Haltiapolun D -huskyt | SYNTYNEET

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Haltiapolun D -huskyt | SYNTYNEET

Viesti Kirjoittaja Narya »

• Kuva
                  kuva © Kuunsirppi
infoillaan
Nyt niitä niinku sais taas, aivan oikein, pikkusia Haltsikka -hiskejä. Näitä on kyselty jo pitkin kevättä sekä kesää ja aluksi oli suunnitelmissa teettää D -pikkuset Turmalle (Routanummen Tuomiopäivä), mutta kys. koira ei ole makuuni vielä tarpeeksi kisannut ja näin ollen Turman pentue lykkääntyy syksymmälle. Nyt olisi kuitenkin hyvä ajoitus teettää pennut sijoitusnartulleni Leithalle, joka on menestyksekkäästi VVL KVA ja omaa monipuolisesti tuloksia myös muista lajeista. Löytyypä tältä nartulta jopa kaksi SERTiäkin!

vanhemmista
Eli siis, emänä pentueella on VVL KVA RH-E RH-F B RH-FL B BH Tk3 Haltiapolun Arktista Lumoa, tutummin Leitha. Leitha on Haltiapolun ensimmäisestä pentueesta ja sen äiti on menestyksekäs BH RH-E RH-T A RH-W A REK2 Tk4 vAVA vKTV vFBV VFIN TVA CA & LT & N & DK & FIN & GBR MVA vMV-08 Sarastuksen Valoton Taival, tutummin ''Railo''. Leithan isä on Ramin ex-Reksuyössä (= Rekiyössä) majaillut tapaus nimeltä BH vKTV VAVA vNLW-07 VFBV VFIN TVA Siberian Susi. Leitha tulee siis loistavasta sekasuvusta, Railo itse on showlinjaisen ja käyttölinjaisen huskyn linjojen sekoitus ja Susi on käyttölinjainen tapaus. Itse Leitha tuntuu perineen enemmän isänsä piirteet ja ruumiinrakenteen. Leithalla eikä sen sisaruksilla ole aiempia pentueita, eikä sen suku ole yleinen. Leitha on meriittilistansa kertomanakin virtuaalinen valjakkoajovalio, kisaa menestyksekkäästi pelastuskoirakokeissa ja omaa tuloksia tokosta (kisaa EVL -luokassa), maastoesteissä (voittajaluokka) ja agilityssä (MAXI III -luokka). Ennen pentuetta Leitha yritetään saada ainakin virtuaaliseksi tokovalioksi, mutta VVL KVA -titteli on pääsyy pentueen teettämiseen.

Isänä on ruotsalainen showlinjan punavalkoinen uros May You Be My Eveningstar, tutummin Star. Star on kokonaan evm. Sen kanssa harrastetaan aktiivisesti näyttelyitä ja muotovalionarvo onkin lähellä kotimaasta ja Norjasta. Star kisaa myös valjakkoajoissa, mutta pääharrastuksena ovat näyttelyt. Star edustaa hieman kevyempiä showlinjan koiria, joten se ei ole raskasrakenteinen näyttelyporsas, no panic.

infoillaan lisää
Tämä pentue on minulle varmaan Haltiapolun toiseksi tärkein pentue ikinä. Kyseessä on ensimmäisen sijoitusnarttuni jalostus eteenpäin ja aikomuksenani on saada Leithan äidistä Railosta selkeästi Haltiapolun kantanarttu, joten Leithan pentueesta lähtee joku pentu välttämättä sijoitukseen kotiin, johon luotan äärimmäisen paljon. Ilman sijoitusnarttua pentue siirtyy tai syntyy, kun joku varaajista muuttaa mielensä ja haluaa ottaaa sijoituspennun. Suosittelisin lukemaan allaolevan kasvatussivu -linkin takaa löytyvän sijoituspentuosuuden erittäin tarkkaan, mikäli olet kiinnostunut tällaisesta Haltsikkaipanasta taloosi. Toivottavasti hyvä sijoituskoti löytyy sen kummempia etsiskelemättä ja ihmisiä suostuttelematta. Toivoisin jokaisen pennun kanssa uskaltauduttavan näyttelykehiin ja valjakko-osuuksille. Näin haluaisin kaikilla pennuilla olevan kuvat heti kättelyssä ja haluan nähdä tämän pentueen kasvatteja aktiivisina näyttinkeissä. Ennenkuin haluat varata pennun, luethan kasvatussivun äärimmäisen huolellisesti lävitse. Lisäksi haluan kuulla, miksi olet ottamassa minulta, tästä pentueesta ja tältä koiralta pennun.

sit varaillaan
Otan listaan viisi alustavaa varausta, jotka voi vahvistaa myöhemmin. Varasijoille pääsee myös muutama varaaja. En valitettavasti muista enää alustavan varauksen tehneitä ja pakkaa sekoittaa myös se, että moni on varannut ''seuraavasta pentueesta (= Turman pentueesta)'' pennun, joten en ole enää kovin varma miten järjestelisin asiat. Joten - nopeat syövät hitaat, iskekääs kii. Toivottavasti kysyntä on sen kevään ja kesän alun mukaista.
1. Spiegel & Terris (& Pehko) - Tulenkertoman & Etälaulun - narttu - Haltiapolun Draamasielu (sijoitus)
2. Joana - Breathtaking - narttu - Haltiapolun Draamasta Elämä
3. Greywolf - Kirsikankukka - uros - Haltiapolun Draamaa Siperiassa
4. Kuunsirppi - Gendarme's - narttu - Haltiapoluin Draama Ennen Kaikkea
5. Kirsi - Scene Action - uros - Haltiapolun Draamaa Hollywoodissa

nimiä
Pentue on kirjaimeltaan D ja teemaltaan Draama.
  • Haltiapolun Draamaa ja Komediaa
    Haltiapolun Draama Mielessä
    Haltiapolun Dramaattisuus Kunniaan
    Haltiapolun Draaman Taika
    Haltiapolun Dramaattinen Sisääntulo
    Haltiapolun Draama Sydämessään
    Haltiapolun Dramatisoitunut Sielu
    Haltiapolun Draama Ennen Kaikkea Kuunsirppi
    Haltiapolun Dramaattinen Mieli
    Haltiapolun Draamasielu Spiegel & Terris
    Haltiapolun Draamasta Elämä Joana
    Haltiapolun Draamaa Siperiassa Greywolf
    Haltiapolun Draamaa Hollywoodissa Kirsi
    Haltiapolun Dra...
Toivottavasti pentueelle on kysyntää ja pääsen jatkamaan jalostuslinjaani Railosta Leithan kautta eteenpäin. :)
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Spiegel
Kanada
Viesti:

Re: Nyt niitä taas saa - Haltiapolun D -huskyt

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

En voi itselleni mitään, mun vaan tekisi niin kovasti mieli ottaa toinen haltsukkalainen Riimun kaveriksi. En oo varma, kisaanko sun makuusi tarpeeksi aktiivisesti, mutta mä tulin nyt kuitenkin kokeilemaan onneani ja tarjoamaan Leithan pennulle kotia (:

Tästä ei kukaan mitään vielä tiedäkään, mutta olen lopettamassa tämänhetkistä huskykenneliäni Melekiä ja siirtämässä osan huskyistäni tällä hetkellä suurremontissa olevaan Tulenkertoman & Etälauluun. Haluan panostaa haskien kanssa nyt enemmän yksilölliseen kisautukseen, ja koska intoa ei ole viime aikoina Melekiä kohtaan hirmuisesti löytynyt ja koska on helpompaa, jos suurin osa koirista löytyy "samasta paikasta", tulin tähän päätökseen. Eli kodin saisi pentu T & E:stä. Mun kisautuksen, ainakin aktiivisuuden osalta, varmaan tunnetkin aika hyvin. Pennun kanssa tultaisiin alkuun kisaamaan aktiivisesti lähinnä näyttelyissä ja valjakkoajossa ja vedettäisiin BH-koe läpi, sitten katseltaisiin mahdollisesti muita lajeja (todennäköisesti ainakin metsäjälkeä ja pelastuskoiralajeja ja monipuolisesti muutakin). Ja koska olisi sun kasvatti, saisi tietenkin erityishuomiota meidän suuresta koiramäärästä huolimatta. Kisanäyttöä jos kaipaat, niin sitähän löytyy sivuilta, erityisesti esim. Vihdalta ja myös sun omalta kasvatilta Riimulta.

Mä voisin olla mahdollisesti kiinnostunut myös sijoituspennusta, jos uskaltaisit semmoisen mulle antaa. Perustellakseni syitä, miksi mä juuri tästä pentueesta haluaisin: no, olen aina ihaillut Railoa ja Suttakin kattelin aikoinaan sillä silmällä. Näiden jälkeläisen ja tosi hyvin menestyneen Leithan pentu olisi oikein mukava lisä laumaan. Ja ihailen sun kasvatustyötäsi ja koiriasi, enkä sano tätä vain nuoleskellakseni, vaan se on ihan totta. Sä otat tän homman vakavasti ja todella panostat koiriesi kisaamiseen ja kasvatustyösi laadukkuuteen. Eikä toki yksi haltiapolkulainen riitä, niihin jää koukkuun (; Sijoituspentuun palatakseni: mehän tunnetaan melko hyvin, vaikka ei mesessä niin usein keskustellakaan enää nykyisin, eli yhteydenpidon kanssa tuskin olisi ongelmia. Myönnetään, en ole sulle Riimun kuulumisia kertoillut hirmu usein, mutta sijoituspennun kanssa se olisi eri asia. Kuvaluvat mulla löytyy vain yhdestä paikasta, mutta uskoakseni sieltä löytyisi sun silmään sopivat kuvat pennulle (tai jos ei löytyisi, kyselisin lisää lupia tai vinkuisin jostain muualta). Hyvät kuvat piirrettykuvaiselle koiralle olisi myös mahdollista saada, mutta koska mulla ei PIVIKO-koirat pidemmän päälle inspaa, hankkisin mieluummin hyvät valokuvat.

Ei mulla varmaan tän enempää jaariteltavaa ole. Sukupuolella ei sinänsä ole väliä, mutta mieluiten ottaisin narttupennun. Toivottavasti vakuutin sut - sijoituspennulle varmaan löytyisi parempiakin koteja, mutta oon silti kiinnostunut ottamaan tästä pennun, vaikka en sijoituspuppelia saisikaan.
Oon muuten vaihtamassa Riimun kuvia piakkoin ja ilmoittelen kuulumisia, kunhan saadaan Terriksen kanssa tää ylisuuri Tulenkertoman & Etälaulun -projekti valmiiksi.
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Minä harkitsen Spiegeliseni, minä harkitsen. :mrgreen: Kyyyyllä mä voisin ehkä laitella sulle varausta tulemaan, mutta ne kuvat on tosiaan vähän niin ja näin! Etten haluais luovuttaa kasvattia kuvattomana minnekkään tästä pentueesta (ymmärrän kyllä, että sulla on yhteen paikkaan kuvat mut olisin toivonu vähän nähtäväksi kuvia mitä olet suunnittelut). Kisaisitko tulevan koiran valjakossa itse? Ihanaa ku jaksoit noin pitkän viestin kirjotella! Kallistun aika lailla kyllä sen puoleen, että sulle lähtee bubbis, jos vaan ne kuvat saatais päätettyä. Ite oon enemmän valokuvallisten kannalla kans (pivikorasismi tässä pentueessa :---------D).
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Spiegel
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Ah, kiitosta, että viittit edes harkita! :3 Luvat mulla on tosiaan tänne. Nartuista omaa silmääni miellyttävät eniten Missy, Whisper ja Claire, mutta sä varmaan osaisit sanoa paremmin noista. Joo ja kisaisin ite valjakossa.
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Omnomnomnom toi Whisper. 8) Poksautan sut tonne varauslistaan!

Kuunsirppi ilmoitti saavansa alemmuuskomplekseja mun muka vaativista pennunantomenetelmistäni. ): En siis edelleenkään vaadi mitään himokisautusta, kaikilta päät irti ja mun kasvatti pitäs olla ekana saamassa tuloksia. Tällainen koskee vain sijoituspentua! :mrgreen: No ei se kyllä sijoitustakaan, kun mä voin sen kisautuksessa vielä autellakin. <:
† † † ask me anything &
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Me jo vähän jutskattiin tästä pentueesta mesessä, kun nyt on kuitenkin mun tyttöseni siellä emänä. Elikkä jos meille päin lähtisi yksi pupsi? Alustavasti voisin sanoa, että nartun jos voisin varata. Mun kisaamiset ym. sä varmaan tiiätkin jo :mrgreen:
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

^
Mjoo! Onnistuu. Isken viimeisen tuomion sitku sulla on näyttää niitä kuvia. :D Joten en vielä vippaile sua varauslistalle, mut kuiteski.
† † † ask me anything &
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Mulle narttu, kuten mesessä sanoinkin. Me ollaan Breathtakingissa kaaoksessa parhaillaan muuton takia, mutta voin senkin linkata vielä myöhemmin, sinne kun pentu siis menisi :--)
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

^
Joo! Selvä juttu! Linkkailes sit BT kun on valmista. Viel olis niinku mahdollista varata yksi pentu ja päästä varasijoille. Kuunsirppi on piilo-oliona tuolla varauslistassa. :mrgreen:
† † † ask me anything &
Greywolf
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Greywolf »

Minähän varailin silloin alustavasti jo C-pentue topicissa, mutta kirjoittelempa sitten uusiksi.:- ) Eli olen pohdiskellut jostain Haltiapolun pentueesta pennun ottamista jo pitkän aikaa, koska ihan rehellisesti sanottuna ihailen Haltiapolkua virtuaalikennelinä todella paljon ja suurin osa kennelisi kasvateista ja koirista on minulle mieleen.

Pentu tulisi Kirsikankukkaan, mutta linkkiä klikkaamalla pääset valitettavasti tällä hetkellä etusivulle, jossa on ainoastaan ilmoitus tauosta ja sivuilla ei tällä hetkellä ole mitään. Toivon kovasti, että tämä ei ole este pennun varaamiselle. Koirat kisaavat joka tapauksessa aktiivisesti, vaikka kennel tauolla onkin. Tällä hetkellä koirieni sivut ovat myös muutoksen alla ja kisakalenterit muistaakseni kaikilla ainakin osittain päivittämättömiä, joten kisanäyttöä voi kurkkia tällä hetkellä Adan sivuilta. Pahoittelen kovasti kisanäytön tämänhetkistä surkeutta! ^^'

Uuden pennun kanssa tultaisiin ehdottomasti kisaamaan heti alusta lähtien valjakkoajossa. Viime kerralla tarjousta kirjoitellessani olin lajin parissa vielä täysi keltanokka, mutta nyt olen kerennyt jo tutustumaan lajiin ja olen kisannutkin siinä kohtalaisesti koirieni kanssa. Lisäksi tuleva pentu tulisi kisaamaan agilityssä, mejässä ja pelastuskoirakokeissa, sekä todennäköisesti jossain hupilajissa. Maastoesteetkään ei ole poissuljettu laji. Tarkoituksena olisi suorittaa myös BH-koe. Luultavasti kisaisin lisäksi satunnaisesti muissa lajeissa, kun tokossa ja vepessä. En tosin aloittaisi kaikissa kisaamista heti, vaan panostaisin aina muutamaan lajiin kerrallaan. Myös näyttelyissä tullaan varmasti kisaamaan jos sopivat kuvat löytyvät.

Tällä hetkellä Kirsikankukassa on 5 koiraa, eikä tilanteeseen näillä näkymin ole tulossa kovin radikaaleja muutoksia. Olen miettinyt yhden tai kahden koiran lisäystä laumaan, mutta tällä hetkellä se ei kuitenkaan ole ajankohtaista. Riippuu ihan siitä, miten uusimpien koirieni kisaus lähtee sujumaan jne. Uskoisin kuitenkin tämän olevan itselleni vielä täysin sopiva määrä, jotta kerkeäisin kisata kaikkien kanssa suht. tasapuolisesti. Sen lisäksi jos aika menee tiukille, tuleva pentu ja kaksi muuta menevät muiden koirien edelle siitä syystä, että kahdella koirallani ei ole kisausvaatimuksia lainkaan ja yhden kasvattajien kanssa sovimme todella pienestä kisausmäärästä, joten uuden tulokkaan kanssa tultaisiin joka tapauksessa kisaamaan aktiivisesti.

Kuvalupia mulla on jo melko monesta paikasta, joten eiköhän pennullekin niistä jotkut sopivat löydy. En vain ole tähän hätään ehtinyt kahlata kenneleitä läpi.:-) Kuvaluvat multa löytyy kuitenkin seuraavista paikoista: Wolf Point, Winter Chaos, Ciukci, Snorokk, Starax, Stina, Neverland Siberians, Kakastavi Siberian Huskies, jos kiinnostaa käydä katselemassa. En ole vielä valinnut, mitkä kuvat ajattelin tulevalle pennulle laittaa, mutta jos katsellessasi löydät omaa silmääsi miellyttäviä, niin saa tietysti vinkata. Mulla on nimittäin ilmeisesti aivan surkea huskysilmä loppujen lopuksi ja pennun kuvien valinta tulisi olemaan luultavasti piiiitkä prosessi, jonka aikana kyselisin muilta tosi paljon, miettisin, miettisin ja miettisin ja lopuksi valitsisin siltikin väärin.:' ) Mutta jos vain tahdot, niin toki voisit auttaa minua kuvien kanssa siinä tapauksessa, että saan pennun? : > Toivottavasti tämä kuva-asiakaan ei ole ylitsepääsemätön este, vaikka kyllä, tämä esittely alkaa pikkuhiljaa kuulostaa omaan korvaanikin aivan toivottomalta. Yritetäänpä kuitenkin.

Miksikö pennun juuri tästä pentueesta? Noh, kuten jo viestini alussa sanoin, minä todella ihailen Haltiapolun kasvatteja ja koiria. Toivottavasti tämä ei kuulosta ihan turhalta puheelta vain, mutta minusta Haltiapolun on yksi upeimmista virtuaalisista huskykenneleistä ja vaikka se ei olekaan ollut pystyssä useita vuosia, se on silti tunnettu kennel, jonka kanssa on selkeästi nähty vaivaa, mikä näkyy esimerkiksi koirien vaikuttavasta menestyksestä virtuaalikisoissa. Haltiapolun sivut ovat yhdet niistä harvoista, jotka on tullut luettua läpi useampaan kertaan ja joita pidän loistavana esimerkkinä hyvästä virtuaalikennelistä. Apua, kun kuulostaa kamalan teennäiseltä, mutta en osaa pukea tätä sen paremmin sanoiksi! :- D

Ja joo, ihan pysyvä koti olisi pennulle tarjolla niin kauaksi aikaa, kuin kennel vain on pystyssä. Mulla ei oo oikein sydäntä luopua edes virtuaalisista koirista.:-D
Mutta niin, toivottavasti mulle yksi pentu tuosta pentueesta lähtee, vaikka joiltain osin tämä nyt onkin ihan toivoton viesti. Olisi mahtavaa saada yksi Haltiapolkulainen osaksi meidän valjakkotiimiä! Jos jotain jäi sanomatta, kuten minulla aina tuppaa jäämään, kysyä saa ehdottomasti.

/Keksin, mitä voisin ainakin vielä tehdä paremmin tämän viestin suhteen! : D Koiran sivunäyttöä voi tsekata Leidan sivuilta. Leidalla on uudet sivut jo valmiina ja kisakalenteristakin taitaa puuttua ihan jotain kolme-neljä merkittävää tulosta.: )

//Ai niin ja jos ihme tapahtuu ja pentu mulle lähtee, niin haluaisin luultavasti uroksen. Meillä kun on jo aikalailla akkavalta tuolla kennelissä, niin siihen olisi kiva saada vähän tasoitusta.:- D
Kuva
"He's a dog-walker. I need a king, not a jester."
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Joo kyllä sulle pentu lähtee! Oikein hyvältä ja mukavalta kuulostaa. Itse tykkäsin eniten näistä uroksista: 1 2 3 Aivan upeita kaikki! Näyttelyihin vaan sit ahkerasti, kun noin hienot kuvat löytyy. :--------)
† † † ask me anything &
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

ÄÄÄÄ En mä voi voi voi olla ottamatta sitä mun Draamalapsosta, ku oon sitä niin paljon kaivannutkin. Ihan sama vaikka onki lähisukua Valolle, en mä nyt niitä olis muutenkaan ehdinnyt pariuttaa toistensa kanssa missään vaiheessa :D Eli jos mulle sittenkin lähtis yks poika Scene Actioniin? Kisautukset sun muut tiedätkin niin hyvin Valon kanssa.

Kyllä mä tiiän että mun mielipide muuttuu joka viides minuutti, mutta kun oon kuitenki varttunu tätä kakaraa niin kauan!
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Haltiapolun D -huskyt | kaikki varattu | NIMET

No voi helvetti sun kanssas. :mrgreen:
Kait tästä sit tulee nyt viiden pennun pentue, kun Kuunsirpille lähtee puppy anyways kun tiedän et se saa ne kuvat jostain.

Varaukset siis FINITO. Täynnä, varasijoille pääsee vielä. Nimet tulee pikapuoliin.

//Names are here.
† † † ask me anything &
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Draamaa Hollywoodissa! Eikös me näin silloin sovittu.
Narya
Höpsö veitikka
Viesti:

Kyl vain! Sulle se.
† † † ask me anything &
Vastaa Viestiin