Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

No kaipa mäkin sitten tänne kirjoittelen. :mrgreen:

Tällä hetkellä Ratikassa on yhdeksän koiraa, kaikki FCI 5:sia. Koiramäärän annan nyt nousta, koska aikaa mulla olis useemmallekkin koiralle. Tosin Ratapihaa olen muuttamassa pelkäksi siperianhusky (ja alaskanmalamuutti)painotteiseksi, tosin sinne jää noi kaks basua jotka vasta itselleni otin. Ja ei haittaa vaikka haskeja ja malamuutteja ois sitte myöhemmin Ratapihassa vaikka 30 kappaletta - oon ihan varma ettei mielenkiinto niihin loppuisi, koska nuo rodut mua kiinnostaa paljonpaljonPAAALJON ja niitä jaksan kisauttaa. :) Ja jos Ratapihan historiikkia jaksaa muistella, siellä mulla on ollut kisautettavana 30-40 FCI 5:sen koiraa. Ei ihme miksi otin taukoa virtuaalikoirista. :D

Ratapihan rinnalle herää henkiin wanha kunnon Zara Shelties. Sinne otan maksimissaan neljä koiraa, eli Zarasta tulee minishelttikennel.
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
donga
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja donga »

Vois päivittää tilannetta taas tännekin!

Tällä hetkellä mulla on 8 koiraa, Hulttiossa on 4 belgianpaimenkoiraa ja All-acutessa, joka kohta valmistuu ja tulee esille, on 3 saksanpaimenkoiraa. Itse päätin panostaa nyt enemmän Hulttiossa belgimuunnoksista malikkaan ja sitten jämtteihin, heti kun sellaisen saan itselleni hommattua :3 All-acutessa tulee taas olemaan näitä saksanpaimenkoiria, siellä pidän max. rajana viittä koiraa. Mulla itellä on kiinnostusta kanssa näihin kolmeen rotuun niin siltä kantilta pitäisi innostusta riittää ja edelleenkin, kun jätän pois kaikki flyballit, koiratanssit etc. niin ei oo rankkaa edes!
Rami
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rami »

Mulla on siis nykyisin vain pienimuotoiset yksityiset - juuri siitä syystä, että aikaa menee hurjasti kouluun ja koiraan. Ja tietysti kavereitakin pitää nähdä muuallakin, kuin koulussa.
Harmaassa Aaveessa on siis nyt kolme siperialaista, neljäs tulossa. Alunperin oli tarkoitus pitää määrä kolmessa, mutta näinhän ne koirat vaan lisääntyy tietenkin, jokaisesta houkuttelevasta pentueesta tarttuu mukaan uusi tulevaisuuden lupaus..
Mutta nykyisin aika riittää ihan hyvin. Viikonloput vietetään yleisesti ottaen koneella, jolloin sitten kerkeää kaikenlaista. Viikolla yleensä ainoastaan osallistun kisoihin, en juuri kisakalentereitakaan päivittele.
Itse kisasin ennen (lue: aikana ennen omaa koiraa :roll: ) vaikka missä lajissa. Vepe, agility, valjakkoajo, koiratanssi, flyball, näyttelyt, BH-koe suoritetuks, maastoesteet.. Nyt on sitten jäänyt vepe ja BH-meriitin kalastus vähemmälle sekä koiratanssi toistaiseks kokonaan poies. Noissakin lajeissa meinaan on jo tarpeeksi hommaa.
Ja mä oon aina ollut aika pienimuotoinen koirien suhteen, Rekiyön ennätys aikoinaan taisi olla peräti 12 koiraa \,,/
Dream
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Dream »

Dream kirjoitti:Koiramäärän rajan yritän vetää 10. Tällä hetkellä omistuksessani on 7 (suomenlapinkoira x2, bordercollie, pk. collie, tolleri, kultainennoutaja & uusin tulokas samojedi). Tulossa on kuitenkin vielä tolleri ja kultainennoutaja, mutta näiden koirien kantaa en tiedä, kun ei ole vähään aikaan mitään kuulunut. ..
Dream kirjoitti:Ajattelin nyt tulla kertomaan omasta tilanteestani (:

Ensiksi oli yksi, sitten tuli toinen, hetken päästä oli viisi ja nyt on kymmenen. Jostain syystä haluni ottaa uusia koiria on vain kasvanut, ja otan mitä ihmeellisimpiä rotuja, vaikka tiedän että pian kisautus on aika vaikeata jos kaikki junnaa alimmissa luokissa :D
Tällä hetkellä, koiria on minulla 10, sekä kaksi on vielä tammikuuhun (?) mennessä tulossa. Rotuja on aina bordercollieista pieneen lyhytkarvaiseen portugalinpodengoon.
Tuossa siis hieman aikaisempaa tilannetta, ja miten ollakkaan? Koiramääräni on taas kasvanut kolmella hauvalla :o Tällä hetkellä Kuperkeikassa (hylkäsin invisiblen) asustelee siis 13 toistaan erilaisempaa neitiä ja poikaa. Jos ajateltaisiin n. oma rotu koiria, niin niitä on vain 5, joten 8 on sitten "ei oma rotu koiria". Se siinä onkin kun ei ole tiettyä kasvatusrotua niin rajaa voi venyttää. Kuitenkin olen hyvin tähän asti pärjännyt (unohdin sanoa että yksi koira on vielä tulossa helmikuussa :roll: ), kun sain pari koiraa valioksi agilitystä ja Helmikin on yhtä jk3:sta vaille käyttövalio. Ensimmäisiä pentujakin olen suunnittelemassa kunhan parit kisautustoiveet toteutuvat :> Hyvin ollaan siis jaksettu ja tullaan jaksamaan, vaikka koiraa on joka sormelle ja parille varpaallekkin >:)
vani
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja vani »

Minä kun nyt uudestaan palasin, lupaan pyhästi että en ota ainakaan viittä koiraa enempää. Tuskin sitäkään. Haluan keskittyä kunnolla vähään määrään, ja niiden kisaamiseen. Mietin tosi tarkkaan, ennen kuin uutta koiraa otan. Panostan tällä kertaa enemmän laatuun enkä määrään. :D
Tällä hetkellä vain kaksi koiraa, ja niillä nyt mennään varmaan jonkin aikaa vain. Seuraavaksi tulen ottamaan aussien tai bordercollien, mutta sitä mietitään vasta tuota tuonnempana, kunhan näillä entisillä olen saanut tarpeeksi kisattua, jne.
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Oli joskus Kiipelissä aikoinaan tarkoitus pitää koiramäärä hyvin pienenä, alle viidessä koirassa. Ei se vaan onnistu. Nytkin on 11 koiraa! Kisaamisen kannalta ei ole ongelmia, mutta ainahan se olisi helppoa vain parilla koiralla. Eikä yhdestäkään voi luopua, lisää tulee eivätkä vanhat kiintymyksestä lähde :D. Se on aikamoinen ongelma.
Unna
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Unna »

Pikkuhiljaa alkaa tuntua, että Hurttahakaan kertyy kaikkia muita rotuja kuin ensiksi ajattelin. Hurttahaan piti kasvattaa saksanpaimenkoiria, ja nyt siellä on tervu, yksi sakemanninarttu, ja tulossa länsisiperianlaika. Mulla on paha vika vaihtaa lempirotua kuukauden välein. Nyt kiinnostaa noutajat, siperianhuskyt, vinttikoirat, ja sitten tietysti FCI1:n paimentajat, mutta kun ei osaa päättää. Pitäis panna aikaiseksi jonkinlainen järjestys.

Eli koirat siis: Belgianpaimenkoira tervueren uros Eetu, Elite's Amnesiac viralliselta nimeltään, jolla on jo mukavasti tuloksia: BH JK3 RH-E RH-W A (osa edellisen omistajan jäljiltä), sekä täysin keskeneräinen, alkutekijöissään oleva saksanpaimenkoiranarttu Slackline Addict Jeer, Isna, jonka kanssa ollaan kyllä osallistuttu moneen kisaan, tuloksia vaan ei ole tullut.

Hyvin on minulla aikaa kisata tätä joukkoa, suunnilleen päivittäin käyn liitot läpi ja laitan ilmoituksia menemään. Nyt ollaan osallistuttu aika moneen näyttelyyt, Eetulle saatiin yhdestä ERI4, niin että siitä on mukava jatkaa näyttöpuolta. Käyttöpuoleen tullaan kyllä erityisesti panostamaan, varsinkin kun Eetu on niin lähellä käyttövalion arvoa (selventäkääpäs mulle, saako kyseisen tittelin, siis vFIN KVA, koiran nimen eteen, jos se suorittaa jonkun palveluskoiralajin läpi, siis vaikka tässä tilanteessa, että Eetu on kolmen 1. tuloksen päässä päämäärästään palvelusjäljen saralta. En ole oikein perillä...)

On hyvä kun on niin vähän koiria, niin että voi luetella ihan rauhassa. Jos jokin yläraja pitäisi asettaa, niin se olisi ehdottomasti 10. Enkä kuvittelekaan nyt ottavani vähään aikaan enempää, tosin näitäkin lupauksia on vaikea pitää.
They say that good things take time, but really great things happen in the blink of an eye

KuvaKuvaKuvaKuva

Olkaa mukavia immeisiä, ja ruokkikaa Ziriusta ja kliksutelkaa poikasia (:
Kaikille ruokkineille/klikanneille suuri kiitos
Kuva
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Hohhoi, Helluvan lauma on päässyt vähän paisahtamaan :mrgreen: Koiria löytyy nyt tasan 40 (+ pari pentua tulossa), kisautuksessa tällä hetkellä on 32 (sis. kolme näyttelyistä jättäytynyttä aikuista + pari kisauraa aloittelevaa pentua). Kisakalenterit laahaavat jossain marraskuun paikkeilla, kun en ole niitä muilta hommilta saanut päivitettyä, mutta kunhan saan muut jutut siirrettyä syrjään, saan nekin kuntoon. Olis ihana olla joku lomakesysteemi, johon vain syöttäis päivämäärät, sivujen osoitteet jne., mutta mitä viimeksi kokeilin, sain tavaran kyllä talteen tietokannalle, mutta se ei tulostunut ulos ;P

Paineita en edelleenkään kisailusta ota, vaan me mennään niihin kisoihin mihin keretään :)
Kati
Kriisissä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

Mulla tällä hetkellä parin uuden koiran myötä määrä 9 aussieta, 2 samojedia, 1 bortsu, 1 pehko ja 1 podhalanski. Eli siis 14 koiraa. Aika riittää tällä hetkellä hyvin näyttelyissä kisautukseen + vähän muuhun, IRL elämän takia taas vähän vähemmällä nää v-koira puuhat. Mutta palautumassa taas ahkerampaan toimintaan ;) mahdollisesti pari uutta koiraakin tulossa tämän vuoden mittaa sekä pari siirtymässä jo "eläkkeelle"..
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Celtic Vision'sista löytyy tällä hetkellä yhteensä 15 koiraa, joka ei vielä tunnu mitenkään mahdollisimman suurelta määrältä. 7 valkoistapaimenkoiraa, 2 saksanpaimenkoiraa, 2 samojedia, belgianpaimenkoira tervueren, hollanninpaimenkoira, hovawart ja afgaaninvinttikoira. Koko ajan tekisi mieli ottaa vielä yksi koira lisää, mutten raaski. En tahdo jättää yhtään koiraa täysin kisaamatta.

Pienemmällä koiramäärällä tunnen olevani hyvä kasvattaja, kun jokainen koira saa tasapuolisesti kisautusta. Esimerkiksi toinen samojedimme on asunut meillä vähän reilun kuukauden ja on kohta valioitunut flyballista. Ensimmäinen valkkarinarttumme, Celtic Vision's Delta Dreamtime eli Darna, taas on saanut titteliriviinsä jo kunnoitettavat BH HK1 N, BEL, GBR, LT, SWE, DK, LUX, EST, KRE, FIN MVA vBELW-08 vKREW-08 vV-08. Demo taas on vain seritin päässä monen maan valioitumisesta.
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Shiroi
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Tuntuu että mulla on ihan hirvee lauma kun lukee noita tedän koira määriä, tai taitaa se kyllä ollakkin. Iltaruskosta löytyy 5 suomenlapinkoiraa, 2 keeshondia, 4 sheltiä, 3 appenzellinpaimenkoiraa, 2 japaninpystistä ja monta yksittäistä rotua. Yhteensä on tällähetkellä 20 koiraa. Enempää niitä ei ole kyllä varmasti tulossa, vaikka havaa kyllä tekisi mieli. Yleisesti ottaen aika on kuitenin toistaiseksi riittänyt ihan hyvin koska melko paljon koneella olen. Tietenkin koe viikkojen akana hieman vähemmälle kennelit jää. Täytyisi nuota hieman karsia, muttakun sitten alkaa miettiä ketä laittaisi myyntiin niin ei ketään kuitenkaan raaski. Tai voisi parista malttaa luopuakin jos olisi sellaisia ostajia joiden tietää kisauttavan niitä jatkossakin.
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

^ Mullakin oli joskus 20... Nyt nopean laskutoimituksen tulos: 24 koiraa kennelissä. Lisäksi kaksi omaa pentuetta suunnitteilla, ja sieltä kaksi koiraa siis tulossa. Nyt mä olen tosiaan koittanut hillitä itseäni uusien koirien ottamisen suhteen. Innostusta löytyy, mutta aika on kuitenkin aina rajallinen. Kisailu onnistuu jotenkuten... Uusimmat, noin kuukauden vanhat koirat eivät ole vielä kisoissa liiemmin pyörineet, mutta vanhoilla kisailu edistyy reippaasti kun ollaan ylemmissä luokissa. Kyllä tää tästä :) Yhdestäkään koirasta kun en halua luopua.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mietin että pitäisikö minunkin tehdä sellainen eläkkeellä juttu. Kun joitain koiria ei tee enää mieli kisata mutta niihin kuitenkin on kiintynyt eikä halua tappaa, mitö te olette mieltä näistä "eläkkeellä" olevista virtuaali koirista?

Bakemonossa on nyt sitten edelleen kaksi koiraa. Luojan kiitos, mutta niidenkin kisaaminen on välillä hankalaa kun ei tiedä mitkä tunkee ja minne kun on vielä Wolfeye'sin koiralauma :mrgreen: Odotan innolla kunhan Bakeen tulee vielä ne kaksi koiraa (eivät vielä syntyneet) sitten pitää alkaa mietimään stradegiaa miten kisaa, juu kyllä osaan muodostaa kaikesta vaikeaa

20 koiraa on minusta aika paljon, tosin tiedän monia hyviä kenneleitä joilla on yli 20 koiraa, minulle tuo koiramäärä olisi vaan ihan liikaa.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Vischa
Nakkisotilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vischa »

Virtuaalikoirailut ovat mulla nyt aika jäässä. Haluan pitää hetken taukoa, kun nyt on tullut elämään kaikenlaista muutakin, joka vie aikaani paljon.
Pahimmillaan kennelissänii on ollut yli 10 koiraa ja se oli ihan hirveää. Lopulta en jaksanut edes kisauttaa kaikkia koiria. Olin vain niin huono sanomaan "ei", kun tutut kaupittelivat koiriaan.
Jos ja kun jaksan alottaa virtuaalikoirailun uudestaan, ehdoton rajani on viisi koiraa ja aloitan puhtaalta pöydältä.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mulla aivan liian paljon koiria (kymmeniä), ja sen myös huomaa!

Tarkoitus on tämän vuoden puolella supistaa huomattavasti Free Dragonin toimintaa, ja panostaa FiWeen (islanninlammaskoirat ja silkkivinttikoirat) sekä Katana samuraihin (valkoisetpaimenkoirat). Juuri aloittanut PIVIKO-kennel Sinihaukan yhdessä Minhein kanssa on sellainen pieni ja hyvin helppo sivujuttu.

Free Dragonin tilanne on valitettava, sillä Magnu ystävällisesti innostui viimevuosen puolella tulemaan mukaani kys. toimintaan, mutta hiljentää nyt paljon ja ? -ajaksi toimintaansa lähäisensä pois nukkumisen vuoksi. :-( Mutta sitä en lopeta! Sillä meiningillä olen virtuaalikoirailuun lähtenyt, että yhtään koiraa tai kenneliä en lopeta ilman tosi hyvää syytä, eikä nyt ole läheskään sen aika että FD painuisi pois. Enkä myöskään koskaan osaa vakiintua vain noihin kolmeen rotuun, joten FD on aina hyvä paikka muunrotuisille. :D
Vastaa Viestiin