Pehkopalleroita Blackenna'siin /Syntyvät 18.08!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Pehkopalleroita Blackenna'siin /Syntyvät 18.08!

Viesti Kirjoittaja Fanni »

Kuva
Judy's Magician

Nyt olisi taas pitkästä aikaa suunnitteilla pitkäkarvaisia collieita Blackenna'siin. Edellisestä pentueesta onkin aikaa melkein vuoden verran. Pentueen ajankohta tulisi olemaan kiinnostuksesta riippuen heinä/elokuussa, tähän kuitenkin pennun ottajilla oikeus vaikuttaa. Kaikki pennut luovutetaan ehdottomasti pysyviin ja aktiivisiin koteihin. En vaadi pennun omistajalta mitään ns. himokisautusta, mutta en halua pentuani pelkäksi sivujen koristeeksikaan. Jos pari kisaa ilmestyy kuukaudessa, se riittää hyvin, pysyvä koti on kuitenkin se pääasia. Muistathan lukea ennen tarjouksen pistämistä Blackenna'sin kasvatus- sivun tarkasti läpi, sekä kuvia valitessasi, että tähän pentueeseen syntyy ainoastaan tricoloureja tai soopeleita vanhempien värien mukaan.

Pentueen isäksi valitsin oman koirani BH vPVA vFBV vKTV vFIN & LT & DK MVA Jk3 RH-E Spring Ajatusten Armoilla, eli Artun. Arttu on menestynyt hyvin niin käyttö, kuin näyttöpuolellakin. Näyttelyistä tärkeimpinä saavutuksina artulla on useat erinomaiset ja PU- sijoitukset, 6x SERT, 2x CACIB ja 4x VSP. Ennen pentuetta Artun kanssa pyritään kisaamaan tottelevaisuus ja käyttövalioksi, joista kummastakin pojalla puuttuu enää yksi I- palkinto valioitumiseen. Sen lisäksi Arttu tarvitsee enää vähän pisteitä koiratanssista, tullakseen valioksi. Tuloksia löytyy näiden lisäksi myös maastoesteestä ja vesipelastuksesta, joissa molemmissa Arttu kisaa avoimessa luokassa.

Emänä tulen luultavasti käyttämään tricolour- väristä hollantilaista evm. narttua Mayroad Daylightia, tutummin Deliä. Del on saavuttanut menestystä etenkin näyttöpuolella, mutta menestystä on tullut myös käyttölajeissakin. Delin harrastuksiin kuuluu näyttelyiden lisäksi paimennus, tottelevaisuus ja agility, joissa tyttö onkin oman maansa valio. Luonteeltaan Del on hyvin Artun kaltainen, ystävällinen ja avoin, mutta joskus myös hieman itsepäinen.

Vaadin ehdottomasti, että kasvattini kanssa tullaan kisaamaan paimennuksessa, mutta toivoisin, että koira saisi kisakokemusta muistakin lajeista, hyvinä esimerkkeinä juuri tottelevaisuus ja agility. Olisin myös valmis sijoittamaan yhden nartun tästä pentueesta, mikäli joku halukas ilmenee. Jos olet kiinnostunut sijoituskoiran ottamisesta, luethan sijoituskoirasopimuksen, joka löytyy ylempänä mainitulta kasvatus- sivulta.

VARAAJAT [3/3]
Fanni, Blackenna's, narttu - Blackenna's Bright New Dawn
Kirsi, Rainvalley, narttu - Blackenna's Violet Hill
Spyro, Acarde, uros - Blackenna's Viva La Vida
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Fanni »

Pentue ei tule syntymään, ellei tähän saada vähintään kahta varaajaa. Kyllä joku on kiinnostunut? :-)
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Fanni »

Jos tää on kuvista kiinni, niin mä lahjoitan mielelläni kasvatilleni kuvat. Mulla on paljon kuvia mm. Pori KV'sta molemmista väreistä ja sukupuolista, eli jos pentu kiinnostaa, mutta kuvia ei löydy, multa voi niitä tiedustella. :)
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mua kiinnostaisi kyllä muuten, mutta en koskaan ehdi paimennukseen mukaan -> valioitumisessa voi mennä kaksi vuotta :D

Palveluskoiraksi kyllä kelpaisi, näyttönä Jasper ja vaikka Debra. Mutta mun koiramääräni takia en välttämättä vähään aikaan muissa lajeissa voisi kisata - esim tokon luokat on aivan täynnä :D Mutta jos sulle riittäisi hirrveä kisautus alkujaan palveluksessa ja (erittäin) hitaalla vauhdilla paimennuksessa, niin kyllä mulle pehkotyttö kelpaisi kuvien kanssa :)
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Fanni »

^ Kyllä mä sulle mielelläni pennun antaisin! (: Mä voisin tarjota sulle myös kisautusapua tälle pennulle, jos apu vaan kelpaa. Mulla on nimittäin monissa lajeissa ALO ja AVO luokissa tilaa (agility, toko, flyball), joten kasvattityttö menis hyvin siinä sivussa, mutta ihan palveluskoiraksikin voin antaa. :--) Onko sulla kuvien suhteen mitään väri/ikätoiveita, vai etsinkö vain mielestäni näteimmät pehkonartut? Noita kuvia on nimittäin niin hirveesti, etten ihan kaikkia viitsisi latailla.

// Niin ja minne tämä tyttö olisi tulossa?
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Hups, unohdinkin laittaa osoitteen :-D Eli Rainvalleyyn olisi tulossa. Värillä ei ole väliä, valkkaa vain kauneimmat :mrgreen: Ja tokihan kisautusapu kelpaa, jos vain haluat. Olen koirieni kanssa kisannut agilityssa ja tokossa noiden päälajien lisäksi, joten jos vaan sulle mahtuu, niin kelpaa oikein mainiosti.

// Hei muuten, vähän voisinkin ottaa tuon sijoitusnartun? Koska kyllähän mä kisaan ahkerasti, jos vaan niin haluan (parhaimmillaan tä luokkaa) ja jos kerran kisautusapua haluat tarjota, niin tuloksia saadaan silloinkin nopeasti (:
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Mäkin voisin yhden poikalapsen ottaa Acardeen, mutta sitä en sitten tiedä, uskallatko mulle luovuttaa, kun tuo Eetu sillon vähän jäi. Nyt ollaan kuitenkin jo paimennuksesta hankkimassa viimeistä KUPIa, että silleen ja koiratanssistakin mukavasti (merkitsemättömiä) tuloksia.

Tämän uuden penikan kanssa tultaisiin luultavasti käymään paimennuksessa ja pk -lajien parissakin aikaa vietettäisiin. Myös toko tulisi olemaan yksi harrastuksista, että ihan suht. monipuolista juttua kuitenkin tulisi olemaan. Jos meille muuten pupsi lähtisi, niin mulla olisi ihan sievät soopeliuroskuvatkin tälle :> Tällainen olisi kyseessä. Toivottavasti meille kuitenkin lähtisi.

Kisanäyttönä vaikka Mona.
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Fanni »

^ Tosi hienoa, jos sulle tuo sijoitusnarttu lähtisi. :D Tää menee tosiaankin hyvin omien koirien seassa agilityssa ja tokossa, koska mulla on tosiaankin tilaa noissa alemmissa luokissa. Mä selailen kuvavarastojani ja lähetän sulle vaikkapa yksityisviestillä sitten kuvia.

Kyllä mä uskallan sullekkin Spyro pennun luovuttaa, luotan että sen kanssa sitten kisaat. :) En mä vaadi mitään himokisautusta, eli jos ei ihan sivujen koristeeksi jää, niin mielelläni annan sulle pennun, se pysyvä koti on kuitenkin tärkein. Todella komea poika kuvissa!

Nimiä yritän saada mahdollisimman pian esille. Tämä pentue tulee syntymään luultavasti vielä tämän kuun puolella, mä yritän kisata Artulle vielä noi valionarvot, jotka aloitusviestissä mainitsin. Onko Kirsillä ja Spyrolla mitään toivomuksia syntymäajan suhteen?
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mulla ei ole mitään ihmeempiä toivomuksia, kun ei ole enää mitään menojakaan mitkä rajottaisi kisaamista ym :D
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Eipä mullakaan oikeastaan mitään toiveita ole, kaikki käy :)
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin

Viesti Kirjoittaja Fanni »

^^ & ^
Okei, mä yritän saada noi tulokset Artulle nopeasti, niin saataisiin nämäkin pian maailmaan. :)

NIMET
Nimien aiheeksi valitsin Coldplayn kappaleet, joita voi etsiä täältä. Alle pistän pari itseäni miellyttävää vaihtoehtoa, joita voi myös käyttää.

Blackenna’s High Speed
Blackenna’s Bright New Dawn
Blackenna’s Speed Of Sound
Blackenna’s Crests Of Wawes
Blackenna’s Viva La Vida
Blackenna’s Warning Sign
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin /NIMET!

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Tuo Blackenna’s Viva La Vida kuulostaa tosi kivalta :> Sen voisin poikaselleni kahmaista.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin /NIMET!

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Coldplay, jee :DD Mulle Violet Hill
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin /NIMET!

Viesti Kirjoittaja Fanni »

Molemmat saavat haluamansa nimet. Mun tytöstäni tulee sitten Bright New Dawn. (:
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Fanni
Nostaa rautaa
Viestit: 963
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:17 am
Viesti:

Re: Pehkopalleroita Blackenna'siin /NIMET!

Viesti Kirjoittaja Fanni »

Arttu sai nyt viimeisen tarvittavan tuloksen tokosta, joten tittelirivi näyttää nyt tältä: BH vPVA vFBV vKTV vFIN TVA vFIN & LT & DK MVA Jk3 RH-E. Mä ajattelin, että en lähde metsästämään sitä viimeistä tulosta pk- puolelta ennen pentuetta, vaan nämä saavat syntyä nyt ilman sitä. Toki ihan normaalisti kisailen, mutta mulla on jo hirveä hinku saada omakin pentu kisakentille, joten se palvelusvalionarvo tulee sitten kun on tullakseen. (:

Sopisiko syntymäajaksi vaikkapa seuraavan viikon tiistai 18.08.2009? Mikäli tämä on ok molemmille varaajille, sivuja odotan viimeistään kahden viikon kuluessa syntymästä.
  • And you thought the world might end if you just looked the other way
[/size][/color]
Vastaa Viestiin