High 5 E; työlinjaisia bordercollieita

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Leevi
Le-ppä-ker-ttu

High 5 E; työlinjaisia bordercollieita

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Elikkäselikkäs, aika seuraavan (toisen) bordercolliepentueeni. Tästä tarkoituksena lähteä toinen narttulinja kasvatustyölleni. Vanhemmat ovat siis evm-sukuisia "työlinjaisia" bordercollieita.

i. v PVA TVA Dintide J'roll 'Rokki'
e. v PVA jk3 Pållgren Tua 'Tua'

Pentueettomat, suvuttomat ja terveeksi tutkitut vanhemmat. Tarkemmin yhdistelmästä löytyy tietoa tältä sivulta. Haussa aktiiviset ja myös pysyvät kodit. Lajin suhteen ainut ehto on paimennus, jossa haluaisin jokaisen kasvattini kilpailevan ja mahdollisesti myös valioituvan. Pennuille tulee hankkia työlinjaisen bordercollien kuvat, ja haluan nähdä ne ennen pennun luovuttamista. Muuta tietoa kasvatuksestani löytyy kasvatus-sivulta.

Pentue tulee syntymään Tuan valioiduttua käyttövalioksi (yhtä tulosta vailla) ja siihen tulee syntymään oman pentuni lisäksi 2-4 pentua.

pennut

High 5 eerier, tricolor narttu, Leevi/High 5
High 5 excel, mustavalkoinen narttu, Wolfie/Filth in the Beauty
High 5 emotive, tricolor narttu, Milla/Olvida
High 5 elan, punavalkoinen narttu, donga/Hulttion
High 5 edited, punavalkoinen narttu, Anna_/VF

nimet

Tässä jotain vaihtoehtoja. Jos näistä ei mikään iske, niin saa ehdottaa omaakin englanninkielistä e-kirjaimella alkavaa lyhyehköä nimeä :)
Eli siis High 5 e...

eager = innokas
earl = kreivi
edited = muokattu Anna_
effort = saavutus
egoism = itsekkyys
egoist = itserakas, egoisti
elan = eloisuus, lennokkuus donga
elect = valittu, vastavalittu, tuleva
elite = eliitti, parhaimmisto
emotive = tunteikas Milla
enjoyer = nauttija
exceed = ylittää, voittaa

• Kuva
-Milla-
Kriisissä

Re: High 5 E; työlinjaisia bordercollieita

Viesti Kirjoittaja -Milla- »

Mulle! Mehän tästä jo ollaan puhuttukki. Eli siis Olvidaan menis. Paimennukseen ja PK:hon. Tuskimpa me mitään muuta niin järkysti tullaan harrastamaan. Kuviksi oon kaavaillu tän tai tän koiran kuvia. Lähtiskö meille tämmönen käyttöturjake?
Leevi
Le-ppä-ker-ttu

Joo näin puhuttiin :) Eli sulle lähtee kyllä mieluusti pentu. Tosi ihanat kuvat, kummat sitten otatkin.
zerggie
Keilapallo

Viesti Kirjoittaja zerggie »

Mullakin olisi kiinnostusta tälläsestä pentu pallerosta. Eli pentua kisautettaisiin aktiivisesti ainakin paimennuksessa ja agilityssä, ja myös toko kisoja kierreltäisiin pennun kanssa. pentu tulisi asumaan toljottajaan ja kuviksi pennulle tulisi mahdollisesti tälläiset koiran kuvat ja narttu olisi mukava saada :)
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Terve. :)

Minä ja Nahrol oltais myös hyvin kiinnostuneita ottamaan tällainen bortsupallero Foxstyleen. Niin, ja tyttölapsonen olisi tosiaan hakusessa. Ennestään meillä on jo Inga eli Bordersky Gypsy. Inga on aika taannoin muuttanut meille, mutta joitakin tuloksia sillä on jo, eniten koiratanssista, agilitystä ja PK-puolelta sitten tuo BH. Kauemmin minulla asuneilla koirilla on jo aika paljonkin kisoja takana, kuten Duskarrassa Nadjalla ja Jertalla.

Bordercollie on myöa irl-elämästä suhteellisen tuttu rotu. Pennun kanssa kisaisimme mm. palveluskoirissa, agissa, paimennuksessa ja tokossa. Pelastukseen olen kanssa jotenkin kummasti hurahtanut, unohtamatta vesipelastusta ja koiratanssia. Keskitymme kuitenkin ensin näihin vähän vakavempiin/varteenotettavampiin lajeihin tyttösen kanssa. Kuvia ei ole vielä tiedossa, mutta voin vihjaista että luultavasti tällä hetkellä näyttäisi siltä että hänestä olisi tulossa käyttölinjainen. :)

Olen pyörinyt virtuaalipuolella marraskuusta 2008 asti. Foxstyle & Beone on perustettu silloin nimellä Comma Chaos, nimensä se tosiaan vaihtoi - kesäkuussakohan se oli? :D Ei oikein muista itekään enää. Toinen kennelini, shetlanninlammaskoiria kasvattava Duskarra on tammikuussa alkunsa saanut. Lisäksi minulla on 21Tunes kiinanharjakoirat, mutta siellä on vain yksi koira tällä hetkellä, eikä lisää ole lähiaikoina tulossa.
Nahrol tulisi siis pennun toiseksi omistajaksi. Hän on pyörinyt kauemminkin virtuaalimaailmassa, mutta piti taukoa jonkin aikaa ja nyt meillä on tämä yhteinen Foxstyle & Beone -projekti. :)

Tyttöstä mielelläni käyttäisin yhden pentueen emäksi, mutta sijoituskoiraa en viitsisi ottaa ettei molemmat bortsumme sitten olisi sijoituksia :---D Ennen pennutusta emälle kisataan kunnolliset tulokset, mm. VPVA, BH, vFIN AVA & TVA, luultavasti myös KVA. Mahdollisimman pitkälle edetään myös vesi- ja tavallisessa pelastuksessa. Mikään kiire meillä ei ole tietenkään pentuja teettää!

No, toivotaan että meille sieltä jonkinnäköinen karvapalleropentu Foxstyleen pöllähtäisi :D
donga
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja donga »

Noniin! :D Elikkäs mä havittelen pientä bortsulapsosta Hulttioon paimennukseen, PK-puolelle, tokoon ja agilityyn kaveriksi. Tällä hetkellä mulla on 4 koiraa, joista parhaimpana esittelen nyt malipoika Hugon, josta voit tosiaan sitä kisautusta katsoa. Mulla oli muutaman kk tauko tässä välillä, mutta nyt on intoo sitten sitäkin enempi. Koulujen alkaessa ei kisautustahti oo niin kova, mutta mun mottona on virtuaalikoirailussa, että kisataan, kun keretään, että mikään himokisaaja mä en ole. Hulttiosta löytyy yksi bordercollieuros, Hokki, joten bortsunarttua nyt havittelen. Tyttö saisi tällaiset kuvat.

Jalostuskäyttö on mahdollista, hieman mietiskelen tässä, että josko Hokkia käyttäisin sitten tytölle, mutta se on vasta jossain kaukaisessa tulevaisuudessa, kunhan kisakentillä aletaan loistamaan ja saamaan valionarvoja.
Leevi
Le-ppä-ker-ttu

Joo dongalle lähtee punavalkoinen narttu siis, ihanat kuvat :)
Veerr ja Janina, en näe estettä sille, että esim. seuraavasta bortsupentueesta voisi teille lähteä pennut, mutta tän pentueen kohdalla nyt viiden pennun pentue on se maksimi. Pentuesuunnitelmistani voi lukea suunnitteilla-sivulta, kunhan päivitän ne sinne. Ollaan yhteydessä sen pentueen suhteen sitten. :)

Ja nimet lisään aloitusviestiin.

/edit
donga
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja donga »

High 5 elan minulle :-)
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Voisiko tuon varaaja kohdan Rebecca, muuttaa Wolfieksi? Koska kuitenkin kisaan nimellä Wolfie etc (:, mä keksin oman nimen, joka toivottavasti kelpaa.
High 5 Excel eli High 5 Loistaa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Leevi
Le-ppä-ker-ttu

Joo elan dongalle ja excel käy :) Vaihdan nimen wolfieksi.
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Onko tietoa vielä seuraavaan bortsupentueen ajankohdasta? :---)

/Selvä.
Leevi
Le-ppä-ker-ttu

Varmaankin tossa vuodenvaihteessa, riippuu ihan miten menestystä tulee :)
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mä nyt tein sivutkin sitten tälle :), Enya esittäytyy, luonne tulee piakkoin kyllä.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Leevi
Le-ppä-ker-ttu

Ihana Enya <3 Toivottavasti Tua saisi viimeisen tuloksensa mahdollisimman nopeasti niin saataisiin pennut maailmaan :) Karmasta tuli tälläinen.
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

^ Karman kuvissa oleva Cadethan on uros. ;)
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Vastaa Viestiin