Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Alinan ei tarvitse, eihän tämä läheskään varmaa ole :) Näyttää siltä, että kaikki pennunomistajat ottavat pennun.
Jigsaw, sivut todellakin kelpaavat ;)
Petuh, näin ot:nä, voisinko saada omiin kuvakansioihini(omalla koneella, ei netissä) tämän sheltin kuvat, sillä kyseessä on oman IRL-shelttini äidin sisko? :)
Coma
Ammattimouhoaja
Viestit: 2600
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:36 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Coma »

Ota vaan, en mä estä jos haluat omalla koneellas säilyttää : D. Aion nyt ottaa itteäni niskasta kiinni ja päättää sen nimen. Milloin oot ajatellu pupsien syntyvän?
whokilledbambi
Höpsö veitikka
Viestit: 6468
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 1:49 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

OK, hienoa että kelpaa, kyselisin samaa ku Petuh(pupsien syntymä-aika) ja sit viel jos viittit mielipiteen antaa tost jutust
Jigsaw kirjoitti:Kuvat on kyllä AVO nartusta mutta omaan silmään näyttää ehk pikemminki NUOlta(tai sitte oon vaan tottunut amerikkalaislinjaisiin shelttinarttuihin + muhkeakauluksisiin shelttiuroksiin)
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Pennut syntyvät toukokuun puolessa välissä.
Jigsaw, kyllä tuo AVO-nartulta näyttää! Jos tuomarit valittavat, voihan luokan aina vaihtaa :)
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

Vaihdoin nimenkin, eli siis täältähän löytyy Taccata Taca-Cadelya. :mrgreen: Toi luonteelle varattu kohta näyttää nyt aika hassulta keskittämättömänä, mutta sitten kun kirjoitan siihen luonteen niin näyttää suunnilleen samalta kuin täällä.
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Janita, nimi ei vastaa sääntöä. Nimessähän täytyy siis olla ca-pääte. Pentueeseen voi syntyä vain blue merlejä ja tricoloureja. Olen siksi näin tarkka, että en itse pidä mustavalkoisista/bi-merleistä niiden suuren pentukuolleisuuden jne. takia. Tämä pentue on myös täysin eurooppalaislinjainen, kiinnittäkää huomiota myös siihen kuvissa.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

^ Onks tää nyt oikeesti näin tarkkaa jonkun pentukuolleisuuden takia kun kyseessä on vieläpä virtuaalikoirat? Mulla ei oikeesti ole kuvia merle- tai trikkinartuista, ainakaan mitään millä voisi saada ERIn. Eikä ainakaan eruooppalaislinjaisista. Nimen voisin vaihtaa Cadelycaksi, mutta taitaapa tää ehkä jäädä ottamatta tällaisen takia. :roll: Ei millään pahalla, mutta voisit ehkä hieman löysätä tuota pipoasi linjan ja värin suhteen, nimistä mulla ei ole moittimista. Jotkut antaa jopa soopeli-trikki yhdistelmään syntyä merlejäkin, itsekin antaisin koska kaikilla ei ole miljoonia kuvia oikeastan linjasta ja väristä, saati että niillä pärjäisi.
Coma
Ammattimouhoaja
Viestit: 2600
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:36 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Coma »

Anteeksianteeksi mulla junnaa edelleen nimen kanssa >.<. Oon miettiny Taccata-Taca Crominicaa, mutta en ole vielä ihan varma. Kuvia etsiskelen myös.
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Petuh, tuo on hyvä nimi, jos itse tykkäät :)
Ja Janitalle vielä, että jos ei kuvia löydy niin voin kyllä itsekin katsella jos löytäisin. Olen näissä asioissa vaan niin tarkka xD (ps. iinalla on Jyväskylästä otettuja shelttikuvia, ja siellä on merlejä ja trikkejä vapaana. Kannattaa kysellä!)
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

^ Mulla on niistä yhden merlen kuvat, mutta niissä on uros ja ajattelin laittaa ne jollekin muulle koiralle. :/ Juuri tästä koirasta olisin halunnut ehkä vähän enemmän näyttelypainotteisen. Eikö se millään voisi pitää noita nykyisiä kuviaan, vaikken kyllä tiedä saisiko niilläkään muuta kuin H'n tai EH'n. :mrgreen:
/ No tällaset mulla olis, muttei näillä ERIä saa.
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

^Wau, mun mielestä toi trikki on ihana <3 Niin on kyllä kaikki brittisheltit, jenkeistä en niinkään välitä. Olisko mahdollista ottaa tuon trikin kuvat? Mun mielestä noilla vois pärjätä jopa paremmin kun noilla merlekuvilla.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

No voin mä nekin ottaa :D Ja tosta nimestä Taca-Cadelyca ja sitten on kaikki ok?
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Joo, Cadelyca käy :)
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Janina »

Ok, vaihtelen tiedot ja kuvat heti. :)
Viuki
Syvällistä
Viestit: 636
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 9:30 am

Re: Shelttinaperot 2008/2009(uusi ilmoitus tullut!)

Viesti Kirjoittaja Viuki »

Nyt kysymys, josta hieman mainitsinkin edellisellä sivulla: Onko kenenkään aivan välttämättä saatava jalostusoikeus?
Mielelläni sijoittaisin yhden pennuista, jonka kisauksessa tarvittaessa auttaisin. Jos jollekin käy, niin nyt voisi ilmoittaa, sillä pennut syntyivät eilen, 7.5. Oma pentuni on Taccata Taca-Cobraca, kaksi muuta pentua Taca-Colorca ja Taca-Cadelyca, yksi pentu odottaa nimeä(luult. Crominica). Jalostusoikeus on vain yhdelle pennulle, ja sillekin hyvät perusteet(tämä on aina ollut sääntö, jos pentueesta ei sijoiteta pentua ja/tai molemmat vanhemmat ovat "oikeasti olemassa"). Itse en tule luultavasti omaani jalostukseen käyttämään. Mikäli pennulla todetaan CEA, en anna jalostusoikeutta. Tämä selviää ennen luovutusta. Kisaamisen saa aloittaa luovutusiässä(14.5) MIKÄLI kaikilta pennuilta on saatu sivut.
Vastaa Viestiin