Meripelastajan landseereita (synt. 03.07.2009)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Meripelastajan landseereita (synt. 03.07.2009)

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Meripelastajaan olisi luvassa valkomustia lansulapsukaisia kesällä 2009. Tarkempaa ajankohtaa en osaa vielä sanoa, mutta heinäkuu ei liene huono veikkaus. Ennen kuin luet topikkia pitemmälle kehotan sinua tutustumaan Meripelastajan Kasvatus-sivulta löytyviin kasvatusperiaatteisiini.

Tietoa isästä
  • Pentueen isänä toimii Marjan lainaama vKANS vBEL vCA vDK vFIN vGBR vLT & vSWE MVA vSWEW-08 vV-08 vCAW-08 vDKW-08 RH-E Jk1 Tk1 Bh Meripelastajan Metsänherra. Kyseessä on Meripelastajan ensimmäisen pentueen kasvatti ja jo edesmenneen silmäteräni vVPVA vCA vEST vFIN vGBR vSWE & vUKR MVA vCAW-07 vESTW-07 vEUV-07 vGBRW-07 vMV-07 vRUSW-07 vSWEW-07 Bh Gewiss Zierlichin poika.
    Kuten meriittirivistä ehkä huomaakin, Miska on näyttelykehien kirkas tähti ja kahdeksankertainen muotovalio, sisältäen mm. kansainvälisen muotovalionarvon. Uroksen parhaita näyttelytuloksia ovat viime vuoden lansu- ja nöffierkkarin, Marjapuuron ryhmänäyttelyn ja Lasimeren KV-näyttelyn BIS2-sijoitukset. Kilpailukalenterin mukaan Miskalla on varastossa 9x SERT ja 6x CACIB.
    Näyttelyiden ohella Miska on kunnostautunut myös monen muun lajin parissa. Herralla on neljä ykköstulosta vepestä, 185 pistettä koiratanssista, kaksi ykköstulosta tokosta, Bh ja Jk1 palveluskoiratoiminnasta, 10p flyballista, kaksi vKUMA:a agilitysta ja RH-E pelastuskoiratoiminnasta.
    Miskalla on kaksi sisarusta, joista ainakin minun omistuksessani asuvalle Meripelastajan Merenneidolle tullaan teettämään pentue. Arielin pentue ei kuitenkaan tule olemaan suuri (korkeintaan kolme, todennäköisesti yksi tai kaksi pentua). Miskan jalostuskäyttö on harkittu tarkkaan, enkä näe siihen ongelmaa, varsinkin kun uros on näin hienosti menestynyt.
Tietoa emästä
  • Emäksi olen valinnut Meripelastajan edeltäjän, Lasitetun, kasvatin Bh Lasitetun Hyzenthlayn. Leijalla ei valitettavasti ole enää ajantasalla olevia sivuja olemassa, mutta vanhat sivut löytyvät täältä. Narttu tulee ensimmäisestä koskaan kasvattamastani landseerpentueesta, ja sen vanhemmat vAM vKRE vSWE vLT vIT vCA vPL & vN MVA vLTW-05 vNW-05 Hk2 Bh Humanoid's Haze Fairy ja Bh Trix per Sempre Vostro kuuluvat ensimmäisten virtuaalilandseerieni joukkoon.
    Leijan tulokset ovat valitettavasti pääosin kadonneet, mutta tiedossa on, että nartulla on oikeudet vepen AVO-luokkaan (kolme ykköstulosta takana) sekä hyväksytty suoritus palveluskoirayhdistyksen Bh-kokeesta. Näyttelyistä narttu on saanut sekä ERI:ä että EH:ta ja plakkarissa on muutama SERT:kin.
    Leijalla on kaksi sisarusta, jotka ovat molemmat jo vaipuneet virtuaaliavaruuden syövereihin, joten niille tuskin tulee kukaan teettämään pentuja.
Haussa on pitkäikäinen ja rakastava koti kaikille syntyville pennuille. Suuria kilpailumääriä en vaadi, pari kisaa per kuukausi riittää mainiosti, mutta haluan nähdä ettei koira unohdu vain sivujen koristeeksi. Kehotan tutustumaan Kasvatus-sivulta löytyvään "Ehtoja Meripelastajan kasvatin hankintaa harkitsevalle"-osioon.

Tämän pentueen kirjain tulee olemaan P. Olen taas keräillyt ison kasan nimivaihtoehtoja, joista valita, mutta halutessaan saa toki esittää omankin ehdotuksensa. Ehtona on kuitenkin, että nimi on P-kirjaimella alkava, edes jossain määrin omaperäinen yhdyssana (tai ainakin vähän pidemmänpuoleinen sana). Omat nimiehdotukseni ovat tässä:
  • Meripelastajan Paimentyttö - NDAL
    Meripelastajan Pandakarhu
    Meripelastajan Pakkolasku
    Meripelastajan Pellavatukka
    Meripelastajan Pikkuporvari
    Meripelastajan Pojankloppi
    Meripelastajan Prototyyppi
    Meripelastajan Pajunkissa
    Meripelastajan Pakkasherra - MARJA
    Meripelastajan Pirttihirmu
    Meripelastajan Pellonpekko
    Meripelastajan Puskajussi
    Meripelastajan Puukkojunkkari - SIKKO
    Meripelastajan Pikkarainen
    Meripelastajan Pajunkissa - CIEL
En ole toistaiseksi asettanut pentueelle rajoitusta, mutta kovin suurta pentuetta en ole tällä kertaa todennäköisesti teettämässä. Kaikki kiinnostuneet saavat esittää vapaamuotoisia hakemuksia tähän topikkiin tai sähköpostiini (löytyy Meripelastajan etusivulta). Mikäli kiinnostuneita on liian paljon, tulen karsimaan osan pois joukosta. Karsinta tapahtuu sen mukaan kuinka vakuuttunut olen kunkin alustavan varaajan kiinnostuksesta pentua kohtaan - nopeat eivät siis tällä kertaa syö hitaita. Tästä syystä kehotankin panostamaan viestiinsä, kirjoittamaan mahdollisimman laajasti tulevaisuudensuunnitelmista pennun kohdalla, omista virtuaaliprojekteistaan ja kaikesta muusta mitä kokee tarpeellisiksi.

Varaukset
  • Marja (yksityiseksi): u. Meripelastajan Pakkasherra
    Sikko (yksityiseksi): u. Meripelastajan Puukkojunkkari "Tyson"
    Ciel (Haly): n. Meripelastajan Pajunkissa "Isla"
    ndaL (yksityiseksi): n. Meripelastajan Paimentyttö
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Sikko »

Voi joo mulle uros! Mikäli noissa kuvissa nyt varmasti on uros. :-D Linkkailen ne kuvat kohta tähän, niin saat katsella. Kahdet kuvat Henjiltä sain, niin nää saat sitten sanoa mielipitees niistä, kun en loppujenlopuksi mitään lansujen ulkonäöstä tiedä.

Mullahan kiinnostaa siis lansut ihan irlissäkin. Serkun kaverilla on kaksi lansua, joita tulee silloin nähtyä ja hauskoja nassuja kyllä ovat. Joskus hamassa tulevaisuudessa haluan itselleni oman pienen lansun, mutta rotu ei tällä hetkellä oikein täytä niitä vaatimuksia, mitä siinä Minun rodussani pitää olla. Mutta joskus sitten siellä hamassa tulevaisuudessa, kun olen kyllästynyt adhd-kelpuihin ja muihin paimeniin ja haluan koittaa myös muita rotuja.

Virtuaalikoirailusta sitten tosiaan! Kasvatan Yawnissa kelpieitä ja belgianpaimenkoira malinoiseja ja omasta mielestäni kisaan koirilla suht aktiivisesti. Sivunäyttöä voit katsoa tosiaan Yawnin koirista, mutta Vimman olen saanut osaksi kisattuna ja muut koirat ovat suht uutukaisia, joten niitä tuloksiakaan ei niin hirveästi löydy. Sittenhän mulla on toki yksityiset, jossa asustelee oikeastaan pelkästään vain noita nahkoja, jotka Just Kiddingistä jäi yli. Kiinnostus coltsuihin laski, kun tajusin, että irl nahkasta ei ole ainakaan tällä hetkellä mulle koiraksi. Nuo kolme nahkaa ovat kuitenkin mulle äärettömän tärkeitä, enkä halunnut niistä luopua, joten nakkasin ne tuonne yksityisiin. Sieltä hyvänä sivunäyttönä on priimakoirani Hymy, jonka kanssa on tullut kisattua todella paljon ja menestyttyäkin. Lansukainen menisi siis tuonne epävirallisiin yksityisiini ja saisi siellä samanlaista kisautusta kuin muutkin koirat. Agissa tuskin landseerin kanssa kisaisin, koska se ei minusta ole irl kys. rodulle kovin hyvä laji ja yritän kuitenkin harrastaa mahdollisimman todenmukaisia lajeja koirien kanssa. Sen sijaan vepe olisi varmasti ihan ykköslaji ja perässä tulisivat sitten toko ja pk-lajit. Palveluskoirajutuissa varmaan jälkeä tai hakua lähinnä harrastettaisiin ja valioksi asti tietenkin kisataan. Mahdollisesti keskityttäisiin myös noihin pelastuskoirajuttuihin, mutta olen ollut aika epäaktiivinen niiden saralla viime aikoina.

Ja jos mulle nyt on pentu varattu, niin haluan ehdottomasti puukkojunkkarin! :mrgreen:
you know what i like about people?
their dogs
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Sikkolle lähtee ilman muuta pentu! Näytä ihmeessä niitä kuvia. En kyllä ole toisinaan kovin kaksinen tunnistamaan valokuvista sukupuolia, mutta katsotaan, jos noissa kuvissa olis suhteellisen selvä tapaus. :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Sikko »

you know what i like about people?
their dogs
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Uroksia ovat tosiaan molemmat. :) Ensimmäinen on nimeltään Yhdenkerran Alarik, mutta sen kuvat ovat jo valitettavasti käytössä Nathin Meripelastajan Nukkehallituksella. Jälkimmäinen puolestaan on viralliselta nimeltään Hyväntahdon Onnellinen Olli.

Edit / Korjasin nimeä. :D
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Sikko »

^ Onkohan sulla mahdollisesti lisää kuvia tuosta Hyväntahdon onnen ollista? Ne kuvat kun minun on vähän pakko koiralle käyttöön ottaa, kun ei muita ole. :-D
you know what i like about people?
their dogs
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Ei valitettavasti ole, sillä kyseinen koira on mulle ihan uusi tuttavuus. Löysin sen nimittäin äsken lansutietokannasta kuvien perusteella (ja onnistuin lukemaan virallisenkin nimen heti väärin, soon oikeammin Hyväntahdon Onnellinen Olli :D).
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Ciel
Vuohenruokaa
Viestit: 1924
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
Paikkakunta: Pyhäranta

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Oi! Landseereita! Just mietin, että on pakko saada joskus Meripelastajan landseer ja nyt olis tilaisuus enkä varmana jätä käyttämättä!

Eli Halyyn tietenkin menisi. En aio nyt lupailla mitään mistä en ole 100% varma, mutta sen voin sanoa, että varmasti tämä lansupalleroinen meillä saisi oleskella niin kauan, kuin mun virtuaaliharrastukseni jatkuu - eli luultavasti aika kauan. Halyssa on tällä hetkellä 11 koiraa, mutta hienosti kisautukseni antaisi periksi yhdelle lansulle. Nämä FCI 2-ryhmän kuolaajat on kyllä vieneet sydämen! &.&
Kisautus tulisi olemaan suht aktiivista. Mitään himohimokisausta en pysty lupaamaan, mutta vepe, toko ja pk olisivat ns. ykköslajit, vepe tietenkin se the number one laji mikä menisi sitten vaikka vähän muiden edelle. Pk-lajeissa sitten jälkeä tai hakua. Noista kolmesta lajista olisi tavoitteena valioituminen, ehdottomasti. Pelastuskoirakokeitakin voitaisiin harrastaa. Kisausnäytöksi voin antaa vaikkapa hänet ja hänet. Noita koiria on kisattu aika cielperusvauhdilla :---D Tuollaista kisautustahtia olisi siis luvassa.
Kuvia mulla ei ole vielä, mutta lupaisin kyllä hankkia ennen syntymää jostain : )) Jos mulle nyt pentu lähtee, niin narttu olisi kiva ja haluaisin ehdottomasti Meripelastajan Pajunkissa nimeksi :3

Ääh sori olen huono kirjoittamaan pitkiä tällaisia, mutta toivottavasti lyhyt ja ytimekäskin vakuuttaisi. Olisi upeaa saada tällainen lansunen mukaan laumaan!

/ oi, ihana juttu!
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Cielille lähtee ehdottomasti lansukakara, sillä kokemukset susta on Oonan kautta olleet positiivisia! :)

Pentuekoko alkaa pikkuhiljaa olla siinä mitoissa, mitä salaa toivoinkin. Pentueen ajankohdasta en tarkemmin tiedä, oliskos teillä toiveita syntymäajan suhteen?
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Liv
Lassien tassuhiki
Viestit: 3486
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 2:31 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Liv »

Mä olen sitten ehdottomasti kiinnostunut meripelastajan nöffilapsosista, infromoi mua sitten kun niitä olis mahdollisesti luvassa :D ot.

/Jeps, me ootellaan;)
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

RiinaN kirjoitti:Mä olen sitten ehdottomasti kiinnostunut meripelastajan nöffilapsosista, infromoi mua sitten kun niitä olis mahdollisesti luvassa :D ot.
Informoin sua ehdottomasti. Seuraavaksi olisi todennäköisesti luvassa nöffilapsia kisauransa osalta liki valmiista vKANS vBEL vCA vDK vFIN vGBR vKRE vLT vN & vSWE MVA vLUXW-09 vDKW-08 vNW-08 vSWEW-08 MV-07 RH-F B RH-W A Bh Typhoon's Ruffle Ruffista. En vaan osaa päättää jäänkö odottamaan sopivan virtuaalinartun ilmaantumista vai käytänkö suosiolla evm-narttua. ;D
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Meripelastajan landseereita

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Pennun varaajille tiedoksi, että Meripelastajan P-lansut syntyvät 03.07.2009! Pentujen sivuja saa antaa minulle jo ennen tätä, mutta haluaisin saada ne viimeistään kuukauden kuluessa syntymästä.

Tiellekin vielä tiedoksi, että rekisteröin itse pentuni VFCI:n rekisteriin kunhan kaikki saavat sivut ja kuvat. Rekisterinumerot tulevat sitten jälkikäteen yksityisviestillä tai sähköpostilla, toki niitä voi itse kuikuilla myös VFCI:n rekisteristä.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Meripelastajan landseereita (synt. 03.07.2009)

Viesti Kirjoittaja Sikko »

Mää olen just tuollon kuules Ruississa pomppimassa, joten multa sivut tulee luultavasti aiemmin. Oon vaan esim. nytkin hirmu kiireinen, enkä haluais niitä sivuja tehdä kauheassa hopussa. Mut mäpäs katselen, jos saisin vaikka niitä sivuja tänään illalla tehtyä.
you know what i like about people?
their dogs
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Meripelastajan landseereita (synt. 03.07.2009)

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Juu ei turhaa kiirettä ja stressia. On tuossa kuukausi aikaa tehda pentujen syntymänkin jälkeen (ja sopimuksella toki pidempäänkin). :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Avatar
Sikko
Floodari
Viestit: 3256
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:20 pm
Paikkakunta: Tamperse

Re: Meripelastajan landseereita (synt. 03.07.2009)

Viesti Kirjoittaja Sikko »

Tyson
Juups luonne on "vähän" vaiheessa jne., mutta kirjoittelen selkeämmin ja paremmin, kun tulen takaisin Turusta. Kuvien kanssa tosiaan vielä mietin, kun en tiedä pitäisikö alkaa metsästää kuvalupia vai pyytäisinkö jotain piirtämään. Nuita aikaisemmin linkittämiäni kuvia tuskin laitan, mutta paremman puitteissa ne kai on pakko sitten ottaa käyttöön. :)
you know what i like about people?
their dogs
Vastaa Viestiin