Bordercolliepupseja
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Bordercolliepupseja
Käytetäämpä tämä topikki sittenkin vielä yhdelle pentueelle. Pitemmän aikaa on jo ollut suunnitelmassa myös bordercolliepentue Borderskyhin. Nämä pennu tulevat syntymään tässä kevään aikana.
Emänä pentueessa toimii kaunis bc Fiia (BH Jk3 Tk3 VFBV VAVA VPVA vFIN TVA Lasimeren Floora). Fiian suvusta löytyy hieman harvinaisempia koiria ja kilpailuissa Fiia on menestynyt aivan erinomaisesti. Ja vaikka Fiia onkin käyttölinjainen on sillä näyttelyistäkin EH.
Isänä pentueessa toimii taas oma kasvattini Bla (BH VPVA HK2 Vk1 SchH1 Bordersky Blaze). Blazen suku on hyvin erityinen minulle, sillä sen emä on yksi omista tärkeimmistäni virtuaalikoirista. Muutenkin Blan suku on hieno. Bla on myös käyttlnjainen ja käyttölajeissa se onkin hyvin pärjännyt.
Pentueeseen odotetaan syntyvän kauniita käyttölinjaisia koiria. Jokaiselle pennulle on haussa aktiivinen koti, jossa koiran kanssa kisataan. Kuitenkaan mtään himokisautusta en odota. Erityisesti haluan, että pentujen kanssa tullaan kisamaan pk:ssa ja paimennuksessa ainakin. Kaikki muu on sitten plussaa.
Pennut syntyvät 1.5. Sivuja! Jerry saa nyt Vikin pennun, sillä Vikistä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan.
Varaukset 4/4
Janita, Comma Chaos, sijoitusnarttu, Bordersky Gypsy
Jerry, Yadaway, narttu, Bordersky Gaire
Ciel, Haly, uros, Bordersky Glen
Ricea, ID, narttu, Bordersky Gvyda
Nimet
Bordersky...
Ghyll
Gilpy
Goreu
Greig
Gruff
Gwelle
Gigha
Gorse
Gem
Gaire
Emänä pentueessa toimii kaunis bc Fiia (BH Jk3 Tk3 VFBV VAVA VPVA vFIN TVA Lasimeren Floora). Fiian suvusta löytyy hieman harvinaisempia koiria ja kilpailuissa Fiia on menestynyt aivan erinomaisesti. Ja vaikka Fiia onkin käyttölinjainen on sillä näyttelyistäkin EH.
Isänä pentueessa toimii taas oma kasvattini Bla (BH VPVA HK2 Vk1 SchH1 Bordersky Blaze). Blazen suku on hyvin erityinen minulle, sillä sen emä on yksi omista tärkeimmistäni virtuaalikoirista. Muutenkin Blan suku on hieno. Bla on myös käyttlnjainen ja käyttölajeissa se onkin hyvin pärjännyt.
Pentueeseen odotetaan syntyvän kauniita käyttölinjaisia koiria. Jokaiselle pennulle on haussa aktiivinen koti, jossa koiran kanssa kisataan. Kuitenkaan mtään himokisautusta en odota. Erityisesti haluan, että pentujen kanssa tullaan kisamaan pk:ssa ja paimennuksessa ainakin. Kaikki muu on sitten plussaa.
Pennut syntyvät 1.5. Sivuja! Jerry saa nyt Vikin pennun, sillä Vikistä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan.
Varaukset 4/4
Janita, Comma Chaos, sijoitusnarttu, Bordersky Gypsy
Jerry, Yadaway, narttu, Bordersky Gaire
Ciel, Haly, uros, Bordersky Glen
Ricea, ID, narttu, Bordersky Gvyda
Nimet
Bordersky...
Ghyll
Gilpy
Goreu
Greig
Gruff
Gwelle
Gigha
Gorse
Gem
Gaire
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
- Viestit: 4827
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Voi luoja Hobu laitoit pahan! Mää niin haluaisin eahkedantasta pentusen mutta riittääköhän mun aika //: Minkälaista kisautusta vaatisit? Hillaliinakin on aukeamassa kun päivittelemätön tyyppi niin päätti ja noista pystiksistä oon kai luopumassa niin...
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
-
Satmi
- Kriisissä
- Viestit: 884
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 pm
- Paikkakunta: Helsingborssikeitto
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Et kai tosissas oo Daxille teettämässä pentuetta... o__O
His brain is gone!
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Viivi, Ei sen kisautuksen nyt mitään himokisautusta tarvis olla, mutta jonkulainen kisautus olisi kyllä kiva. Mieti nyt rauhassa vain onko sinulla aikaa pennulle.
Satmi, Sitähän oon tässä jo suunnitellu vaikka kuinka. Ja sullekihan puhuin silloin (joulukuussa?) mesessä ja kyselit silloin vielä mihin aikaan nää tulee jne... En nyt kyl yhtään ymmärrä viestiäs...
Satmi, Sitähän oon tässä jo suunnitellu vaikka kuinka. Ja sullekihan puhuin silloin (joulukuussa?) mesessä ja kyselit silloin vielä mihin aikaan nää tulee jne... En nyt kyl yhtään ymmärrä viestiäs...
-
Satmi
- Kriisissä
- Viestit: 884
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 pm
- Paikkakunta: Helsingborssikeitto
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Näin näemmä asia olikin... Koitin kyllä kattoa että ei ton mun D-pentueen kanssa mitään päällekkäisyyksiä missään tulis mut näin käy ku on puupää. Toivottavasti kaikki kolme ei mene jalostuskäyttöön kuitenkaan sulta?
Jos sais sen jaettua vaikka niin, et maksimissaan yhdelle Joikun D-koirista ja yhelle koiralle tästä pentueesta tulis vaan pentueet, ni pysyis nää tän sukuset koirat vielä järkevissä määrissä. Onnistuisko?
Jos sais sen jaettua vaikka niin, et maksimissaan yhdelle Joikun D-koirista ja yhelle koiralle tästä pentueesta tulis vaan pentueet, ni pysyis nää tän sukuset koirat vielä järkevissä määrissä. Onnistuisko?
His brain is gone!
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viestit: 14779
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
- Paikkakunta: avaruus
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
EIKÄ! Lappis pentuja - ja mistä yhdistelmästä O.O olen jo jonkin aikaa haeskellut jalostustasoista lapikoira narttua Joikhasiin. Pentu voisi tulla sinne kahden nuoremman suomenlapinkoirani seuraksi, tosin on minulla "hieman" muitakin koiria; tosiasiassa Joikhasissa asustaa tällä hetkellä 8 koiraa. Kaksi nuorta (n 1v) suomenlapinkoiraa Pakkashelmen Karvarousku ja Deattan Simsalabim joita kisataan mm. agilityssä, tokossa ja näyttelyssä, sekä kolmas lapinkoira Hampus jonka kanssa kisailemme vain näyttelyissä. Mukaamme mahtuu myös kaksi borzoita nuori Lera tyttönen ja jo maailmaa nähnyt Dima poika. Lisäksi joukussa on kaksi collieta ja afgaani. Eikä meidän 7 kissaakaan saa unohtaa ;) Tällä hetkellä ei valitettavasti löydy paljoa kisanäyttöä kun koirien sivut ovat päivittämättömät, mutta toki innoissani aina kertoisin sinulle vaikka kuukausittain pennun kuulumisia. Onkos muuten näitä yhtään mahdollista saada käyttää jalostukseen? Toki jos suku on käymässä liian "ahtaaksi" niin voin harkita evm uroksen käyttöä tai sitten en käyttäisi ollenkaan. Laitan tähän piahkoin sivunäyttöä kunhan olen saanut ulkoasun vaihdettua Joikhasiin kokonaan. Ainiin, pennun kanssa aloittaisimme todennäköisesti käyttökoiralajit kun näyttelyt ei ole oikein minua varten, kisaisimme varmaankin tokoa, agilitya ja paimennusta :) oih, kuinka ihanaa olisi pentu tästä saada *unelmoi*
Ja editaan nyt, että kuviksi voisi tulla meidän Joikun kuvat, kunhan siitä jotain rakenne kuvia saisin räpsäistyä, tai sitten kyselen jostain kennelistä kuvaluvat ;)
Ja editaan nyt, että kuviksi voisi tulla meidän Joikun kuvat, kunhan siitä jotain rakenne kuvia saisin räpsäistyä, tai sitten kyselen jostain kennelistä kuvaluvat ;)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
- Roosa
- Nakkisotilas
- Viestit: 287
- Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Niin, emmää nyt tiiä kuinka moni pentuja saisi käyttää jalostukseen. Itse ainakin voisin ehkä joskus teettä nartulle yhdet pennut vaikka sitten evm. uroksella kun voisi näillä kuvilla (mitä nyt minulla on sille) niin voisi ainakin näyttelyissä menestyä.. Mutta ei se jalostus ainakaan minulle kuitenkaan (vaikka olisi ihanaa jokatapauksessa <3_<3 ) niin pakollista olisi. Ottakaa nyt tästä selostuksesta selvää
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Satmi, Joo on mahdollista.
Pöpö, Sulle kyllä mielelläni antaisin pennun. Itse en aio pentuetta omalla uroksellani teettää. Että jos jompikumpi teistä Viola (Go-meet-ta) tai sinä teettäisitte pentueen niin se olisi sitten ok. Kisautuksesta sen verran, että oikein hyvältä kuullostaa. Itse kun arvostan myös enemmän nuita käyttölajeja. (: Joiku on kyl hiivatin sulonen pentu. Eli eli, sulle pentu ja tulevaisuudessa jos pentueen haluaa teettää niin jos neuvottelette Violan/Go-meet-tan kanssa.
Go-meet-ta, Kyllä tuosta selvää saa.
Pöpö, Sulle kyllä mielelläni antaisin pennun. Itse en aio pentuetta omalla uroksellani teettää. Että jos jompikumpi teistä Viola (Go-meet-ta) tai sinä teettäisitte pentueen niin se olisi sitten ok. Kisautuksesta sen verran, että oikein hyvältä kuullostaa. Itse kun arvostan myös enemmän nuita käyttölajeja. (: Joiku on kyl hiivatin sulonen pentu. Eli eli, sulle pentu ja tulevaisuudessa jos pentueen haluaa teettää niin jos neuvottelette Violan/Go-meet-tan kanssa.
Go-meet-ta, Kyllä tuosta selvää saa.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viestit: 14779
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
- Paikkakunta: avaruus
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
^Oi kiitos kiitos kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos! Oi ihanaa saada Eahkedasta pentu &.&
Mihin aikakaudelle tää pentue sijoittuu?
Mihin aikakaudelle tää pentue sijoittuu?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Eiköhän tää nyt sitten ajotu aikalailla huhtikuulle, katsotaan nyt miten saadaan vanhemmille tulokset kasaan. :)
- Roosa
- Nakkisotilas
- Viestit: 287
- Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Niin, mitenkäs me Pöpö tehään? Jos siis otat narttupentusi jalostukseen niin sitten itse tiiän ottaa vähän 'huonommat' kuvat nartulleni kun ne 'paremmat' kuvat ovat sitten jalostukseen käytettävälle koiralle. Eli ei mun ole nyt ihan pakko saada jalostukseen tästä pentua, asia on ihan sinun päätettävänäsi. En siis pane pahakseni vaikka haluaisit käyttää narttua jalostukseen.
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viestit: 14779
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
- Paikkakunta: avaruus
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
^Kiitos jos minä saan sen jalostusnartun :) eiköhän tuo Joiku niin kaunis ole että sen kuvat kehtaa laittaa. Mikäs muuten on nimi aiheena?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Todennäköisesti tästä tulee pohjoispentue ruotsiksi. Mutta saattaa olla että keksin vielä jotain saamenkielisiäkin nimiä. (:
- Roosa
- Nakkisotilas
- Viestit: 287
- Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm
Re: Eahkedan suomenlapinkoirat
Snobin titteleihin voi nyt myös sitten lisätä TK2 (:
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Eahkdean slkt & Bordersky akt
Lisätty jo jokin aika sitten tonne. Dax on nyt saanut yhden voi1:sen viestiltä ja sai myös hk3:n.
Nyt myös australiankelpie pentue tulossa.
Nyt myös australiankelpie pentue tulossa.

