Doradon F kultaiset :)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Shady
Taikuri

Doradon F kultaiset :)

Viesti Kirjoittaja Shady »

Kuva Kuva Kuva
(c) Moondust

Ajattelin nyt kerrankin laittaa töpön pystyyn aikaisin. :) Eli olen siis kaavailemassa de la Doradon F-pentuetta elokuuksi. Olisi hienoa, että ennen kuin mietit varausta lukaisisit hieman kasvatus sivuammekin :)
Pennut syntyvät 10.09.08

Emä:
Bh vFIN KVA Multi Winner Multi Mva Arany's Fire of Heard "Oona"
Nly: 5*ROP-pentu, 2*PN4, 3*PN3, 3*PN2, 8*PN1, 7*VSP, ROP, 12*SERT, 2*CACIB, 9 jv-titteliä, 5 v-titteliä, 9 maan valio.
Nome: Valio
Mejä: AVO1
Pk: BH
Vepe: Hyväksytty SOVE
K-tanssi: 50p.
Suku: Sukua neidillä on isä ja emä, jotka ovat menehtyneet. 6 sisarusta, joista 3 on kuollut ja yksi on kadonnut. Vain 2 siis on nyt tiedossa. Niille ei ole minun tietääkseni kaavailemassa jälkikasvua.

Isä:
Bh Hk3 Jk1 vFIN KVA Multi winner Multi MVA Aamukasteen Arrival.
Nly: 7*PU2, 7*PU1, 7*ROP, 12*SERT, 5*CACIB, 3*v-titteli, 9 maan valio.
Nome: Valio
Mejä: 2*VOI1, vJM-08
Pk: BH, Jk1, Hk3
Vepe: Hyväksytty SOVE
Suku: Sukua herralta löytyy aika paljon, mutta kaikki sukutaulun koirat ovat kuolleet, samoin kaikki sisarukset (ainakin minun käsittääkseni.).

Varaukset:
Pentueesta haluan ihan pienen, joten otan vastaan vain kaksi varausta.
- Nettah - Freedoms Flame - uros - Fate de la Dorado - sijoitus
- Juulia - Geewas - uros - Feral de la Dorado

Nimet:
Fate de la Dorado (=Kohtalo) - Nettah
Feral de la Dorado (=Villi) - Juulia
Fiery de la Dorado (=Hehkuva)

Kuvat:
Pystyn lahjoittamaan uros pennulle myös kuvat mukaan. Kultaisten urosten kuvia on aika paljon vielä varastossa ja mielelläni annan niitä kasvateilleni. Narttujenkin kuvia on vielä vapaana, mutta itse en erityisemmin pidä kuvista ja niissä esiintyvistä koirista.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Nettah
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Re: Doradon F kultaiset :)

Viesti Kirjoittaja Nettah »

Minua kiinnostaisi yksi urospentu. Harrastamaan alkaisin sen kanssa ainakin tokoa, mutta ehkä myös jotain muutakin, kuten jälkeä olisi kiva kokeilla. Tokossa alkaisimme kisatakin, ja jos koiralle hoitaja löytyisi, joka olisi innokas kisaamaan koiran kanssa, hän saisi tietenkin kisata koiralla. Parissa näyttelyssäkin ajattelin koiraa käyttää, jos vaikka jotain tuloksia saataisiin. Kennel Freedoms Flamessa ollaan vasta aloitettu kunnolla kisaaminen, joten muilta koirilta ei vielä hirmuisesti tuloksia löydy. Kokoajan kisautan niitä kumminkin parhaani mukaan. Bh-kokeen haluaisin nyt ainakin jokaiselle koiralle saada läpi, vaikkei vielä ole kylläkään yksikään päässyt sitä läpi. Myös tavoitteena olisi saada jokainen koira jonkin lajin valioksi. Jos kisatuloksia tulee hyvin, teetän ehkä pennutkin, mutta se on sitten vain ajankysymys, tehdäänkö niitä pentuja vai ei. :)
Kasvatan Freedoms Flamessa Kultaisianoutajia, Saksanpaimenkoiria, Shetlanninlammaskoiria ja Länsigöötänmaanpystykorvia, muita rotuja ei taida ollakaan. Koirakavereita koiralle löytyisi sitten kennelistä 13, joista 5 on tällä hetkellä hoitajat. Tietenkin yritän saada mahdollisimman monelle koiralle hoitajat.
Minulta löytyy welhon tili, joten pystyisin maksamaan pennusta welhon tilillesi.

Minä, neiti fiksu, en ymmärtänyt, pitääkö minun täyttää tuo alla oleva juttu, vaiko sinun? Täytän sen kyllä jos minun piti täyttää, mutta minä en oikein ymmärtänyt sitä asiaa, jos viitsisit vähän valistaa? :D
Nimi - Kennel - Skp - F de la Dorado
Koirat ovat minulle elämä, entä sinulle?
Shady
Taikuri

Nyt ihan aluksi tuo teksti on varaus jutun perässä ihan vain antamassa itselleni osviittaa tai jotain sinne päin :'D

Kuulostaa ihan hyvältä. Luithan kasvatus sivun? Kun sinulla oli tuolla noista vapaasti kopioitava paikoista kuvia koirillasi. Niin ajattelin, että omalle kasvatilleni en halua semmoisia, niinkuin kasvatus sivullakin luki :)
Otithan myös huomioon, että pentue syntyy syksyllä? :) Minun täytyy kaik tarkastaa, et saan olla mahdollisimman varma siitä, että ostaja on hyvä :'D
(Njäh... Teksti kuulostaavarmaan karmeelta, kun just heräsin... aivot on viel nukkumas :'D)

Kerro toki lisää suunnitelmistasi koiran suhteen! :) Tuo kuulosti jo oikein hyvältä, mutta yritän kuitenkin vielä kasvattien omistajia painostaa kokeilemaan nomea, joka on minulle se tärkein laji ;D Toivon siis, että myös sitä edes kokeiltaisiin :)) Edes taippareiden verran :)

Niin ja niistä kuvista, kun urokselle löytyy ihan hyviäkin kuvia minulta, niin jos katsotaan sitten, että jos sulle löytyis jotkut kivat niin olis kyllä tosiaan kiva, että näyttelyissäkin näkyisi :DD

// Olisiko isukki toivomuksia/ehdotuksia?
Shady
Taikuri

Uppia tälle töpölle :)
Shady
Taikuri

->
juulia
Floodari

Viesti Kirjoittaja juulia »

Voi kun kiinnostaisi todella! No myönnetään, kyseessä olisi jo 13. koira, mutta olen päättänyt että ei se määrä nyt niin tärkeä ole. On monia huippukenneleitä, joissa on paljon koiria, esimerkiksi Thema, ja ei se koiramäärä nyt niin tärkeä ole. ;) Ja eikös rakastava koti ja kisaus ole tärkeitä, eikä koirakavereiden määrä?

Eli kerjäisin kultsupentua Geewasiin, olet ehkä saattanut joskus kuulla kyseisestä kennelistä, kun olemme jo kahdeksan kuukautta olleet pystyssä. Geewas kasvattaa kaikkia rotuja, ja yksi kultsu olisi tosi mukava lisä kirjavaan laumaamme! Kavereita tulisi paljon ykkösen ja vitosen roduista, samoin myöskin seiskasta on yksi koira.

Kisaisimme jatkossa monenmoisissa lajeissa, esimerkiksi agilityä, mejää ja nomea harrastettaisiin, samoin maastoesteitä. Näyttelyitä myös, jos saisin kuvat. Kisa- ja sivunäyttönä esittelen seuraavat - vanhemmat koirani Santeri, Eevi ja Tiitus. Nuorin koirani on tällä hetkellä tänään syntynyt Gilda, jolla ei luonnollisesti ole tuloksia, vaikka agilityyn on ilmoittauduttukin. Toiseksi nuorin onkin sitten Vilja. Siinä nyt jotain, joko kelpaisi? :--)

Myös BH- koe suoritetaan heti "kättelyssä" ja jatkossa muita palveluskoiralajeja. Esimerkiksi etsintäkoe sopisi varmasti kultaisellenoutajalle. Näin aluksi voisin listata tavoitteeksi BH, valioutuminen nomessa ja mejässä ja tuloksia agilityssä ja maastoesteissä. Niin... Ja sukupuoli... Öööö. Narttuja on... 7, ja uroksia... öö... pian viisi. Päätä sinä otanko uroksen vai nartun. Minulle se periaatteessa on ihan sama, riippuu vähän kuvista mitä saisin käyttöön yms.

Joten jos meille pentu lähtisi, olis tosi mukava. Ei kai se nyt 13 nyt niin iso määrä ole? :'D
/ Niin, kasvatusperiaatteet vaikuttavat melko samoilta kuin minullakin on, joten siinä tuskin syntyy ongelmaa. Ja koska sukupuoli on sun päätettävissä, niin jos päätät että otan nartun niin sijoitustyttö käy hyvin, ja jos uroksen niin se käy aivan yhtä hyvin (sitä tuskin haluat sijoitukseen).
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Shady
Taikuri

Hianoa, että kiinnostusta pentuetta kohtaan löytyy enemmänkin :)

Tuo koiramäärä ja mikä olisi oikea koiramäärä on aivan henkilökohtaista. itselläni on tällä hetkellä 11 koiraa ja juuri syntymäisillään 12 koira. Minulle tuo on hyvä määrä koiria, koska pystyn tarjoamaan jokaiselle kisautusta. Jos koet, että 13 koiraa ei ole liikaa sinulle ja aikasi riittää niille, niin mikäs siinä.
Itseasiassa erittäin mielelläni annan koiran sinulle, vaikka tosiaan aikaisemmin ei ole tullut törmättyä kenneliisi tai ei ainakaan nimi ole jäänyt mieleen. Varmasti ehdit palailemaan tauoltakin jo paljon ennen pentueen syntymää, joten kennelinkin näkisin kunnolla varmaan ennen. :)
Jos minä kerran saan sukupuolen päättää niin olisi sitten pari kysymystä. Eli jalostukseen liittyen. Olisitko siis itse teettämässä pentuetta koiralla? Itseasiassa mielelläni laittaisin pentueesta nimen omaan uroksen sijoitukseen, jos sijoitukseen laitan pennun :) Vielä kuitenkin tuo on aika avoin asia, kun en tässä vaiheessa vielä osaa päättää otanko itselleni pennun vaiko en.
(toivottavasti muistin kaiken :'D)

MOLEMMILLE:
Nyt onkin sitten kaikki pennut jo varattu, jos vielä molemmat voisitte vahvistaa, että olette oikeasti kiinnostuneita ottamaan pennun.
Ja kummaltakin haluaisin kuulla suunnitelmia jalostusta ajatellen. Eli olisiko mahdollista, että koiralla saatettaisiin teettää pennut joskus vai onko ihan vain kisa kaveriksi tulossa? Mikäli pentuja olisi mahdollisesti tulossa toivon, että pentueet pysyvät melko pieni lukuisina :)
juulia
Floodari

Jep, kyllä mä luulen, että tää on ihan hyvä tahti mulle. Aluksi oli vain 6 koiraa, ja sitten kun ne alkoivat menestyä, tuli lisää jne. Että kyllä varmasti löytyy tälle pennulle kiinnostusta ja aikaa, varsinkin kun olen useaan otteeseen meinannut jonkun kasista ottaa. Ja mulla synty just tänään 12. koira, joka on MAXI. Niinpä mulla just täytty alo- luokat, mutta todennäköisesti ne ehtivät vielä tyhjentymään ennen pentueen syntymistä. :D

Päätin nyt että otan uroksen, mutta en ihan välttämättä tahtoisi sitä sijoitukseen. Jalostukseen olis tarkoitus käyttää yhden kerran evm- nartulla, ja pentuja syntyisi kolme, tai kaksi. Sitten kuin on tullut tarpeeksi menestystä. (: Jos asia on siis sulle ok?
Shady
Taikuri

Laitan siis sinulle nytten uroksen varaukseen :) Ja juu eipä sen tarvitse sijoitus olla, kun luulen vähän, että kuitenkaan en pysty vastustamaan kiusausta ja itselleni otan yhden koiruuden :')
juulia
Floodari

Okei. (: Mä kun en noissa kultsuissa mikään paras ole, joten voisitko kertoa minkä uroksen kuvat kannattaa ottaa käyttöön, mikä noista on paras siis?
Shady
Taikuri

Otatko siis minulta kuvat? Jos otat niin en sano vielä mitään. Voin valikoida kyllä hyvimmät kuvat, mutta katselen niitä sitten vasta lähempänä syntymis aikaa... Sehän on vasta kuukauden/muutaman päästä :))
Shady
Taikuri

pistetään vähän ylös, jottei häviä :))
Shady
Taikuri

Pentuja on nytten sitten suunniteltu ensi kuulle : )

Haluaisin vielä kuulla ovatko molemmat alustavat varaajat vielä innostuneita pennuista ja valmiit ottamaan omansa?
juulia
Floodari

Jeps, mukana ollaan vieläkin. :)
/btw, saisinko siis ne kuvat sulta? Tiedän että mitä kuvia täytyy alkaa etsimään. Mieluiten tietenkin sulta, jos se vaan on sulle ok. Niin, ja tahtoo nimet esille!
Nettah
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Re: Doradon F kultaiset :) - Nettah??

Viesti Kirjoittaja Nettah »

Vielä oon kiinnostunut joo. :D En ollenkaan tajunnut tulla tänne kahtomaan.
Näillä näkymin myös flyballia alettaisiin harrastamaan koirulin kanssa. 8)
Pentue suunnitelmia minulla ei ole, mutta ehkä joskus pentue tehtäisiin, jos sijoituspentuja on, niin koiran voisin sijoituspennuksi ottaa (tajusitko?). :)
Onko pentueen syntymäaika jo päätetty? Ja onko tuo isä jo varma? ;>
Koirat ovat minulle elämä, entä sinulle?
Vastaa Viestiin