Samojedivauvoja näyttöön ja käyttöön (New York teema, 11.9)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Samantha
Ei riitä.
Viesti:

Samojedivauvoja näyttöön ja käyttöön (New York teema, 11.9)

Viesti Kirjoittaja Samantha »

Kuva
Kiitos kuvista Andreas Loysa & Catherine Woodson!

Hirmuisen pentukuumeen iskiessä ajattelin "toteuttaa itseäni" kennelimme toiseksi kokeneimman nartun ja upean Tanskalaisen EVM-uroksen yhdistelmällä. Pentujen odotettu syntymäaika on 11.9 - tämän vuoksi B-pentueen teemana onkin New York sen eri muodoissaan. Pentueen nimet ja sukupuolet on päätetty valmiiksi suuntaa-antavasti - keskustelunvaraa on toki vielä ja mikäli tietty pentu kiinnostaa, mutta eri sukupuolella/nimellä, ei tämä ole mikään ongelma. Mutta nyt - päästetään itse päätähdet, eli pentueen vanhemmat ja itse pennut areenalle. Ne valloittavat teidät ja sulattavat sydämenne, siitä olen aivan varma. Varaa oma pikku karvapallerosi kenneliäsi sulostuttamaan, et taatusti kadu!

Kuva
Pentueen isänä Lumoavan B-pentueessa on upea tanskalainen EVM-uros, Lumiøs Excellent. "Ed" on kilpaillut monissa näyttelyissä pärjäten hienosti - voittaen useita arvokkaita kilpailuja ja ollen tällä hetkellä kolmen maan muotovalio. Ed on myös käyttövalio valjakkoajon puolelta. Itse luonne koiralla on mitä parhain: Ed on erittäin rauhallinen ja maltillinen sammariherra, jolla käytöstavat ovat koko koiran painon verran kultaa. Ed on kilpaillut kotimaassaan Tanskassa myös tottelevaisuuskoulutuksessa, kilpaillen tällä hetkellä AVO-luokassa. Koira on myös suorittanut BH-kokeen hyväksytysti. Pentue on Edin kolmas.

Suloisten pikku karvapalleroiden seassa häärii myös yksi hieman isompi koira - ja nythän minä toki puhun pentueen emästä, Dream's Anastaciasta. Sukua tältä nartturouvalta löytyy netistä yhden polven verran, ja tällä hetkellä aktiivisesti netistä löytyy yksi pentuesisarus. Tämä B-pentue on Adan ensimmäinen pentue, mutta hienosti koira on kyllä neljän vauvansa kanssa pärjännyt. Adan kilpailemisen pääpaino on valjakkoajossa ja näyttelyissä, myös tokossa pyrimme mahdollisimman pitkälle. Tällä hetkellä Ada on ansainnut mm. useita ERI-mainintoja, yhden PN1-maininnan sekä viimeisimmästä näyttelystään Ada pokkasi itselleen hienosti myös ROP-veteraanin kunnian! Adan kanssa kilpaillaan yhä, joten nämä tulokset eivät tule jäämään viimeisiksi.

Kuva
Myyntiehdot näillä neljällä valkoturkilla eivät todellakaan ole kovat, joten ethän ainakaan niiden puolesta peräänny! :) Lukaisethan nämä kuitenkin lävitse ennen, kuin tarjoat kotia pennulle. Myös tästä B-pentueesta yksi narttu lähtee (toivottavasti) sijoitukseen, joten osoitathan toki kiinnostuksesi! Tehdään yhdessä mukavaa projektia kera hienon koiran, lopputulos miellyttää varmasti kaikkia osapuolia!

Jalostustoiminnassa panostamme ennenkaikkea ystävälliseen ja avoimeen samojedinkoiraan, joka on samalla ihmisrakas ja hyvärakenteinen. Kuten olen maininnut jo aiemmin kennelin sivuilla, pyrin kasvattamaan Lumoavan samojedinkoirista myös rakenteeltaan ja ulkonäöltään ikimuistoisia samojedeja. Kaunis turkki, terveet lonkat ja suu sekä yleisesti ottaen kaunis ja rodunomainen rakenne ovat erittäin tärkeitä asioita puhuttaessa Lumoavan pennuista. Valitsemme kasvattiemme vanhemmiksi vain sellaisia yksilöitä, joilla todellakin on jotain annettavaa jalostustyötämme ajatellen. Yhdistelemme kasvattiemme vanhemmat mahdollisimman viisaasti: meiltä et takuulla tule löytämään esimerkiksi kahden lonkkavikaisen koiran jälkeläisiä myynnissä tulevaisuuden tähtinä.

Kenelle sitten myyn Lumoavan kasvatteja? Myyn kasvattejani henkilöille sekä kenneleille, kriteereinä kiinnostus samojedinkoiriin sekä jonkinlainen tieto koiran tulevaisuudesta. Vaadimme kasvattiemme ostajilta tekijänoikeuslain noudattamista sekä ehdotonta virtuaalisuutta. Koska pyrin kilpailemaan omilla koirillamme, toisin sanoen myös sinun mahdollisen koirasi vanhemmilla mahdollisimman aktiivisesti, toivon aktiivisuutta myös kasvatin ostajalta. En vaadi monien sivujen mittaista kilpailukalenteria, mutta edes jotakin merkkiä aktiivisuudesta tulisi olla esillä koiran omilla sivuilla.

- Sivut ilmoitetaan minulle 2 viikon sisällä pennun syntymästä/ostosta
- Koira rekisteröidään vFCI:n koirarekisteriin
- Koiran tulisi saada elämänsä aikana ainakin joitakin aktiviteetteja (tokoa, valjakkoa, näyttelyjä...)
- Kasvattajaksi koiralle merkittävä Samantha J., Lumoavan (linkin kera!)
- Jos koiran sivuilla ei näy elämää pitkään aikaan, palautuu koira meille

Tarkemmat myyntiehdot kannattaa lukaista täältä, sieltä löydät myös tarkempaa tietoa narttupennun sijoituksesta!

Kuva
Kuinka juuri sinä voit varata itsellesi NY-teemaisen samojedinpennun? Ilmaise vain kiinnostuksesi ja kerro, millaista tulevaisuutta olet suunnitellut kasvatillemme. Pääasia minulle on se, että pennut löytävät itselleen hyvän ja pysyvän kodin - tämän jälkeen tärkeänä asiana tulee aktiivisuus. Älä siis turhaan murehdi sitä, ettet välttämättä ehdi kilpailla koiran kanssa niin aktiivisesti, kuin muiden koiriesi :)

Koirat ilmoitetaan kasvattajan toimesta seuraaviin näyttelyihin:
- Westminster Kennel Club Dog Show 2009
- Amerikan Voittaja 2009

VAUVOJEN (alustavat) NIMET (pennut syntyvät 11.9):
- u. Lumoavan Bronx'n Boyz
- n. Lumoavan Brooklyn Bridgette (sijoitukseen?)
- n. Lumoavan Broadway Baby
- n. Lumoavan Becky HEART NY

Niin klisee kuin se onkin, haluan tällä pentueella muistaa syyskuun 11. päivän tapahtumia kohta kahdeksan vuotta sitten. Sitä, kuinka osa ihmisistä joutui lentämään pilven reunalle aivan liian nuorina ja täysin odottamatta, sekä sitä, kuinka moni urhea ihminen vaaransi oman henkensä toisten ihmisten puolesta. Syvin osanottoni menehtyneiden omaisille sekä kunnianosoitukseni niille rohkeille, jotka halusivat auttaa onnettomuuden uhreja.
Samantha
Ei riitä.
Viesti:

Re: Samojedivauvoja näyttöön ja käyttöön (New York teema, 11.9)

Viesti Kirjoittaja Samantha »

^
Vastaa Viestiin