan kortilla, joten käytän tuota vain uutisten levitykseen (kisatulokset, pentuesuunnitelmat, kisamainokset yms.). Ainakin mun kohdallani tuo säästää aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse joka kerta kirjautua domainille ja latailla tiedostoja yms. Blogspotia olen käyttänyt alusta alkaen enkä ole kokenut tarvetta vaihtaa palveluntarjoajaa. Merkintöjen lisääminen on yksinkertaista ja helppoa. Blogin ulkoasun muokkaus ei ole ihan mun heiniäni, mutta Blogspotin valmispohjia muokkaamalla olen saanut nykyisenkin ulkoasun mieleisekseni.

Omien kokemusten pohjalta voin suositella blogin hyödyntämistä virtuaalikennelissä. Erittäin helppo ja vaivaton tapa kertoa kennelin kuulumisia. Itse lueskelisin myös mielelläni useammankin kennelin uutisblogeja javaikkapa kommentoisinkin mahdollisuuksien mukaan. Meripelastajan blogissahan mulla on käytössä tuo kommentointimahdollisuus, vaikka eipä sitä kukaan ole käyttänyt. :D
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
sasu.
Sumopainija
Viestit: 1289
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:57 am

Re: Blogit virtuaalikenneleillä

Viesti Kirjoittaja sasu. »

En ole ennen ajatellutkaan blogijuttuja kenneleille. Nyt kyllä idea sai innostumaan, jos tekisi Dielkuun tai Kuurakuuhun oman blogin. Tai vaikka molempiin?
Se vaan että osaako sitä käyttää niin mietityttää. :D
Virtuaalihommat katkolla, pahoittelut kasvattajille. Jos jotain asiaa liittyen koiriin laittakaa yv'tä.
Vastaa Viestiin