Eli Pikkupeikkoon olisi tulossa ensimmäinen pentue, jonka rotuna tulisi olemaan Suomenlapinkoira. Oikeastaan pentue olisi toinen koko kennelin elämän aikana, mutta jouduin vaihtamaan kennelin nimeä pari kuukautta sitten nykyiseen Pikkupeikkoon. Entinen pentue syntyi Jääkirsun nimen alle joulukuussa. Melkeinpä heti pentujen syntymän jälkeen vaihdoimmekin nimemme käytännön syistä. Tämän pentueen syntymäajaksi olen kuitenkin kaavaillut viikkoa 30. Aikaa tosin voi vielä muuttaa, riippuen tietenkin mikäli kaikki pennut ovat saanneet jo pysyvän ja aktiivisen kodin. Oikeastaan melkeinpä kaikkea voi vielä muuttaa, mitään sitovaa ei olla vielä tehty.
Emäksi olen miettinyt narttuani BH vFIN KVA HK3 vKTV TK3 JK3 VK1 RH-E RH-FA vFBV vPVA Lumimaan Ronja Ryöväriä eli Ronjaa. Ronja on menestynyt niin käyttö- kuin näyttöpuolellakin. Kuitenkin tittelirivistössä sillä on ansiomerkkejä vain käyttölajeista. Näyttelyistä Ronja on saanut 3x SERT ja 1X CACIB. Ronja on luonteeltaan oikea lepsukka. Se on erittäin lapsiystävällinen ja lempeä. Ronjalla on ennestään yksi pentue johon syntyi kolme pentua. Pentujen jalostuskäytöstä minulla ei ole vielä varmaa tietoa, luultavasti ainakin joku pennuista saa yhden pentueen.
Isänä komeilee erittäin komea evm. uros Tunturivauraan Iso Otus, tutummin Otso. Otso asustaa Lapissa, isäntänsä mukana paimentamassa poroja. Otso voi olla ärhäkkä muille uroksille mutta nartuille se osoittaa kiintymystä esittämällä pomoa. Evm. urokseen päädyin koska Ronjalla on jo aikaisemmin yksi pentue.
Nimiteeman olisi tälläkertaa Avaruus. Toisena vaihtoehtona tosin on myös perinteinen aakkosjärjestelmä, ja vuorossa olisi tälläkertaa B-pentue. Itse tykkään kuitenkin enemmän tästä teemasta.
Varaajia pentueeseen otetaan max. 3. Varatessasi pentua kerro minkälaiseen kotiin se pääsisi, ja missä sitä kisautettaisiin. Pentua on pakko kisauttaa vähintään kolmesti kuukaudessa ja sen tulee suorittaa ainakin BH-koe. Näillänäkymin ainakan kaikkia pentuja ei saa käyttää jalostukseen, itselleni otan kuitenkin yhden pennun jota käytän jalostukseen.
Varaajat 3/3
n. Pikkupeikon oma Komeetta Viola&iina/Ábolás sij.
n. Pikkupeikon oma Supernova Jehna/Neonia
u. Pikkupeikon oma Otava Satmi/Joikutassun
Nimet
Pikkupeikon oma...
Merkurius
Jupiter
Saturnus
Uranus
Neptunus
Pluto
Tähdenlento
Linnunrata
Tähtisumu
Galaksi
Hublle
Venus
Apollo
Supernova
Meteori
Siinä ne olivat. Itsekkin voi keksiä jos haluaa.
------------------------------------------------------------
Otson kuva ©Lapinpeikon Kettuharjun Bontus