Furenzan tervueren kakaroita, syntyneet 9.9.

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Furenzan tervueren kakaroita, syntyneet 9.9.

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Furenzan toinen pentue ja ensimmäinen ns. kasvatusrotupentue. Sitä on suunniteltu pitkään, kuukausi tolkulla. Vatvottu ja siirrelty, odoteltu sitä ja tätä sekä uutta ulkoasua, mutta eiköhän nyt olisi jo aika.

Rotuna toimii yksi ihastuttavista belgianpaimenkoirista; tervueren. Energinen ja iloinen paimentaja, joka sopii harrastuskaveriksi lähes tulkoon lajiin kuin lajiin. Siksipä haluankin heti kättelyssä kertoa, että pennut lähtevät ehdottomasti ainoastaan aktiivisiin, rakastaviin koteihin, joissa niiden kanssa kisataan.
Pentueen tarkasta syntymäajasta ei ole vielä tietoa, luultavasti siinä elokuun aikoihin, katsotaan nyt miten näillä on kysyntää.

Pentueen emänä toimii oma koirani BH HK3 RH-F B vPVA vLT & vN & vSWE & vBEL & vFIN MVA FIN KVA JK3 VAVA vKTV Tk2 Ek1 RH-T B vFBV RH-FL A Mökkihöperön Eloveena 'Vanja', joka on menestynyt hyvin sekä näyttö-, että käyttöpuolellakin. Vanjan ulkonäkö on herättänyt ristiriitaisia tunteita, monen mielestä, sillä on liian vähän turkkia tai ikäänsä nähden turhan nuorehko olemus. Kuitenkin, tyttö on saanut tuomarit puolelleen ollen nyt viiden maan muotovalio. Serttejä on kertynyt yhteensä kahdeksan kappaletta, paras näyttelytulos on RYP-4 kansainvälisessä näyttelyssä.
Käyttöpuolelta Vanja on esimerkiksi paimennus-, agility- ja käyttövalio. Tokosta on valitettavasti vasta kolme ykköstulosta ja niitä mielellään napattaisiin vielä pari ennen pentuetta.
Vanjan suku on laaja, sen isovanhemmilla sekä niiden pennuilla on pentuja, samoin tytön sisaruksilla, jopa niiden pennuilla. Ei sukua voi kuitenkaan yleiseksi väittää, onhan se melko vanhaa eikä koiria kai ole juurikaan enää olemassa.
Kesällä 2008 Vanja tutkittiin eläinlääkärissä seuraavin tuloksin:
Lonkat: A/A
Kyynäreet: 1:1
Polvet: 1:0
Silmät: OK

Isäksi valitsin ruotsalaisen, täysin näyttelylinjaisen väriltään harmaahiilikon Agile's Never Mind 'Johanin'. Uros on menestynyt loistavasti näyttelyissä, sijoittuen parhaimmillaan BIS-3 Ruotsissa, lisäksi se on yhtä ykköspalkintoa vaille tokovalio.

Ennen pennun varaamista kannattaa lukea huolella alla olevat myyntiehdot.
Täysin tuntemattomalle henkilölle en pentua mielelläni anna, mutta tietenkin asiallisilla ja osaavilla uusillakin harrastajilla on mahdollisuus pentu saada. Käyttökoiraa en aio antaa sohvaperunaksi, joten aktiivinen kisaaminen näyttöineen on enemmän kuin toivottavaa, vaikka ymmärrän hyvin pienet taukoilut kisautuksen suhteen. Myöskään pelkäksi näyttelykoiraksi en pentua halua, sillä toivon kaikkien kasvattieni suorittavan bh-kokeen hyväksytysti ja saavuttavan vPVA tittelin. Menestynyttä koiraa saa yleensä käyttää jalostukseen, mutta tästä on ennen astutusta ilmoitettava ja mielellään jo pentua varatessa on hyvä kertoa mahdollisista jalostustoiveita. Ennen pentujen syntymä pyrin mainitsemaan kuinka monelle turrille voin jalostusoikeudet antaa ja minkä kokoisia pentueet saavat olla, jotta suku ei yleisty liikaa. Itselleni tärkeimmistä linjoista olevista pentunnuista saatan antaa yhden sijoitukseen luotettavalle ihmiselle, mikäli en voi itselläni pentua pitää. Sijoituskoiran kohdalla omistajavaatimukset ovat tietysti korkeammalla kuin tavallisesti.
Pennun mukana tulee tuttua kuivamuonaa, lelu ja kirjalliset hoito-ohjeet. Rekisteröin pennut itse VFCIn rekisteriin.
Koiran kuolemasta ja sivujen osoitteen vaihdosta olisi syytä informoida. Kuulumisia ei välttämättä tarvitse kertoa, sillä jos minut pidetään ajantasalla sivujen osoitteiden kanssa seurailen niitä itsekkin. Jos omistaja kuitenkin haluaa kertoa pennun kuulumisia tai keskustella tarkemmin esimerkiksi jalostuskäytöstä voi meseäni kysellä yksityisviestillä.
Pennuille yritetään hankkia pysyvä koti, mutta tietenkin on ymmärrettävää mikäli siitä joudutaan luopumaan. Tällöin asiasta tulisi ilmoittaa minulle, sillä myyn itse kasvattini uuteen kotiin.
Mikäli pennun sivuilla ei ole aikoihin tapahtunut muutosta tai ne ovat kadonneet eikä omistajaan saa yhteyttä, on minulla oikeus ottaa pentu takaisin.
Pentue on mulle henkilökohtaisesti hyvin tärkeä, sillä Vanja on ehdottomasti upeimpia belggareitani ja haluan jatkaa sen linjoja. Kaikkia pentuja on mahdollista käyttää jalostukseen, mutta tästä pitäisi sitten ilmoittaa mulle ajoissa. Ainakin omalle narttupennulleni tulen pienehkön pentueen jossain vaiheessa teettämään.

Varaukset 4/4
Frisky, Furenza - narttu, Furenza An Deiner Seite
Lotta, Ahiru - narttu, Furenza Geh
Veerr, Fleib - uros, Furenza Leb Die Sekunde 'Deke'
Pöpö, Liirun Laarun - narttu, Furenza Schwarz 'Zar'

Nimet
Aiheena siis Tokio Hotelin saksankieliset kappaleet, nimet muodossa Furenza nimi.
Mikäli mikään alla olevista nimistä ei miellytä lisää voit katsella täältä. Muistakaa huomioida, että nimen tulee olla saksaksi, ei englanniksi.

-Furenza 1000 Meere
-Furenza An Deiner Seite FRISKY
-Furenza Automatisch
-Furenza Durch Den Monsun
-Furenza Der Letzte Tag
-Furenza Geh LOTTA
-Furenza Ich Bin Nicht Ich
-Furenza Ich Brech Aus
-Furenza In Die Nacht
-Furenza Leb Die Sekunde VEERR
-Furenza Nach Dir Kommt Nichts
-Furenza Reden
-Furenza Schrei
-Furenza Schwarz PÖPÖ
-Furenza Stich Ins Glück
-Furenza Übers Ende Der Welt
-Furenza Wo Sind Eure Hände
Ciel
Vuohenruokaa
Viestit: 1924
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
Paikkakunta: Pyhäranta

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Mesessä jo puhuttiinkin, mutta tulin tännekin kirjottamaan vielä :DDD Miten ihmeessä mä voisin Tokio Hotel-tervusta kieltäytyä. Aktiivikisaukseen, lähinnä paimennukseen ja pk-lajeihin Halyyn tulis. Jalostukseen en varmaan käyttäisi, kun on tuo sukukin sillä tavalla aika laaja jo. Saisi niin pitkäaikaisen kodin kuin mahdollista, en usko että tulisin pois myymään ellei mitään ihan ihmeitä satu. Mitään huippuhimokisausta en voi luvata, mutta paimennus- ja pk-valioksi olisi tarkoitus kisata. Niiden jälkeen voidaan sitten kokeilla esim tokoa tai agia, mutta nuo lajit ovat etusijalla. Nartun haluaisin ja nimeksi se Furenza Stich Ins Glück :)))
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Sulle lähtee pentu ehdottomasti, niin kuin mesessä jo lupailinkin ^^
Lotta
Syvällistä
Viestit: 629
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:00 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Lotta »

Juu eli olen edelleen pentua ottamassa :) jalostukseen todennäköisesti koska haluan pitää linjan hengissä. Ahiruun menisi (sivut nousemassa pystyyn lähiaikoina. etusivu jo valmis jne.) mutta en mitään über suuria kisauksia lupaa koska on niin paljon muutakin menossa, mutta ainakin käyttöpuolella yritetään saada suojelu tms valioksi.¨ja nartun ottaisin
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Selväpä se (:

Vielä siis kaksi pentua vapaana nyt, kun Cielkään ei välttämättä omaa pupsiaan jalostukseen käytä niin se viideskin pentu on mahdollinen, jos vain kiinnostusta löytyy.
Lotta
Syvällistä
Viestit: 629
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:00 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Lotta »

Nimeksi voisin ottaa tuon Geh!:in mutta oisko mahollista jättää toi huutomerkki pois?
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Joo, eiköhän se käy.
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Mun puolesta tämä pentue voi syntyä jo näin kolmella varauksella, mutta olisihan se neljäskin kiva saada. Kattelee nyt saako Vanja sieltä tokosta kuinka nopeasti tuloksia. Flyballista se on nyt viittä pistettä vaille valio.

/Koiratanssista ollaan saatu uusia tuloksia ja vihdoin napatun sijoituksen siivin saadaan tytöstä koiratanssivaliokin.
Ciel
Vuohenruokaa
Viestit: 1924
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
Paikkakunta: Pyhäranta

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Mä olen tosi pahoillani, mutta en voikaan ottaa tästä pentua :( Oon päättänyt nyt keskittyä bordercollieihin ja siksi bortsupentu tuntuu vähän tärkeämmältä kuin tervu. Ja aikakin vähän kortilla... Sori.
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Frisky »

^ Eipä sille mitään mahda, sähän mulle alunperin mesessäkin sanoit ettei aikaa välttämättä olisi.

Nyt tarvittaisiin siis ainakin yksi varaaja vielä. Kyllä nyt jotakuta tervupupsi kiinnostaa?
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Nostellaans vähäsen.
Kyllä joku tahtoo tervuerenista monipuolisen kisakaverin.
Avatar
zerggie
Keilapallo
Viestit: 2349
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:35 pm
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja zerggie »

elikkäs tulin tänne sitten kirjoittelemaan elikkä fleibiin olisin tervupupsia kinuumassa. Fleib on aika uusi paikka vielä joten sitä kautta ei valitettavasti kisanäyttöä löydy muutta toljottajasta kaivelin kisanäytöksi vaikka: x , kisakalenteri nyt hieman päivittelyssä joten kaikki tulokset eivät näy. mutta hieman sitten tulevaisuuden suunnitelmista: eli tavoitteena olisi ainakin tuo BH-arvo ja vPVA, myös agilityysä olisi tavoitus valioksi kavuta. Tokoa ja koiratanssiakin harrasteltaisiin siinä ohessa. Näyttöpuolellakin käydään aina kun kerkiämme. niin ja uros pennun tahtoisin :)
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Frisky »

Toi kisanäyttö ei nyt valitettavasti ihan vakuuttanut, pitänee vähän harkita. (:

/edit. Eiköhän sulle nyt kuitenkin pentu lähde. Lajit kuulostaa kuitenkin hyviltä ja monipuolisilta enkä mä nyt voi mitään himokisautusta vaatia, kun itselläkin menee välillä miten menee. Eli kerros nimeä vaan, kun päätät.

Vanjalla uusina tuloksina Ek1, RH-T B ja flyballvalion titteli. Lisäksi laittelin juuri Tanskan näyttelyliitolle muotovalio vahvistusviestiä, kun sieltä PN2ella sertti napattiin. Vielä kuitenkin tk3sta ja ehkä sitä neljättä varaajaa odotellaan.
Avatar
zerggie
Keilapallo
Viestit: 2349
Liittynyt: Ke Heinä 22, 2009 9:35 pm
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja zerggie »

Kiitos :))) juu nimeksi Furenza Leb Die Sekunde ?
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF
Avatar
Frisky
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2057
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Furenzan tervueren kakaroita

Viesti Kirjoittaja Frisky »

^ Se sulle. Miten muuten, oletko kiinnostunut käyttämään urosta tulevaisuudessa jalostukseen?
Vastaa Viestiin