Bordercolliepupseja

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Bordercolliepupseja

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Käytetäämpä tämä topikki sittenkin vielä yhdelle pentueelle. Pitemmän aikaa on jo ollut suunnitelmassa myös bordercolliepentue Borderskyhin. Nämä pennu tulevat syntymään tässä kevään aikana.

Emänä pentueessa toimii kaunis bc Fiia (BH Jk3 Tk3 VFBV VAVA VPVA vFIN TVA Lasimeren Floora). Fiian suvusta löytyy hieman harvinaisempia koiria ja kilpailuissa Fiia on menestynyt aivan erinomaisesti. Ja vaikka Fiia onkin käyttölinjainen on sillä näyttelyistäkin EH.

Isänä pentueessa toimii taas oma kasvattini Bla (BH VPVA HK2 Vk1 SchH1 Bordersky Blaze). Blazen suku on hyvin erityinen minulle, sillä sen emä on yksi omista tärkeimmistäni virtuaalikoirista. Muutenkin Blan suku on hieno. Bla on myös käyttlnjainen ja käyttölajeissa se onkin hyvin pärjännyt.

Pentueeseen odotetaan syntyvän kauniita käyttölinjaisia koiria. Jokaiselle pennulle on haussa aktiivinen koti, jossa koiran kanssa kisataan. Kuitenkaan mtään himokisautusta en odota. Erityisesti haluan, että pentujen kanssa tullaan kisamaan pk:ssa ja paimennuksessa ainakin. Kaikki muu on sitten plussaa.

Pennut syntyvät 1.5. Sivuja!
Jerry saa nyt Vikin pennun, sillä Vikistä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan.

Varaukset 4/4
Janita, Comma Chaos, sijoitusnarttu, Bordersky Gypsy
Jerry, Yadaway, narttu, Bordersky Gaire
Ciel, Haly, uros, Bordersky Glen
Ricea, ID, narttu, Bordersky Gvyda

Nimet
Bordersky...

Ghyll
Gilpy
Goreu
Greig
Gruff

Gwelle
Gigha
Gorse
Gem
Gaire
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Voi luoja Hobu laitoit pahan! Mää niin haluaisin eahkedantasta pentusen mutta riittääköhän mun aika //: Minkälaista kisautusta vaatisit? Hillaliinakin on aukeamassa kun päivittelemätön tyyppi niin päätti ja noista pystiksistä oon kai luopumassa niin...
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Satmi
Kriisissä
Viestit: 884
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 pm
Paikkakunta: Helsingborssikeitto
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Satmi »

Et kai tosissas oo Daxille teettämässä pentuetta... o__O
His brain is gone!
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Viivi, Ei sen kisautuksen nyt mitään himokisautusta tarvis olla, mutta jonkulainen kisautus olisi kyllä kiva. Mieti nyt rauhassa vain onko sinulla aikaa pennulle.

Satmi, Sitähän oon tässä jo suunnitellu vaikka kuinka. Ja sullekihan puhuin silloin (joulukuussa?) mesessä ja kyselit silloin vielä mihin aikaan nää tulee jne... En nyt kyl yhtään ymmärrä viestiäs...
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Satmi
Kriisissä
Viestit: 884
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 pm
Paikkakunta: Helsingborssikeitto
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Satmi »

Näin näemmä asia olikin... Koitin kyllä kattoa että ei ton mun D-pentueen kanssa mitään päällekkäisyyksiä missään tulis mut näin käy ku on puupää. Toivottavasti kaikki kolme ei mene jalostuskäyttöön kuitenkaan sulta?
Jos sais sen jaettua vaikka niin, et maksimissaan yhdelle Joikun D-koirista ja yhelle koiralle tästä pentueesta tulis vaan pentueet, ni pysyis nää tän sukuset koirat vielä järkevissä määrissä. Onnistuisko?
His brain is gone!
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

EIKÄ! Lappis pentuja - ja mistä yhdistelmästä O.O olen jo jonkin aikaa haeskellut jalostustasoista lapikoira narttua Joikhasiin. Pentu voisi tulla sinne kahden nuoremman suomenlapinkoirani seuraksi, tosin on minulla "hieman" muitakin koiria; tosiasiassa Joikhasissa asustaa tällä hetkellä 8 koiraa. Kaksi nuorta (n 1v) suomenlapinkoiraa Pakkashelmen Karvarousku ja Deattan Simsalabim joita kisataan mm. agilityssä, tokossa ja näyttelyssä, sekä kolmas lapinkoira Hampus jonka kanssa kisailemme vain näyttelyissä. Mukaamme mahtuu myös kaksi borzoita nuori Lera tyttönen ja jo maailmaa nähnyt Dima poika. Lisäksi joukussa on kaksi collieta ja afgaani. Eikä meidän 7 kissaakaan saa unohtaa ;) Tällä hetkellä ei valitettavasti löydy paljoa kisanäyttöä kun koirien sivut ovat päivittämättömät, mutta toki innoissani aina kertoisin sinulle vaikka kuukausittain pennun kuulumisia. Onkos muuten näitä yhtään mahdollista saada käyttää jalostukseen? Toki jos suku on käymässä liian "ahtaaksi" niin voin harkita evm uroksen käyttöä tai sitten en käyttäisi ollenkaan. Laitan tähän piahkoin sivunäyttöä kunhan olen saanut ulkoasun vaihdettua Joikhasiin kokonaan. Ainiin, pennun kanssa aloittaisimme todennäköisesti käyttökoiralajit kun näyttelyt ei ole oikein minua varten, kisaisimme varmaankin tokoa, agilitya ja paimennusta :) oih, kuinka ihanaa olisi pentu tästä saada *unelmoi*

Ja editaan nyt, että kuviksi voisi tulla meidän Joikun kuvat, kunhan siitä jotain rakenne kuvia saisin räpsäistyä, tai sitten kyselen jostain kennelistä kuvaluvat ;)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Niin, emmää nyt tiiä kuinka moni pentuja saisi käyttää jalostukseen. Itse ainakin voisin ehkä joskus teettä nartulle yhdet pennut vaikka sitten evm. uroksella kun voisi näillä kuvilla (mitä nyt minulla on sille) niin voisi ainakin näyttelyissä menestyä.. Mutta ei se jalostus ainakaan minulle kuitenkaan (vaikka olisi ihanaa jokatapauksessa <3_<3 ) niin pakollista olisi. Ottakaa nyt tästä selostuksesta selvää :lol:
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Satmi, Joo on mahdollista.

Pöpö, Sulle kyllä mielelläni antaisin pennun. Itse en aio pentuetta omalla uroksellani teettää. Että jos jompikumpi teistä Viola (Go-meet-ta) tai sinä teettäisitte pentueen niin se olisi sitten ok. Kisautuksesta sen verran, että oikein hyvältä kuullostaa. Itse kun arvostan myös enemmän nuita käyttölajeja. (: Joiku on kyl hiivatin sulonen pentu. Eli eli, sulle pentu ja tulevaisuudessa jos pentueen haluaa teettää niin jos neuvottelette Violan/Go-meet-tan kanssa.

Go-meet-ta, Kyllä tuosta selvää saa.
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Oi kiitos kiitos kiitos kiitos ja vielä kerran kiitos! Oi ihanaa saada Eahkedasta pentu &.&
Mihin aikakaudelle tää pentue sijoittuu?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Eiköhän tää nyt sitten ajotu aikalailla huhtikuulle, katsotaan nyt miten saadaan vanhemmille tulokset kasaan. :)
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Niin, mitenkäs me Pöpö tehään? Jos siis otat narttupentusi jalostukseen niin sitten itse tiiän ottaa vähän 'huonommat' kuvat nartulleni kun ne 'paremmat' kuvat ovat sitten jalostukseen käytettävälle koiralle. Eli ei mun ole nyt ihan pakko saada jalostukseen tästä pentua, asia on ihan sinun päätettävänäsi. En siis pane pahakseni vaikka haluaisit käyttää narttua jalostukseen.
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Kiitos jos minä saan sen jalostusnartun :) eiköhän tuo Joiku niin kaunis ole että sen kuvat kehtaa laittaa. Mikäs muuten on nimi aiheena?
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Todennäköisesti tästä tulee pohjoispentue ruotsiksi. Mutta saattaa olla että keksin vielä jotain saamenkielisiäkin nimiä. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Eahkedan suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Snobin titteleihin voi nyt myös sitten lisätä TK2 (:
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Eahkdean slkt & Bordersky akt

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Lisätty jo jokin aika sitten tonne. Dax on nyt saanut yhden voi1:sen viestiltä ja sai myös hk3:n.

Nyt myös australiankelpie pentue tulossa.
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Vastaa Viestiin