Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Pikkupeikon Teema-pentue

Kuva ©Lapinpeikon Lumikummun Ompa Soma


Eli Pikkupeikkoon olisi tulossa ensimmäinen pentue, jonka rotuna tulisi olemaan Suomenlapinkoira. Oikeastaan pentue olisi toinen koko kennelin elämän aikana, mutta jouduin vaihtamaan kennelin nimeä pari kuukautta sitten nykyiseen Pikkupeikkoon. Entinen pentue syntyi Jääkirsun nimen alle joulukuussa. Melkeinpä heti pentujen syntymän jälkeen vaihdoimmekin nimemme käytännön syistä. Tämän pentueen syntymäajaksi olen kuitenkin kaavaillut viikkoa 30. Aikaa tosin voi vielä muuttaa, riippuen tietenkin mikäli kaikki pennut ovat saanneet jo pysyvän ja aktiivisen kodin. Oikeastaan melkeinpä kaikkea voi vielä muuttaa, mitään sitovaa ei olla vielä tehty.

Emäksi olen miettinyt narttuani BH vFIN KVA HK3 vKTV TK3 JK3 VK1 RH-E RH-FA vFBV vPVA Lumimaan Ronja Ryöväriä eli Ronjaa. Ronja on menestynyt niin käyttö- kuin näyttöpuolellakin. Kuitenkin tittelirivistössä sillä on ansiomerkkejä vain käyttölajeista. Näyttelyistä Ronja on saanut 3x SERT ja 1X CACIB. Ronja on luonteeltaan oikea lepsukka. Se on erittäin lapsiystävällinen ja lempeä. Ronjalla on ennestään yksi pentue johon syntyi kolme pentua. Pentujen jalostuskäytöstä minulla ei ole vielä varmaa tietoa, luultavasti ainakin joku pennuista saa yhden pentueen.

Isänä komeilee erittäin komea evm. uros Tunturivauraan Iso Otus, tutummin Otso. Otso asustaa Lapissa, isäntänsä mukana paimentamassa poroja. Otso voi olla ärhäkkä muille uroksille mutta nartuille se osoittaa kiintymystä esittämällä pomoa. Evm. urokseen päädyin koska Ronjalla on jo aikaisemmin yksi pentue.

Nimiteeman olisi tälläkertaa Avaruus. Toisena vaihtoehtona tosin on myös perinteinen aakkosjärjestelmä, ja vuorossa olisi tälläkertaa B-pentue. Itse tykkään kuitenkin enemmän tästä teemasta.
Varaajia pentueeseen otetaan max. 3. Varatessasi pentua kerro minkälaiseen kotiin se pääsisi, ja missä sitä kisautettaisiin. Pentua on pakko kisauttaa vähintään kolmesti kuukaudessa ja sen tulee suorittaa ainakin BH-koe. Näillänäkymin ainakan kaikkia pentuja ei saa käyttää jalostukseen, itselleni otan kuitenkin yhden pennun jota käytän jalostukseen.

Varaajat 3/3
n. Pikkupeikon oma Komeetta Viola&iina/Ábolás sij.
n. Pikkupeikon oma Supernova Jehna/Neonia
u. Pikkupeikon oma Otava Satmi/Joikutassun

Nimet
Pikkupeikon oma...
Merkurius
Jupiter
Saturnus
Uranus
Neptunus
Pluto
Tähdenlento
Linnunrata
Tähtisumu
Galaksi
Hublle
Venus
Apollo
Supernova
Meteori

Siinä ne olivat. Itsekkin voi keksiä jos haluaa.
------------------------------------------------------------


Otson kuva ©Lapinpeikon Kettuharjun Bontus
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Anri »

Milloin pentue olisi ajankohtainen? Itellä kiinnostas nimittäin tyttö yksäriksi fiiliskisautuksella ; )
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Anriii, sääki oot sitte vielä mukana kuvioissa. Joo no tota niinkuin aloitusviestissä mainitsinkin, heinäkuun puolessavälissä olisi penskojen syntymäaika. Sulle kyllä lähtis tyttönen ehdottomasti.
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Roosa »

up. Yksi pupsi vielä vapaana. Kyllä jotain nyt kiinnostaa?
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Satmi
Kriisissä
Viestit: 884
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 pm
Paikkakunta: Helsingborssikeitto
Viesti:

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Satmi »

Jos tästä pentueesta sais itelleen sellasen aika varman jalostuskoiran ni voisin olla kiinnostunu.
His brain is gone!
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Satmi, pistit pahan. Mulla ei sinäänsä ole mitään sitä vastaan että käyttäisit pentua jalostukseen. Ainakin minä ja iina tullaan käyttämään meidän pentua jalostukseen, Summerista ei ole tietoa. Tai no tota tota. Jos Summer ottaa pennun jota ei käytetä jalostuksessa nii mun puolesta sä voit käyttää omaa pentuas sitten pentueessas. Mä en oo oikein kovin kiinnostunut tästä virt. koirien sukusiitoksesta ja siitä tuleeko jostain suvusta liian yleinen. En toki meinaa ettei se minua kiinnostaisi mutta en ole siinä sinänsäkään kovin hyvin mukana että missä mennään :lol: Mutta jos olet sitä mieltä ettei Ronjan aikaisempien pentujen Ehkä tulevat pentueet, eikä tästä pentueesta ainakin iinan ja minun koiran pentue haittaa, voit toki ottaa pennun jalostukseen. Mulla oli vielä jotain sanottavaa mutta unohin sen, kirjotan myöhemmin jos muistan. Mutta jos olet kiinnostunut pennusta, niin sulle kyllä yksi lähtee.
Ja vielä, heräsin just ja kirjotan välillä vähä mitä sattuu, joten elä ihmettele jos tekstissä on jotain outoa.
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Roosa »

uppia taasen.
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Satmi
Kriisissä
Viestit: 884
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 pm
Paikkakunta: Helsingborssikeitto
Viesti:

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Satmi »

Öö ää.. No otan uroksen nyt sit joka tapauksessa ja katon sitte ajallaan että voiko sille suunnitella pentuetta vaiko ei.

//Käviskö nimeksi Pikkupeikon Oma Otava?
His brain is gone!
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Selvä. Saat toki pennun. Elikkäs siis Joikutassuun tulisi? Kisanäyttöä sun ei tartte antaa, oon käyny aina joskus kattoo Joikun koiria ja siinä samalla on tultu kisatulokset nähtyä. Ja nimi passaa oikein hyvin : )


//Niija mikä tulisi pentujen syntymäpäiväksi? Kävisikö vaikkapi 21 päivä tätäkuuta? Onko liian aikasìn? Sivujaki voi sitte alkaa vääntää jo jos haluaa.
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Satmi
Kriisissä
Viestit: 884
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 pm
Paikkakunta: Helsingborssikeitto
Viesti:

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Satmi »

Joo, Joikutassuunpa hyvinkin. Koirien kisakalenterit sit on mulla kaikkea muuta kuin päivitettyjä muutamia koiria lukuunottamatta et.. :D
Syntymäpäivällä ei oo ainakaan mulle kauheesti väliä, toki pikempi aina parempi. Voisin oikeestaan tehdä sivut jo tässä tänään kuhan vaan saan kuvat valittua.

//http://www.satmi.net/joiku/ovla.html
His brain is gone!
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Nätti poika tuli :-) Sitte vaan kohti kisakenttiä. Itse saan iinan ja minun pennun sivut valmiiksi ehkä vasta viikon päästä sillä oon lomalla eteläs ja ens viikol sit lapis joten en oikein kerkeä :lol: Katon kuiteski jos jonkulaiset saisin väsättyä.
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Satmi
Kriisissä
Viestit: 884
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:34 pm
Paikkakunta: Helsingborssikeitto
Viesti:

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Satmi »

Onko toi syntymäpäivä nyt siis virallisesti 21.7.2009? Että vois jo osallistua muutamiin kisoihin.
His brain is gone!
Avatar
Roosa
Nakkisotilas
Viestit: 287
Liittynyt: La Marras 29, 2008 7:18 pm

Re: Suomenlapinkoirapentuja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Roosa »

Joo, se on nyt se sitten virallisesti.
mikä boogie?

TAUKOILUA VIRT. KOIRISTA
Vastaa Viestiin