Suomenlapinkoiria (sivut janina?)
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Suomenlapinkoiria (sivut janina?)
Kuten jo Aihkinista näkee, sivut ovat muuttumassa takaisin Hillaliinaan, jonka aloitin vuonna 2007. Näin ollen, myös kasvattaja tässä pentueessa muuttuu. Hillaliinan nimen alla on jo tehty 3 pentuetta joten seuraavan pitää alkaa D-kirjaimella. Käykö tämä?
Aihkinissa, jota voi sanoa jopa Hillaliina kennelini kruununperiäksi, tapaat lähinnä valloittavia suomenpystykorvia ja suomenlapinkoiria, jotka ovat hurmanneet ainakin minut, ja varmasti useat muutkin suloisella olemuksellaan. Jokaisella koirallamme on se oma suloinen persoonansa, joka valloittaa meidät kaikki. Jokainen koira on meille yhtä tärkeä, ylsi se sitten valioksi tai ei. Todella pitkän tauon jälkeen minä tsemppasin itseäni ja teettää ainakin nyt kerran ihania suomenlapinkoiria. Olisiko näille kiinnostusta?
Isänä ihana, nimellä raiskattuni, VPVA HK1 BH RH-E Seppo lapinkoira. Seppoa ei ole käytetty näyttelyissä vain on "käyttökoira". Luonteeltaan uros on utelias ja hyväntahtoinen, sekä hänen terveys on hyvä: Lonkat B/A ja kyynäreet ja polvet 0/0. Tahdon Sepolle vielä jotain meriittejä ennen kun pentue teetetään, mutta hyvä alku jo nyt. Tosiaan, Seppo toisi lapinkoirien sukuun uutta, tuoretta verta, mikä olisi ehdoton elinkeino tällä hetkellä rodulle!
Emä olisi evm.-sukuinen nuori narttu. Mietin vielä, keksinkö koiran hatusta jolloin koiralla ei olisi edes sivuja tai kyselisinkö muiden narttuja. Kumminkin suomenlapinkoirissa nuo evm.-sukuiset nartut ovat aika harvassa, mutta katsotaan mitä tästä nyt ensiksi edes syntyy.
Kisautuksesta sen verran, että haluan pennun kisaavaan kotiin, mikä olisi ainakin käyttöpuolen lajeissa (minulta löytyy pari suomenlapinkoira kuvaa myös). Pentue olisi Aihkinin historian ensimmäinen pentue joten nimet alkaisivat A-kirjaimella. Otan 2-3 ostajaa, joista yksi menisi sijoitukseen. Sijoitus tarkottaisi sitä että kisaisin joissakin lajeissa hieman narttua, helpottaen sinun hommaasi. Jos sinua kiinnostaa ihana suomenlapinkoirapentu, ota yhteyttä. Vielä ei ole tietoa, mihin väliin pentue syntyy, mutta ennen kevättä luulisin sen olevan ajankohtainen! Riippuu siis kiinnostuksesta sekä minun ahkeruudestani kisata.
Alustavat varaukset (3/3kpl)
- Janina - sij. narttu - Hillaliinan Daikaduuli
- Hobu - narttu - Hillaliinan Daivaanloimu
- Rebecca - narttu - Hillaliinan Duulentuoma
Aihkinissa, jota voi sanoa jopa Hillaliina kennelini kruununperiäksi, tapaat lähinnä valloittavia suomenpystykorvia ja suomenlapinkoiria, jotka ovat hurmanneet ainakin minut, ja varmasti useat muutkin suloisella olemuksellaan. Jokaisella koirallamme on se oma suloinen persoonansa, joka valloittaa meidät kaikki. Jokainen koira on meille yhtä tärkeä, ylsi se sitten valioksi tai ei. Todella pitkän tauon jälkeen minä tsemppasin itseäni ja teettää ainakin nyt kerran ihania suomenlapinkoiria. Olisiko näille kiinnostusta?
Isänä ihana, nimellä raiskattuni, VPVA HK1 BH RH-E Seppo lapinkoira. Seppoa ei ole käytetty näyttelyissä vain on "käyttökoira". Luonteeltaan uros on utelias ja hyväntahtoinen, sekä hänen terveys on hyvä: Lonkat B/A ja kyynäreet ja polvet 0/0. Tahdon Sepolle vielä jotain meriittejä ennen kun pentue teetetään, mutta hyvä alku jo nyt. Tosiaan, Seppo toisi lapinkoirien sukuun uutta, tuoretta verta, mikä olisi ehdoton elinkeino tällä hetkellä rodulle!
Emä olisi evm.-sukuinen nuori narttu. Mietin vielä, keksinkö koiran hatusta jolloin koiralla ei olisi edes sivuja tai kyselisinkö muiden narttuja. Kumminkin suomenlapinkoirissa nuo evm.-sukuiset nartut ovat aika harvassa, mutta katsotaan mitä tästä nyt ensiksi edes syntyy.
Kisautuksesta sen verran, että haluan pennun kisaavaan kotiin, mikä olisi ainakin käyttöpuolen lajeissa (minulta löytyy pari suomenlapinkoira kuvaa myös). Pentue olisi Aihkinin historian ensimmäinen pentue joten nimet alkaisivat A-kirjaimella. Otan 2-3 ostajaa, joista yksi menisi sijoitukseen. Sijoitus tarkottaisi sitä että kisaisin joissakin lajeissa hieman narttua, helpottaen sinun hommaasi. Jos sinua kiinnostaa ihana suomenlapinkoirapentu, ota yhteyttä. Vielä ei ole tietoa, mihin väliin pentue syntyy, mutta ennen kevättä luulisin sen olevan ajankohtainen! Riippuu siis kiinnostuksesta sekä minun ahkeruudestani kisata.
Alustavat varaukset (3/3kpl)
- Janina - sij. narttu - Hillaliinan Daikaduuli
- Hobu - narttu - Hillaliinan Daivaanloimu
- Rebecca - narttu - Hillaliinan Duulentuoma
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
-
Janina
- Höpsö veitikka
Re: Kiinnostusta suomenlapinkoirapentueelle?
Mua voisi kiinnostaa mahdollinen sijoitusnarttu. :---)
Pentu menisi Foxstyleen, jolla ei ole erillistä kasvatusrotua. Hakisin nyt kaveria erityisesti agilityyn ja palveluskoirakokeisiin. Toki muutakin tulisi harrastettua, esimerkiksi tokoa ja tavoitteiksi voisi ottaa vaikka BH ja VPVA sekä mahdollisesti valionarvot juuri agista ja pk:sta. Kisaisin suht aktiivisesti, kyttäilen joka päivä useampaan otteesen liittojen kalentreita ja ilmoittelen sitten koiriani kaikkiin kisoihin mitä vaan eteen tulee. Kuvista en ole vielä aivan varma, mutta kyllä luultavasti löydän jonkinlaiset kuvat. :---D Jalostuskäytöstä tosiaan se yksi pentue Aihkinin nimen alle ja sitten ei luultavasti enempää.
Olisihan se mukava jos meillepäin tällainen neiti lähtisi asustelemaan. :---)
Pentu menisi Foxstyleen, jolla ei ole erillistä kasvatusrotua. Hakisin nyt kaveria erityisesti agilityyn ja palveluskoirakokeisiin. Toki muutakin tulisi harrastettua, esimerkiksi tokoa ja tavoitteiksi voisi ottaa vaikka BH ja VPVA sekä mahdollisesti valionarvot juuri agista ja pk:sta. Kisaisin suht aktiivisesti, kyttäilen joka päivä useampaan otteesen liittojen kalentreita ja ilmoittelen sitten koiriani kaikkiin kisoihin mitä vaan eteen tulee. Kuvista en ole vielä aivan varma, mutta kyllä luultavasti löydän jonkinlaiset kuvat. :---D Jalostuskäytöstä tosiaan se yksi pentue Aihkinin nimen alle ja sitten ei luultavasti enempää.
Olisihan se mukava jos meillepäin tällainen neiti lähtisi asustelemaan. :---)
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Janina, olet hyvä vaihtoehto! (: Pystyn avustamaan sinua joissakin lajeissa esimerkiksi paimennuksessa. Siitä voisi sopia sitten myöhemmin. Kyllä minä sinulle voin luovuttaa pennun. Jos et löydä itse kuvia, niin minulla on parit lapinkoiran kuvat ja olenkin menossa pariin koiranäyttelyyn jossa voisin hieman kuvailla. Se olisi kiva, että pentua käytettäisiin sitten kerran jalostukseen, mutta mikäli sinä haluat myöhemmin myös uudelleen tehdä oman kennelisi alle, voimme sopia siitä erikseen, mutta kamalan suurta pentuetta en sitten teettäisi.
Mun pitääkin ryhdistyä ja aloittaa hirveä kisaaminen Sepon kansssa, että saisimme nämä syntymään mahdollisimman nopeasti.
Mun pitääkin ryhdistyä ja aloittaa hirveä kisaaminen Sepon kansssa, että saisimme nämä syntymään mahdollisimman nopeasti.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
-
Janina
- Höpsö veitikka
Kiva kuulla (: Avustelu jossakin lajissa, esimerkiksi just vaikka paimennuksessa, olisi ihan kiva. Kyllä se onnistuu että saa vain yhden pentueen :---D Jos sulla on nyt jotain kuvia, voisit niitä näytellä ja toki voit halutessasi tulevista näyttelyistäkin kuvailla.
Mulle ei ajankohdalla sinälläänsä ole väliä, eli heti kun Seppo (joka on muuten tosi wooow) on kisattu jalostuskuntoon. :---D
Mulle ei ajankohdalla sinälläänsä ole väliä, eli heti kun Seppo (joka on muuten tosi wooow) on kisattu jalostuskuntoon. :---D
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Okei, kiva kuulla! (: Vielä olisi yhdelle pentu tulossa, jalostuskäyttöön.
-
Hobu
- Analysaattori
- Viesti:
Pakko kai kirjotella, kun oon ihastellu Seppoa niin pitkään. Siinä on jotakin niin ihanaa. Nartun haluaisin. Eahkedaan kisakoiraksi ja ehkä mahdollisesti jalostukseenkin joskus. Saisi ahkeraa kisautusta nyt aluksi paimennuksessa, pkssa ja pekossa. Myöhemmin sitten muissakin lajeissa. Näyttelyissä kierreltäis myös ainakin aluksia katsastamassa mitä neidistä tykätään ja jos siitä tykättäisiin niin sitten jatkettaisiin näyttelyissä käyntiä. Tuli voi toimia kisanäyttönä. Kuvatkin mulla ois valmiina, oikeastaan mulla ois jopa kaks vaihtoehtoa kuvista. (:
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Hobu, sun kisaamiset ja tälläiset kyllä tiedän tosi hyvin, eli ehdottomasti lähtee sulle. :--)) Jalostuskäyttöön voi tosiaan ottaa, vaikka sellainen yksi iso pentue voisi olla ihan kiva (tästä voidaan joskus jutella ihan yksityiselläkin paremmin), koska kaikkia kolmea koiraa tullaan ainakin kerran käyttämään jalostukseen. Tosin en ole varma otanko itse koiraa, niin ei se kaksikaan olisi nyt niin vaarallista. Mä nyt yritän kisata tota Seppoa mahdollisimman paljon joten pienoinen hetki pitää odottaa, mutta tuskin se haittaa! Nimiäkin aloitan jo miettimään.. voisihan niitä jo ihan julkaistakkin. Mietitään vielä!
Hei ja kiva jos Seppo miäs on ihastuttanut!
--
Hei ja kiva jos Seppo miäs on ihastuttanut!
--
-
Janina
- Höpsö veitikka
Sori täytyy taas nipottaa. Musta noi saattais olla vähän massasia. Itselläni kisautus saattaa jäädä epäaktiivisemmaksi, jos koiran nimi ei inspiroi. Ja suomenlapinkoiria kun ne on, niin jotain vähän suomalaisempaa nimeä ehkä :D
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Niin siis ihan teiltä tätä kyselinkin, koska teillehän ne on menossa. :---)) Ei minua haitannut, että kerrotte suoran mielipiteenne asiasta. Kyseiset nimet olivat yksi vaihtoehto ja itsekkin hieman niitä epäilin joten uusia nimiä vain etsimään. Parempi se on jos sanotaan suoraan, kuin murjotettaisiin hiljaa suu supussa.
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Re: Suomenlapinkoiria (HOX!)
Noniin, eli ylös hieman, huomioitavaa pennun harkitsijat!
-
Hobu
- Analysaattori
- Viesti:
Mulle käy oikein hyvin, että syntyvät Hillaliinan nimen alle D-pentueeksi. Tuleeko nimet sitten suomeksi kans? Mie ainakin haluisin silti suomenkieliset nimet, vaikka alkaisivat D-kirjaimella.
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
En kyllä ulkomaalaisiksi niitä ala väkertämään, eli suomeksi olen keksimässä. (: Suomalainen rotukin kyseessä.
-
Janina
- Höpsö veitikka
Käy D-kirjaimella alkavat, mutta tuleeko pentueesta siis Hillaliinan D... vai pelkkä D?
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Olen ajatellut nimen olevan Hillalliinan D... ja joku toinen sana vielä perään, minkä ei tarvitse alkaa samalla kirjaimella. Mulla on ollut aina kamalan suppea nimipää joten nytkään ei oikein mikään nimi innosta. Pari erilaista vaihtoehtoa olen nyt tämän päivän aikana miettinyt, mitään ei ole todellakaan laitettu lukkoon.
Hillaliinan Dramatiikkaa ...
Hillaliinan Duuri ...
Hillaliinan D kuin ...
Hillaliinan Dramatiikkaa ...
Hillaliinan Duuri ...
Hillaliinan D kuin ...
-
Hobu
- Analysaattori
- Viesti:
Saako nimiä keksiä myös itse? Ja käykö myös sellaiset väännetyt nimet kuten esim Douhukas?