Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria) (SYNTYNEET)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
redroses
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2153
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:44 am

Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria) (SYNTYNEET)

Viesti Kirjoittaja redroses »

Kun olen tätä pentuetta vähän jahkaillut tässä jo pitemmän aikaa, kun rupesin tuumailemaan että eihän Ewanilla ole näyttelytuloksia kun piviko-kuviin vaihtuivat, ja argh. No, otin sitten itseäni niskasta kiinni. Bondellan ensimmäinen pentue on siis täällä!
(pentuesivu: http://jumping-over.net/koirat/a-pentue.htm)

Isäksi tulisi RH-E BH Hk1 Muumipapan McGregor ja mammaksi sitten BH RH-FL B Hk3 vDK & vF & vFIN & vSWE & vN & vIT & vKANS & vPOHJ PMVA vPFRAW-09 VPP-09 Bernie's Elizabethtown. Ellistä tulee loistomamma, hyvien kisatulosten lisäksi neitosella on ihana luonne ja todella hyvä ulkonäkö! Eikä Ewaniakaan ole millään pikkuvioilla ole siunattu; ensimmäisestä näyttelystä nappasi heti ROPin ja RYP3!

Löytyisikö teiltä kiinnostusta tälle parille? Rotunahan on siis berninpaimenkoira, todella moneen lajiin kykenevä, paksunahkainen koira. Astutus on tapahtunut jo, ja pentue on syntyväksi 16.8.09.

Suosittelen lukevaksi Bondellan KASVATUS-osio ennen pennun varaamista.
Pennunomistajienkaan ei tarvitse huolehtia pentunsa kisautuksesta. Toivoisin kuitenkin että jonkinlaista aktiivisuutta osoittaisit pentuasi kohtaan. Annan pentujani mielelläni yksityisiksi, talleille, kissaloihin... Kunhan todistat että pentu ansaitsee tarjoamasi kodin. Kuten jo sanoin, se kisaus ei ole nyt se pääpaino. Pennun tulisi saada pysyvä ja turvallinen koti. Oli se sitten minkätyypin virtuaalipaikka tahansa. Ja tottakai kuulen mielelläni kasvattien kuulumisia! (kuolemasta olisi mukava kuulla)
Pentujen määrä pentueissa tulee pysymään siinä neljän paikkeilla. En mielelläni antaisi siitoskäyttöön kovin monta koiraa yhdestä pentueesta, koska vaikka virtuaalimaailmassa sukusiitoksella ei ole minkään maan merkitystä, on se silti hiukan ällöttävää katsoa kun yhden koiran sukutaulussa näkee samaa nimeä monessa sukupolvessa. Siksipä rajoitan tätä hiukan. Ja ainahan olen valmis antamaan sijoituspentuja!
Sijoituspennun annan vain luotettavalle henkilölle, jonka tiedän olevan aktiivinen ja reipas. Sijoituspennun omistajilta vaadin jo hiukan parempaa kisautusta ja aktiivista päivittelyä, koska haluan tietää ollaanko elossa vai ei. Ja toki pennulle pitää tulla jotain tulosta jos pentuetta miettii! Mutta tästä ei kannata ottaa paineita. Ymmärrän toki kaikki pienet tauot sun muut.

Varaukset 3/4

Varausta miettiessäsi mieti, onko sinulla mahdollisuutta pitää koiraa pitempääkin kuin viikon. Luovutan pennun vain henkilölle, joka antaa sille hyvän kodin. Mitään kisauspakkoa ei ole. Kerrothan pentua varatessasi yleistietoja kennelistäsi, jotta tiedän hiukan minne koira on menossa :)

1. Rosa (Bondella), narttu, Bondella One Toy Soldier
2. Joana (Breathtaking), uros, Bondella Tempus Vernum (jalostusoikeus)
3. Hyena (Bernina Express), uros, Bondella Caribbean Blue

Nimet
On kutkuttavaa miettiä aina näitä nimiä, ja koska kyse on A-pentueesta, niin halusin tähän jotain erityistä. Bondellan kasvatusnimihän on alkuliite 'Bondella'. Nimien teemaksi valitsin Enyan biisit, joita voit katsella täältä jos näistä ei joku miellytä; täällä ei välttämättä ole kaikkia

Bondella Afer Venus
Bondella And Winter Came
Bondella Book of Days
Bondella A Day Without Rain
Bondella Evening Falls
Bondella Fallen Embers
Bondella Long Long Journey
Bondella Marble Halls
Bondella The Memory of Trees
Bondella A Moment Lost
Bondella My! My! Time Flies!
Bondella One by One
Bondella Only Time
Bondella On My Way Home
Bondella Orinoco Flow
Bondella Shepherd Moons
Bondella Tea-House Moon
Bondella The River Sings
Bondella Trains And Winter Rains
Bondella Wild Child
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Eli kuten jo sähköpostilla pistin, olen kiinnostunut ottamaan pennun. Tulisi minun ja Anrin kenneliin, joka ei ole vielä aivan valmis. Tulee saamaan siis piviko kuvat. Alustavasti olemme ottamassa urosta, mutta en ole vielä aivan varma. Juttelen vielä lisää Anrin kanssa ja laittelemme sivut kuntoon. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Joana
Floodari
Viestit: 3139
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja Joana »

Lähtiskö meikäläiselle yksi bernivaavi? Nyt kun oikein mietin, mihin sijoittaisin sen, päädyin siihen, että pentu pääsisi Allwrightiin terrierilauman keskelle. Rodusta on kokemusta kaverin bernin kautta, ja siksipä juuri tällaista pentua havittelen. Luulisin, että pennun kanssa lähdetään kokeilemaan onnea valokuvanäyttelyihin (löytyy yhdesta bis-1 koirasta ihan mukavat kuvat), ja sen lisäksi pk-lajeihin, vepeen ja taakan- tai voimanvetoon. Jalostuskäyttö kiinnostaisi myös yhden pentueen verran, kumppanina evm-koira. Jos mulle nyt tällä selostuksella pentu lähtisi, tahtoisin mielelläni uroksen ja nimeksi Bondella Tempus Vernum. Lupaan kodin, joka pysyy niin kauan kuin virtuaalihommat jaksavat kiinnostaa pikkuisenkin.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
redroses
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2153
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:44 am

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja redroses »

Hobu, sulle mä tosiaan sen pennun lupasinkin, että teille lähtis semmonen, ilmotelkaa sitten tarkempia tietoja vähän lähempänä ;p

Joana, näyttää tosi hyvältä, en kyllä epäile etteikö pentu olis teikäläisellä hyvässä hoidossa. Tosta siitoskäytöstä sen verran, että sen yhden pentueen verran voisit sitä jalostuksessa käyttää. Hobullekin olen jalostusoikeudet antanut, mutta en usko että tämä on haitaksi. Kyllä minä sinulle mielelläni luovutan pennun! =)
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Juttelin Anrin kaa ja otetaan nimeks Bondella Evening Falls ja sittenkin narttu. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja Hyena »

MINÄÄ! Olen odotellut sopivaa tilaisuutta hankkia bernipoikaa noiden meidän tyttöjen seuraksi ja tämä yhdistelmä kuulostaa hyvältä... 8)

Poika saisi kodin luotani Bernina Expressistä ja pääsisi täten ihailemaan Sveitsin maisemia ja nautiskelemaan elämästään kahden berninarttuni Camin ja Fannyn kanssa. Minulla on koiralle antaa koiralle rakastava koti sekä paljon tekemistä runsaan ulkoilun, arkisen touhuamisen ja harrastamisen merkeissä. Tämän hetkisten koirieni kanssa olen ehtinyt treenailla ja kilpailla pk-lajeissa, tokossa ja näyttelyissä, vepeä tultaisiin myös kokeilemaan ja uusiin lajeihin tutustutaan kaiken aikaa. Jalostukseen en tulisi koiraa käyttämään kun Hobulle & Joanalle olet jo oikeudet antanut.

Kuvatilanne urosten osalta on mulla tällä hetkellä kehno, mutta alan kyselyhommiin jos pennun saan. :) Nimistä eniten miellyttää Bondella Caribbean Blue.
redroses
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2153
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:44 am

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja redroses »

Hobu, kuulostaa hyvältä ; ))

Hyena, hmm, miksiköhän en ole vielä ennen törmännyt tähän bernikenneliin :o Sattumaa liekö. Mutta kivalta kuulostaa, parempi tosiaan ettet jalostusoikeuksellista poikaa havittele kun kaksi pentua on jo jalostuskäyttöön menossa. Vaikutat ihan mukavalta ja selvästikin henkilöltä joka ei vielä vähään aikaan ole turrilaa jättämässä, että kyllä mä sullekin ihan mielelläni luovutan pennun!

Nyt on siis kaikki pennut varattu, varalle otan muutaman että jos joku peruu varauksensa. Pennuthan syntyvät siis 16.8., että sivuillakaan ei ole mikään kiire vielä :roll:
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Rosa kirjoitti:Hyena, hmm, miksiköhän en ole vielä ennen törmännyt tähän bernikenneliin :o Sattumaa liekö.
Tää on vielä niin tuore että eipä ihmekään. ;) Mutta hieno juttu, rupean nyt niitä kuvia metsästämään.
Joana
Floodari
Viestit: 3139
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja Joana »

Tässä olis Viljon sivut jo etukäteen :--)

// ja tosiaan, päätin kuitenkin laittaa Viljon Breathtakingin asukkaaksi.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
redroses
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2153
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:44 am

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja redroses »

^Aivan mahtavaa! Upeat sivut, kiitoksia ; ))
redroses
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2153
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:44 am

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja redroses »

Ja nyt muistuttaisin, että pentuset ovat syntymässä 2 pvän päästä.
Muistutuksena vain sivuista (joilla ei ole kiire vielä kylläkään) sekä pentueen olemassaolosta ;p
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja Hyena »

On kyllä muistissa että olisi tämmönen pallero tulossa mutta kuvien kanssa on nyt vähän probleemeja. Sivut teen muutaman päivän sisässä. Ja ai niin, päätin että koirulin kutsumanimeksi tulee Urho! :D
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria)

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Päädyttiin Anrin kanssa sellaiseen tulokseen ettei meillä olisikaan aikaa tarpeeksi tälle bernille nyt. Eli meidän on nyt pakko perua tämä pentu. ): Irl kiireitä on meillä molemmilla jonkun verran ja itselläni koirakanta hipoo jo huippuja. Tästä syystä koen nyt paremmaksi keskittyä itselle tärkeämpiin rotuihin. Toivottavasti ymmärrät.
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
redroses
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2153
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 7:44 am

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria) (yksi vapaana)

Viesti Kirjoittaja redroses »

^Harmillistahan tuo mutta ihana että ilmoitit, että pääsee pentu sitten 'parempaan' kotiin ;--D Eikä se tosiaan ole mukava tunne jos niitä koiria on liikaa :s

Mutta yksi pentu siis vapaana! =)
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Bondellan A-pentue (berninpaimenkoiria) (yksi vapaana)

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Miiinä olisin kiinnostunut bernistä :>>
Vastaa Viestiin