MU/HA tanskandoggeja kesäkuussa! / Sivuja! / Miruu (& Doris)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
yenndanes
Epätoivoinen katse
Viestit: 437
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 am

MU/HA tanskandoggeja kesäkuussa! / Sivuja! / Miruu (& Doris)

Viesti Kirjoittaja yenndanes »

Eli, kyselisin, onko todella kiinnostusta tanskandoggipentueelle?

Ehtoja pennunostajalle:

Toivon, että ennen varailuviestejä ottaja harkitsee TARKASTI, onko hänellä varmasti aikaa olla koiran kanssa, kisata sen kanssa riittävästi ja pitää siitä huolta.
Toivon ensimmäisen kodin jäävän ainoaksi, ettei koiran tarvitse kärsiä ja olla kodinvaihtajana.
Koiran kanssa tulisi kisata aktiivisesti vähintään yhdessä lajissa. Etenkin tanskandoggi-kasvattieni ottajilta toivoisin kiinnostusta
näyttelyitä kohtaan, edes hieman. Mutta muutkin lajit käyvät, pääasia on että koira pääsee käyttämään päätään ja harrastamaan omistajansa kanssa!
Toivon, että koiran sivut ilmoitetaan minulle ajallaan, ja sivuja pidetään ajantasalla. Olisi myös toivottavaa ilmoitella minulle kuulumisia, esimerkiksi vähintään kerran kuukaudessa.
Koiran sivuilla tulisi mainita vähintään perustietojen lisäksi vanhemmat ja kasvattaja (linkit sivuille).
Jos sinulla on lisää kysyttävää, voi allekirjoittaneeseen ottaa yhteyttä mailitse taikka YV:llä! :)

Tietoa pentueesta:


Isäksi pentueeseen olen valinnut kennelini keulahahmon, raamikkaan ja upealuonteisen Cevinin.
Cevin on virallisesti Reich n König m. Poika on tuonti, ja kotoisin Saksasta.
Tittelirivistöä on pojalle kertynyt seuraavanlaisesti:
N MVA BELW-07 RUSW-07 SWEW-07 LTW-08 SWEW-08 MV-08 BELW-08 NW-08 EUV-08 V-08 GERW-09.
Cevin on todella ihmisrakas, ja sosiaalinen tapaus. Ainoa joka saa herran ärähtämään, on toiset doggiurokset.
Herran arvokkuutta ei saa häiritä kuin naiset, vaativa tapaus ;> Cevin on todella miellyttämisenhaluinen.
Herra on ollut ehdottomasti kokoajan suuren lauman "pää", kennelini ensimmäinen doggi ja keulakuva.
Kaikin puolin aivan upea herra, jolta ei luonnetta eikä ulkonäköä puutu!

Emäksi olen valinnut näinikään oman koirani, Dewin.
Dew on virallisesti Ladnyprad Starozytny Ksiezna. Neiti on myöskin tuonti, Puolasta kotiutui.
Dew ei ole kehissä vielä paljoa menestystä saavuttanut, mutta neiti on luonteeltaan täysi kymppi.
Kunnon sylinvaltaaja ja "minä rakastan kaikkea mikä liikkuu, tai ei se haittaa vaikkei liikkuisikaan"-tyyppi.
Dew ottaa avosylin vastaan kaikki ja kaiken, ja on parasta kaveria kun siihen jaksaa luoda edes pienen
katseen. Huomiota neiti hakee välillä liikaakin, mutta minkäs sitä luonteelleen mahtaa!


PENNUT OVAT SYNTYNEET 20.6.2009!

VARAAJAT/KIINNOSTUNEET:

Zandie, n, harlekiini, piirretty - SIVUT
Mari, u, musta, sijoitukseen - SIVUT
Doris, u, musta
Miruu, n, harlekiini
(Yenn, u, harlekiini)

NIMET:

Born To Be Superstar
Beat And Style
Batman Mari
Be With Me Miruu
Be Yourself Zandie
Bandit Yenn
Brandon
Build The Bilder


Ja kaikkien nimien eteen siis tietenkin se Yenndanes :mrgreen:


Myöhemmin toteutettava: TIIBETINMASTIFFI

Pentueen emänä toimii oma narttuni, upealla nlymenestyksellä ja luonteella varustettu Bod Gser Narma "Narma".
Narma on luonteeltaan tutussa seurassa todellinen sylinvaltaaja myöskin. Vieraammassakaan seurassa se ei
missään nimessä ole epäsosiaalinen, mutta laumanvartijarotuna pyrkii omiensa lähelle ja tarkkailee tilannetta.
Narma hoitaa Yenndanesissa vahdin hommat, ja hyvin on pihapiiri pysynyt oman lauman hallussa, ei vieraita
heti olla paikalle päästämässä. Kuitenkaan agressiivisuutta tai liiallista pomottamista ei ole tytössä havaittavissa!

Isä julkistetaan myöhemmin, kun pentue on ajankohtainen!



Kiinnostuneita kehiin, rohkeasti viestiä alle!
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
yenndanes
Epätoivoinen katse
Viestit: 437
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 am

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja yenndanes »

Eipä hurjaa kiinnostusta taida olla, mutta jos joku tän myöhemmin kaivaa tuolta pidemmältä sivuista ja on kiinnostunut, niin pidän kyllä ajatusta yllä heti kun kiinnostuneita ilmaantuu, eli viestiä sitten vaan!
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
Zandie
Epätoivoinen katse
Viestit: 433
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:02 am

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja Zandie »

Voi ei, apua, tekisi kyllä nyt niin mieli ottaa vielä kolmas doggi... Jos muitakin kiinnostuneita löytyy, niin voisin harkita harlekiinityttöä. :)
Sometimes sunshine does not want to shine on me
yenndanes
Epätoivoinen katse
Viestit: 437
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 am

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja yenndanes »

Jees :) Ja mielummin mä teen pienen pentueen kun kovin suuren, tuon ekan pentueen koirat kun nyt kaikki sitten päätyi koteihin jotka luovutushetkellä kyllä kisasivat aktiivisesti jne mutta ainakin kaksi kolmesta on nyt sitten heti tauolla :/ Eli että sitten TODELLA pääsee koirat toimintaan mukaan, alusta asti. :) Mutta ehdottomasti sulle pentu lähtee jos muitakin ilmaantuu. Odotellaan, odotellaan.
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
Zandie
Epätoivoinen katse
Viestit: 433
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:02 am

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja Zandie »

Nostellaan vähän, jos muitakin kiinnostuneita löytyisi... :D Olen nyt tullut siihen tulokseen, että jos doggipentue toteutuu, otan yhden ja piirrän kuvat. Saataisiin vähän piviko-doggejakin. :)
Sometimes sunshine does not want to shine on me
Mari
Nakkisotilas
Viestit: 293
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:39 pm
Paikkakunta: Kitee // Lemi
Viesti:

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja Mari »

Toi doggipentue kiinnostaisi kovasti :) Minä (Mari) voisin ottaa yhden pennun, kun olen jo pidemmän aikaa dogista haaveillut.

Pentu pääsisi asustelemaan Nuuskuttajaan. Meillähän on Miran kanssa tällä hetkellä tollereita ja japseja, eiköhän sinne sekaan yksi doggi mahdu :lol:

Tarkoitus olisi harrastaa aktiivisesti näyttelyitä (mikäli saan jostain kuvat) ja agilitya, koiratanssia tai tokoa. Mejää varmaankin kokeillaan myös, ehkäpä vesipelastustakin. Pk-puolelta voisi kokeilla hakua tai jälkeä.
Nyt on vähän vaikea sanoa, mitä kaikkea harrastettaisiin, se selviää kun pentu tulee.

Jos olisi mahdollista, ottaisin pennun mieluusti sijoitukseen. Itse en aio pentuja teettää, ja harmihan se on olla koiraa käyttämättä mikäli se pärjää :)
Avatar
Shagan
Toistolla tehoa
Viestit: 712
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 6:46 pm
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja Shagan »

Minua saattaisi (huom. saattaisi) kiinnostaa tuo doggipentue, sillä olen älyttömän pitkään jo suunnitellut sellaista kaveri kisakentille. Voiko tuosta pentueesta kuitenkin syntyä vain mustia & harlekiinejä?
Mutta mietin vielä.
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
yenndanes
Epätoivoinen katse
Viestit: 437
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 am

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja yenndanes »

Pahoitteluni, en oo huomannut topicin nousua.

Eli Mari, sijoituspentu sopisi enemmän kuin hyvin. Ja voin halutessasi auttaa sinua hommaamaan sitten koiralle hyvät kuvat,
kun se molemmilla on, ja jos esim. jäät tauolle, ottaa koiran kisauttamisen hommakseni ym. Sopii paremmin kuin hyvin, olikin
suunnitelmissa että jonkun tästä voisi sijoitukseen laittaa jos kiinnostusta riittää, koska Cevinin jälkeläisen tahdon ehdottomasti
myös itselleni. (En ole vielä päättänyt otanko lisäksi itsellenikin ihan omaksi tästä pennun, katsotaan..)

Shagan, kyllä, mustia ja harlekiineja vain. Jos sinua kiinnostaa, niin voisin pentueen toteuttaa tällä määrällä 3-4.
Mutta mieti tarkkaan, ei ole kiva ottaa kasvattipalautuksia samantien, niinkuin ekan pentueen kanssa kävi.

Zandie, kynä käteen vaan, eiköhän tää pentue laiteta toteutumaan, jos Shagan ei koiraa ota niin otan sitten ainakin itse. :)
Hienoa, että saa pivikodoginkin, multahan ekasta pentueesta tiikeriuros on piirretty mutta eipä sitä olla missään käytetty...
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
Mari
Nakkisotilas
Viestit: 293
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:39 pm
Paikkakunta: Kitee // Lemi
Viesti:

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja Mari »

Hienoa, sijoituskoira kävis mullekin parhaiten :) Olis tosi hyvä jos sulta löytyis kuvat, mulla ei nimittäin oo minkäänlaisia. En myöskään viittis yhtä koiraa varten pyytää kuvalupia miltään kenneliltä.
yenndanes
Epätoivoinen katse
Viestit: 437
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 am

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja yenndanes »

Jees, mä koitan vaikkapa kuvata ite kun kuitenkin doggikehillä oon kaikissa näyttelyissä :D
Mietitään noita sukupuolijuttuja ym sitten kun varmistuu viel nää muut. =)
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
Summer
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 3:13 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja Summer »

Tiibettiläiset kiinnostaisivat, kun kennelissäni jo kaksi sellaista on. Minä ainakin voisin sitten sellaisen ottaa, jos pentue tulee :'>
Kuva Kuva Kuva Kuva
yenndanes
Epätoivoinen katse
Viestit: 437
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 am

Re: Alustavaa kiinnostuskyselyä, tanskandoggi & tiibetinmastiffi

Viesti Kirjoittaja yenndanes »

Jees, taitaa doggipentue toteutua ensin, mutta tiibettiläiset sitten vuorossa seuraavana, myöhemmin, mutta tämän vuoden puolella kyllä. Infoilen sulle sitten. Itseasiassa olisi yksi ehdotuskin, laitan sulle yksäriä..
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
yenndanes
Epätoivoinen katse
Viestit: 437
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 am

Re: Yenndanes tanskandoggeja väreissä mu&ha / Shagan & Zandie!

Viesti Kirjoittaja yenndanes »

Cevinin tittelirivistö päivitetty ja otsikko muutettu, doggipentue kun nyt ensiksi näyttää tulevan.
Zandie ja Shagan, kaipaisin teiltä nyt varmistuksia kiinnostuksesta, ennen kun alan suunnitella lisää :)
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
Avatar
Shagan
Toistolla tehoa
Viestit: 712
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 6:46 pm
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Yenndanes tanskandoggeja väreissä mu&ha / Shagan & Zandie!

Viesti Kirjoittaja Shagan »

Valitettavasti itse en mahda tällä kerralla ottaa, kun kuitenkin koiralauma kasvaa muutenkin hieman seuraavien kuukausien aikana. Mutta seuraavassa pentueessa ehkä yksi pentu lähtee minun mukaan! ; )
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
yenndanes
Epätoivoinen katse
Viestit: 437
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 12:37 am

Re: Yenndanes tanskandoggeja väreissä mu&ha / Shagan & Zandie!

Viesti Kirjoittaja yenndanes »

Selvä juttu :)
Turrilassa enää suurimmaksi osaksi IRL-näyttelyjuttujen vuoksi.
Vastaa Viestiin