suomenlapinkoiria kesäpäiville

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Suomenlapinkoira pentue 2009
Sitten on miun Hillaliina. Hillaliinassa tapaat lähinnä valloittavia suomenpystykorvia ja suomenlapinkoiria, jotka ovat hurmanneet ainakin minut, ja varmasti useat muutkin suloisella olemuksellaan. Jokaisella koirallamme on se oma suloinen persoonansa, joka valloittaa meidät kaikki. Jokainen koira on meille yhtä tärkeä, ylsi se sitten valioksi tai ei. Seuraava Hilliksen pentue olisi siis suomenlapinkoira, kun pystikset eivät taineet kiinnostaa, elikäs kiinnostusta kelläkään ihaniin suomenlapinkoiriin tässä lähiaikoina?

Emä olisi evm. sukuinen Ma is Ráimmahallat. Valitsimme tämän siksi, koska kukaan kennelin omista koirista ei ole vielä jalostuskäytössä ja lapinkoiralinja tarvitsee uutta puhtia. Väriltään Milla on soopeli ja menestyy näyttelypuolella hyvin.

Isäksi ollaan valittu viimeistä kertaa jalostukseen tulevaa Taikajoen Lupaava nimistä koiraa, jonka titteliriviltä löytyy upeat VKTV BH VPVA Vk1 Jk1 VFIN JVA SchH1 vKREW-08 RH-E KRE LT FIN SWE MVA! Aapo on hyvin menestynyt sekä käyttö- että näyttöpuolella, sen jo näkee tittelirivistä. Luonteeltaan uros on vallaton, yhteistyöhaluinen ja vilkas. Vaari-iässä oleva Aapo on siis viimeistä kertaa siitos käytössä.

Kisautuksesta sen verran, että haluan pennun kisaavaan kotiin, mikä olisi ainakin käyttöpuolen lajeissa. Pentue olisi Hillaliinan toinen lapinkoirapentue eli A-pentue joten nimet sen mukaan. Otan 3-4 ostajaa, joista yksi menisi sijoitukseen. Sijoitus tarkottaisi sitä että kisaisin joissakin lajeissa hieman narttua, helpottaen sinun hommaasi.

"Joistakin pentueista saatan sijoittaa narttu koiran, harvoin uroksen. Tällöin koira annetaan ilmaiseksi ostajalle. Oletamme kumminkin että kisaaminen sijoitusnartulla/uroksella olisi aika aktiivista, ei tarvitse olla kansainvälinen valio vaan ihan perus asiat läpi. Voimme teettää maksimissaan yhden pennun nartulla ennen kun se siirtyy sinun omistukseesi."

Varaajat 2/3-4kpl
- Anri, narttu - Deattan
- Jamie, narttu - Coldridge Hillaliinan Suklaasydän

// Kuulostavatko nämä nimiehdotukset hyviltä, ne ovat Egotrippin lauluista:
Hillaliinan Flipperikuningas
Hillaliinan Kuules Aino
Hillaliinan Pakkasukko
Hillaliinan Posteljooni
Hillaliinan Teinikuningatar
Hillaliinan Unihiekkaa
Hillaliinan Pako Aavekaupungista
Hillaliinan Egotripillä
Hillaliinan Hyvä Bore
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Ei kiinnosta?
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Avatar
Jamie
Alkupalat
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 10:02 am

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Jamie »

Voi tekisi hirveästi mieli varata yksi pentunen Coldridgeen <3__<3 Mutta enpäs tiedä. Kenneliin on piakkoin tulossa husky pentu, mutta mietin asiaa vielä :3
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Mieti vain rauhassa, kisautusta haluaisin hieman kumminkin, mutta ei nyt ihan kaameita määriä. (:
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Anri »

Jos minulle uskallat luovuttaa narttupentusen Deattaniin. Nappula saisi tämmösen koiran kuvat. Jalostuskäyttöön tulisi, semmoinen yksi pieni pentue, kun on saanut meriittejä ja menestystä. Kilpailtaisiin enimmäkseen näyttelyissä, tokossa, paimennuksessa ja pk-lajeissa. Kaikessa muussa satunnaisesti. Pikkuinen tytteli saisi elämänsä pituisen kodin Deattanista, jossa pentunen saa temmeltää vapaina muiden koirieni kanssa.
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Tästä puhuttiin jo mesessä ja totta hitossa sulle annan pennun c(: Kiva kun kiinnostuit, nimiehdotuksia saat ehdotella mesessä jos tahdot.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Avatar
Jamie
Alkupalat
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 10:02 am

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Jamie »

No jos nyt kuitenkin... (:
Narttupentua toivoisin. Kisaan koirillani monipuolisesti. Pääasiassa pennulla kisaisin tokossa, paimennuksessa ja agilityssä. Näyttelyissä myös, jos saan hyvät rakennekuvat. Kisa näyttöä ei oikein ole sen takia, että kenneli tuli juuri tauolta. Koira saisi kuitenkin rakastavan ja pysyvän kodin meiltä. (Kuvia ei ole vielä, mutta voin alkaa kysellä) Jälkikasvusta en ole vielä varma, pääasiassa Coldridge kasvattaa eurasiereita ja alaskanmalamuutteja. Jos kuitenkin luvan saan ja koira saa hyviä tuloksia kisoista niin voisin jotain suunnitella.
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Kyllä sinulle voin antaa pennun (;
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Avatar
Jamie
Alkupalat
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 10:02 am

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Jamie »

Niin niitä nimiä saa ehdotella?
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Ricea
Kanada
Viestit: 1518
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:20 am
Viesti:

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Ricea »

Tietkö, mä kovasti tahtoisin sulta pennun, ihan vaan yksityiseksi. Mut.... ): Mä mietin vielä, jooko?
Taidat aavistaa jo sen
Yksin täytyy jokaisen

polku mennä pimeään
  • että pystyy elämään
[/color][/size]
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Sulle antaisin mielelläni, mieti vaan! (:
+ mä olen keksimässä itse tämä teemaa, ei taida tulla ehkä ihan A-pentue.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Anri »

Tulisko mulle Hillaliinan Iloinen Aina, löysin semmosenki biisin : )

edit/ Tai sitte Kesäpäivä 8)
Ricea
Kanada
Viestit: 1518
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:20 am
Viesti:

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Ricea »

Mä taidan tällä erää jättää kyllä väliin ton ylisuureksi kasvaneen lauman vuoksi! Mut kyllä mä vielä joskus sulta pennun otan, et älä huoli.
Taidat aavistaa jo sen
Yksin täytyy jokaisen

polku mennä pimeään
  • että pystyy elämään
[/color][/size]
Avatar
Jamie
Alkupalat
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 31, 2008 10:02 am

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Jamie »

Voi ihana teema :3 Pidän egotripin lauluista ja nimenä paras olisi varmaan Hillaliinan Unihiekkaa. Mutta jos saan omia ehdotella (myös egotripin lauluista) Hillaliinan Suklaasydän tai Hillaliinan Tyttö Kaunis olisivat myös nättejä. Jos ei kumpikaan noista kelpaa niin tuon Unihiekkaa varaisin :> Kuvista en ole kuullut vastausta, toivottavasti pian tulee

//Sain kuvaluvat. Tässä tytön tulevat kuvat
Almost dying changes nothing. Dying changes everything.
- Dr. Gregory House

>> Eurasier pentuja
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Hyvä jos biisejä löytyy, toki sieltä saatte ottaa ihan minkä vain (: Päättäkää toki minkä otatte, en osaa itse valita puolestanne. Ja Ricu, ei se mitään! :lol: Niin ja Jamiella on tosi kivat kuvat!
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Vastaa Viestiin