Olen ajatellut teettää belgianpaimenkoira tervueren nartullani Nitalla pennut, mutta isä on vielä hakusessa. Nita itse on kerännyt varsinkin tokossa jo paljon tuloksia ja on yhtä 1-palkintoa vaille tokovalio, on myös paimennusvalio, vuoden 2009 maastoeste voittaja ja suorittanut käyttäytymiskokeen sekä on saanut jäljen alokasluokassa 2-tuloksen. Nita on myös palkittu virallisessa koiranäyttelyssä laatumaininnalla erinomainen ja on sijoittunut muutamasti paras narttu kilpailussa.
Hakusessa on siis uros jolla tulisi olla ainakin muutama 1-palkinto tokossa, BH-koe suoritettu, muutama 1- tai 2-tulos jossain pk-lajissa, muutama KUPA paimennuksessa (mieluusti paimennusvalio) ja palkittu ainakin laatumaininnalla EH virallisessa koiranäyttelyssä.
Toisaalta ehdoista voin tehdä poikkeuksen, jos uros on menestynyt esim. agilityssä.
Nitan suku on suht yleinen, joten toivoisin uroksen olevan harvinais sukuinen, että näiden pennut voisivat mahdollisesti jatkaa vielä sukua.
Tervueren urosta? LUKKOON
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Tervueren urosta? LUKKOON
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Höpsö veitikka
Re: Tervueren urosta?
Shock Value's Hoccus Poccus ei varmaankaan täytä kokonaan kriteerejäsi vielä. Koitan kisauttaa Jazzia suht aktiivisesti mutta onnetar ei ole vielä suosinut käyttö- eikä näyttölajeissa(varsinkaan kun Jazz on tarkoitettu vain käyttökoiraksi). Meriittejä Jazzilla on laihanlaisesti, BH, HK2 sekä RH-F B, kisaa agilityssä kakkosluokassa ja saanut tokosta ensimmäisen I-tuloksen, paimennuksessa AII.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
• 2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
• 2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Itse olen vähän tauolla nyt virt. belgeistä joten suurin osa lähti myyntiin tai odottaa vielä sitä, että saa jälkeläiset maailmaan. Junoa en käytä itse jalostukseen, kun ei enää tervuerennarttua löydy, joten Nita saisi herran sitten sulhokseen jos vain tahtoo ;)
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Aa, molemmat on todella komeita uroksia. Vaikea päätös.. mutta päätin valita Jerryn tarjoaman Junon, joka täyttää kriteerit paremmin :)
Topickin saa nyt lukottaa!
Topickin saa nyt lukottaa!
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!