Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää
-
- Ammattimouhoaja
Re: Sinun virtuaalikoiramääräsi ja miten aikasi riittää
Itselläni on kaksi kenneliä, toinen Cloverna, joka on perustettu vasta äskettäin. Clovernassa ei vielä asustele ketään, mutta tulossa on. Toinen kennelini on ehkä hiukan tutumpi, Tulevaisuuden, jota pidän Greywolfin kanssa. Tulevaisuudessa koiria on 5, mutta yksi on Greywolfin kisautettavana. 4 koiran kanssa ei vielä ole mitään ongelmia. Tulevaisuuteen on kyllä yksi sheltti mahdollisesti tulossa, mutta ei kuuden koiran lauma tuota ongelmia. Tollereiden kanssa tulee kisattua hiukan harvemmin kuin shelttien, vaikka pitäisi kisata tasapuolisesti.
Kisoihin en pääse kuitenkaan hirmuisesti ilmoittelemaan, kun luokat ovat yleensä jo täynnä kun huomaan kisan. Tänään on kyllä tullut kyttäiltyä liittoja urakalla, ja moneen kisaan olen jopa mahtunut. Aikaa mulla olisi kyllä vaikka muille jakaa, koulusta heti tultua menen melkein aina koneelle, jossa istun loppupäivän. Kaverit kun asuvat hornan tuutissa, niin niiden kanssa ei hirveästi tule vapaa-ajalla vietettyä aikaa.
Koiramääräni tulee varmaan aina pysämään alle kymmenen lukemissa. Tai eihän sitä koskaan tiedä, jos joskus innostuu hankkimaan lisää koiria. Pelottaa vain, että jos koiramäärä kasvaa liian suureksi, niin sitten innostus lopahtaa, ja kisautuksesta tulee vähän kuin "pakkopullaa".
Kisoihin en pääse kuitenkaan hirmuisesti ilmoittelemaan, kun luokat ovat yleensä jo täynnä kun huomaan kisan. Tänään on kyllä tullut kyttäiltyä liittoja urakalla, ja moneen kisaan olen jopa mahtunut. Aikaa mulla olisi kyllä vaikka muille jakaa, koulusta heti tultua menen melkein aina koneelle, jossa istun loppupäivän. Kaverit kun asuvat hornan tuutissa, niin niiden kanssa ei hirveästi tule vapaa-ajalla vietettyä aikaa.
Koiramääräni tulee varmaan aina pysämään alle kymmenen lukemissa. Tai eihän sitä koskaan tiedä, jos joskus innostuu hankkimaan lisää koiria. Pelottaa vain, että jos koiramäärä kasvaa liian suureksi, niin sitten innostus lopahtaa, ja kisautuksesta tulee vähän kuin "pakkopullaa".
-
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viilikirsussa mulla on nyt kahdeksan koiraa. Ei oikeastaan tee aika vielä tiukkaa tuon lauman kanssa, mutta olisin kuitenkin tyytyväisempi pienempään sakkiin. Tuntuu vaan että on mennyt maku koko hommaan. Bichon havanaiseja olen kasvattanut Viilikirsussa nyt kaksi vuotta, pentueita on syntynyt kaksi. Havanais on ihana rotu ja olen nauttinut jokaisesta hetkestä niiden kasvatuksen parissa, mutta viime aikoina on alkanut tuntua, että oon tehnyt osani virtuaalihavojen parissa ja olisi ehkä aika vaihtaa maisemaa. Ongelma on vaan aina ja ikuisesti siinä, että on hirveän vaikea päästää irti. Kaksi vuotta lähes samojen koirien kanssa, niistä luopuminen tuntuu jotenkin menetykseltä. Luulen kyllä että jos päätän havat jättää, en halua antaa niitä enää eteenpäin, vaan päästän vehreämmille maille.
Ja samalla mietin väkisinkin, mikä olisi mun oma rotu, jos ja kun se ei enää ole bichon havanais. Luulen että se olisi rottweiler. Tää on vasta pieni haave, en tiedä vielä onko mulla aikaa ja halua edes olla enää virtuaalikoirajutuissa mukana, mutta jos ryhtyisin joskus tulevaisuudessa kasvattamaan rottiksia, niin luultavasti vaihtaisin Viilikirsun nimen. Se on aika vaikeaa, tykkään siitä nimestä kamalasti ja oon ihan kiintynyt siihen(kin!), mutta toisaalta nimenvaihdos olisi selkeä osa "puhtaalta pöydältä" aloittamista.
No, täytyy miettiä tätäkin asiaa vielä.
Ja samalla mietin väkisinkin, mikä olisi mun oma rotu, jos ja kun se ei enää ole bichon havanais. Luulen että se olisi rottweiler. Tää on vasta pieni haave, en tiedä vielä onko mulla aikaa ja halua edes olla enää virtuaalikoirajutuissa mukana, mutta jos ryhtyisin joskus tulevaisuudessa kasvattamaan rottiksia, niin luultavasti vaihtaisin Viilikirsun nimen. Se on aika vaikeaa, tykkään siitä nimestä kamalasti ja oon ihan kiintynyt siihen(kin!), mutta toisaalta nimenvaihdos olisi selkeä osa "puhtaalta pöydältä" aloittamista.
No, täytyy miettiä tätäkin asiaa vielä.
-
- Kanada
- Viesti:
Minulla on tällä hetkellä neljä virtuaalikenneliä, joista kahta ylläpidän hyvän ystäväni Terriksen kanssa: bordercollieita ja pitkäkarvaisia collieita kasvattava Tulenkertoman, samojedinkoiria ja australiankelpieitä kasvattava Etälaulun, joita ollaan parhaillaan yhdistämässä Tulenkertoman & Etälaulun -nimiseksi. Itsekseni omistan belgianpaimenkoira groenendaeleja kasvattavan Korpinkaiun sekä siperianhuskyjä kasvattavan PIVIKO-kennelin Melekin. Omat kennelini ovat melko pienimuotoisia projekteja, ja koirat eivät näissä kisaa niin aktiivisesti. Minä kisautan itse kaikkien neljän(/kolmen) kennelin koirat.
Koiria löytyy T & E:stä 12, ja tulossa on laskujeni mukaan neljä uutta koiraa. Yritän tämän pienoisen hamstraamisen jälkeen hieman rajoittaa määrää, jotta saisin kisattua kaikkia tasapuolisesti. Ajanpuutetta ei oikeastaan ole, mutta monet koirista kisaavat vielä alaluokissa, joten en saa aina kaikkia kisattavia mahtumaan mukaan. Olen yrittänyt valita kullekin koiralle muutaman lajin, jossa kisautan aktiivisesti, jotta olisi helpompaa kisauttaa.
Korpinkaiusta löytyy "korppeja" kaksi kappaletta. Haluaisin panostaa näiden kisaamiseen hieman enemmän, sillä nuo ovat jääneet viime aikoina varsin vähäiselle kisautukselle, ovat kiertäneet pelkästään muutamia näyttelyitä.
Melekissä koiria on neljä. Näiden kanssa ongelmia ei ole kisauttamisen suhteen, sillä kisautan huskyjäni lähinnä valjakossa ja näyttelyissä.
Kaiken kaikkiaan haluaisin tällä hetkellä panostaa vähän enemmän koirieni tasapuoliseen kisauttamiseen, sillä yrityksistäni huolimatta toiset ovat jääneet reilusti vähemmälle kisautukselle. Koiramäärää en ala kuitenkaan rajoittelemaan liiaksi, sillä mä tykkään ottaa uusia koiria, panostaa niiden luonteeseen, nimiin ja persoonallisuuteen. Kisauttamisen pitäisi pysyä hauskana puuhana.
Koiria löytyy T & E:stä 12, ja tulossa on laskujeni mukaan neljä uutta koiraa. Yritän tämän pienoisen hamstraamisen jälkeen hieman rajoittaa määrää, jotta saisin kisattua kaikkia tasapuolisesti. Ajanpuutetta ei oikeastaan ole, mutta monet koirista kisaavat vielä alaluokissa, joten en saa aina kaikkia kisattavia mahtumaan mukaan. Olen yrittänyt valita kullekin koiralle muutaman lajin, jossa kisautan aktiivisesti, jotta olisi helpompaa kisauttaa.
Korpinkaiusta löytyy "korppeja" kaksi kappaletta. Haluaisin panostaa näiden kisaamiseen hieman enemmän, sillä nuo ovat jääneet viime aikoina varsin vähäiselle kisautukselle, ovat kiertäneet pelkästään muutamia näyttelyitä.
Melekissä koiria on neljä. Näiden kanssa ongelmia ei ole kisauttamisen suhteen, sillä kisautan huskyjäni lähinnä valjakossa ja näyttelyissä.
Kaiken kaikkiaan haluaisin tällä hetkellä panostaa vähän enemmän koirieni tasapuoliseen kisauttamiseen, sillä yrityksistäni huolimatta toiset ovat jääneet reilusti vähemmälle kisautukselle. Koiramäärää en ala kuitenkaan rajoittelemaan liiaksi, sillä mä tykkään ottaa uusia koiria, panostaa niiden luonteeseen, nimiin ja persoonallisuuteen. Kisauttamisen pitäisi pysyä hauskana puuhana.
-
- Kanada
Mulla on edelleen vain yksi kennel, joka sisältää kuitenkin kaksi kennelnimeä. Davinheim on alunalkaen perustettu vuonna 2006 ja Debesis vuonna 2007, joten molempien kanssa on tullut jo pari vuotta vietettyä (Davinheim jäätyi vuonna 2007, heräsi 2008). Davinheim oli mun ensimmäinen täysin kisaamiseen ja kasvattamiseen painottava kennel, sitä enne mulla on ollu useita hoitajia ottavia kenneleitä. Sillon kun Davinheim jäädytettiin mulla ja Kaerulla (aka. Jennikalla) oli 10koiraa, joidenka kisakalenterien päivitys oli aivan järjettömän tuskaista, kisaustahti kun varsinkin Kaerulla oli ihan järkyttävä! Ilmoittautui meinaan jokaiseen kisaan mukaan. :----D Kun Debesisin pystytin, vannoin pysyväni 3-5 koirassa, ettei tulisi mitään ongelmia kisautuksen kanssa. Nyt koiria on yhteensä 8kpl (Davinheim: 6kpl, Debesis: 2kpl) ja hyvin on mennyt! Mulla ei ole moneen herran aikaan ollut minkäänlaista turhautumista, koska kisaan ainoastaan sillon kun mua huvittaa. Välillä pidän taukoja mutta se nyt on täysin normaalia. Eli kisaaminen 8 koiran kanssa onnistuu ilman minkäänlaisia ongelmia. :)
-
- Toistolla tehoa
Eih, mun vähentämisestä ei tule yhtään mitään, sain kolme koiraa pois mutta äkkiäkös tuli kolme tilalle. Pitäisi van pysyä poissa P&T'stä koska sielä tulee jokakerta vastaan jotkut 'pakko saada' kuvat ja sitten täytyy taas ottaa uusi koira. Iltaruskossa - joo en ikinä totu sanomaan Afterglow - on 18 koiraa *shokki* nyt onnistuin kuitenkin edes kaksi karsia pois. Lisäksi olen tekemässä uutta kenneliä, jonne ei tule kun max. 5 koiraa (joo niin varmaan...) Aina sitä kuitenkin voi haaveilla
Ihme kyllä ei noiden kanssa nyt suurempia ongelmia ole kisauttamisessa ollut. Kisauttaa vain kaikkia hieman eri lajeissa niin saa ilmotettua koko porukan kerrallaan. Olisihan se varmasti helpompaa ilmotella kisoihin jos olisi vähemmän koiria, muttakun ei niitä vain malta poiskaan pistää x') Toivottavasti nyt inspiraatio jatkuu vielä hyvän aikaa niin saa ton uudenkin kennelin pyörimään.

-
- Le-ppä-ker-ttu
Somniassa minulla on 7 koiraa, ja kyllä on pakko myöntää että näinkin pienellä koiralaumalla riittää tehtävää tarpeeksi. Alun perin suunnitelmana oli että pysyn 2-3 koiran rajoilla, mutta pikku hiljaa koiria rupesi tulemaan. Toisaalta olen ihan tyytyväinen tämän hetkisiin jengiläisiin, kilpailutus on monipuolista ja kyllästyminen hommaan on kaukana. Arvelenkin että jos lauma olisi suurempi, voisi kiinnostus lopahtaa mutta tämän kokoinen koirakatras tuntuu minulle sopivalta.
Somnian koirat edustavat mäyräkoiria, vaikka sekaan tupsahtikin Soapdiscosta kultainen kaveri. Kasvatusrotuihin ei silti mitään muutoksia ole tullut, eikä ole tulossakaan, kultsu olikin haaveena lähinnä käyttöominaisuuksien takia.
Toinen projekti Somnian rinnalle on ollut suunnitteilla vähän aikaa, mutta toistaiseksi vielä jäänyt. Kiinnostusta olisi englanninspringerspanieleille tai ehkäpä vinttikoirille, varsinkin kun kuvalupiakin löytyy. Ja nyt kun itsekkin on näyttelyitä taas lähdössä kiertämään, niin saahan sitä sieltäkin kuvia napsittua.
Somnian koirat edustavat mäyräkoiria, vaikka sekaan tupsahtikin Soapdiscosta kultainen kaveri. Kasvatusrotuihin ei silti mitään muutoksia ole tullut, eikä ole tulossakaan, kultsu olikin haaveena lähinnä käyttöominaisuuksien takia.
Toinen projekti Somnian rinnalle on ollut suunnitteilla vähän aikaa, mutta toistaiseksi vielä jäänyt. Kiinnostusta olisi englanninspringerspanieleille tai ehkäpä vinttikoirille, varsinkin kun kuvalupiakin löytyy. Ja nyt kun itsekkin on näyttelyitä taas lähdössä kiertämään, niin saahan sitä sieltäkin kuvia napsittua.
- Odea
- Höpsö veitikka
Hyvin riittää. :----D
Tällä hetkellä omaan yhteensä kolme virtuaalikoiraa, neljäs on tuloillaan ja näin. Ihan hyvin aika riittää, kisautteluni ei nimittäin ole mitään kovin tahdikasta, joten pakkohan sitä aikaa on riittää! Mut kuitenkin, voisin vaikka esitellä noi hurttani ajankulutuksen vuoksi. Ensimmäinen koira oli bortsu Halyn After The Rain aka Väinö, jota kisautellaan yhdessä Mirzun kanssa. Sitten on myös lampuri Smoky Demon of Lost City aka Deky, joka on myös meidän yhteisomistuksessa. Mariana Trenchissä asuu tällä hetkellä yksi piski, nimittäin flätti Starclass Gunpowder alias Jilla. Neljäs onkin sitten pieni tyttölampuri Hallavahukasta, ja täytyy sanoa, että tämmöinen virtuaalihurttamäärä riittää miunlle ihan mainiosti, kun näidenkin kanssa on jo tekemistä! Kisauttelutahtini ei tosiaankaan ole mitään kovin kummoista, ja Mirzu hoitaakin hyvin kisauttelun, minä vain joskus. Jillaa onneksi kisauttelen vähän enemmän, ettei Ricealle jää niin paljon töitä, vaikka vielä en tyttöä ole oikein ilmoitellut juuri minnekään.. Eniveis, lisää koiria en tällä hetkellä ole missään tapauksessa ottamassa. Hyvä kun noiden kanssa pärjään, kohtuullisesti tosin niidenkin kanssa, mutmut. Ihan hyvä näin kai.
Tällä hetkellä omaan yhteensä kolme virtuaalikoiraa, neljäs on tuloillaan ja näin. Ihan hyvin aika riittää, kisautteluni ei nimittäin ole mitään kovin tahdikasta, joten pakkohan sitä aikaa on riittää! Mut kuitenkin, voisin vaikka esitellä noi hurttani ajankulutuksen vuoksi. Ensimmäinen koira oli bortsu Halyn After The Rain aka Väinö, jota kisautellaan yhdessä Mirzun kanssa. Sitten on myös lampuri Smoky Demon of Lost City aka Deky, joka on myös meidän yhteisomistuksessa. Mariana Trenchissä asuu tällä hetkellä yksi piski, nimittäin flätti Starclass Gunpowder alias Jilla. Neljäs onkin sitten pieni tyttölampuri Hallavahukasta, ja täytyy sanoa, että tämmöinen virtuaalihurttamäärä riittää miunlle ihan mainiosti, kun näidenkin kanssa on jo tekemistä! Kisauttelutahtini ei tosiaankaan ole mitään kovin kummoista, ja Mirzu hoitaakin hyvin kisauttelun, minä vain joskus. Jillaa onneksi kisauttelen vähän enemmän, ettei Ricealle jää niin paljon töitä, vaikka vielä en tyttöä ole oikein ilmoitellut juuri minnekään.. Eniveis, lisää koiria en tällä hetkellä ole missään tapauksessa ottamassa. Hyvä kun noiden kanssa pärjään, kohtuullisesti tosin niidenkin kanssa, mutmut. Ihan hyvä näin kai.
-
- Kanada
:o :o :o
Tein pientä kasvattitutkimusta ja mulle selvisi, että:
1) Kolmea pentuetta lukuunottamatta jokaisesta kasvattamastani pentueesta löytyy vähintään yksi koira, jolla on jokin titteli. Yleensä tämä yksi titteli on BH.
2) Mulla on muutama sellainen pentue, jossa kaikilla tai kaikilla paitsi yhdellä on joku titteli (Cien Étoile B, Ingalsin A & D, Meia-noite A, Tähdenlennon J)
3) Olen kasvattanut 8 tittelihirmua (7 tai enemmän titteliä): CE Aimée, CE Akatora, CE Benjamin, Ingalsin Dakota, Meia-noite Ano Novo, Meia-noite Bom Dia, Meia-noite Bala Vermelha ja Tähtitaivaan Alligaattori.
Vähänkö siistii
Mulla on nyt 27 koiraa. : DD Kaikilla ei edes ole sivujakaan vielä... No, täytyypi kunnostautua hieman ja alkaa vääntää hulluna koirille sivuja!
Tein pientä kasvattitutkimusta ja mulle selvisi, että:
1) Kolmea pentuetta lukuunottamatta jokaisesta kasvattamastani pentueesta löytyy vähintään yksi koira, jolla on jokin titteli. Yleensä tämä yksi titteli on BH.
2) Mulla on muutama sellainen pentue, jossa kaikilla tai kaikilla paitsi yhdellä on joku titteli (Cien Étoile B, Ingalsin A & D, Meia-noite A, Tähdenlennon J)
3) Olen kasvattanut 8 tittelihirmua (7 tai enemmän titteliä): CE Aimée, CE Akatora, CE Benjamin, Ingalsin Dakota, Meia-noite Ano Novo, Meia-noite Bom Dia, Meia-noite Bala Vermelha ja Tähtitaivaan Alligaattori.
Vähänkö siistii

Mulla on nyt 27 koiraa. : DD Kaikilla ei edes ole sivujakaan vielä... No, täytyypi kunnostautua hieman ja alkaa vääntää hulluna koirille sivuja!
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Noni nyt kävi silleen, mitä mä en olis ikinä arvannu.
Musta rupee hiipuu puhti. Mulla on sellanen kamalan ylikuormittunut ja stressaantunut fiilis, tekis mieli heittää osa koirista hitsin vimpulaan ja olla tyyliin vaan sillä ihanaisella 7 tmv koiralla. Mä en ole tajunnutkaan, miten paljon mulla noita koiria on :0 tai siis kyllähän mä sen tiedustan, mutta se, että niitä tosiaan on paljon. Tekis mieli osa vaan heittää menemään, mutten kuitenkaan kehtaa, kun ne kaikki on mulle niin..tärkeitä :/ ehken mä nyt sitten ota enempää ja kärsin kunnes ne on loppuun kisattuja ja pääsee sinne sateenkaarisillalle. Ja siis joo, kyllähän kisoissa menee hyvin, ei sitä voi kieltää, mutta mä en pysty pitämään tätä enää sellasena hauskana ja rentona :0, nyt vaan oon hirveen jäykkä ja stressaantuntu tmv, että joku kasvattaja ottaa koiransa pois jne.
//NO HYI, mulla on jopa kahdeksan kenneliä joista kolme on osaomistuskenneleitä (miten haluukaa sanoa), mulla on 3+3+2+9+7+3 omaa koiraa ja sitten mulla on osaomistuskoiria 5+1..
Musta rupee hiipuu puhti. Mulla on sellanen kamalan ylikuormittunut ja stressaantunut fiilis, tekis mieli heittää osa koirista hitsin vimpulaan ja olla tyyliin vaan sillä ihanaisella 7 tmv koiralla. Mä en ole tajunnutkaan, miten paljon mulla noita koiria on :0 tai siis kyllähän mä sen tiedustan, mutta se, että niitä tosiaan on paljon. Tekis mieli osa vaan heittää menemään, mutten kuitenkaan kehtaa, kun ne kaikki on mulle niin..tärkeitä :/ ehken mä nyt sitten ota enempää ja kärsin kunnes ne on loppuun kisattuja ja pääsee sinne sateenkaarisillalle. Ja siis joo, kyllähän kisoissa menee hyvin, ei sitä voi kieltää, mutta mä en pysty pitämään tätä enää sellasena hauskana ja rentona :0, nyt vaan oon hirveen jäykkä ja stressaantuntu tmv, että joku kasvattaja ottaa koiransa pois jne.
//NO HYI, mulla on jopa kahdeksan kenneliä joista kolme on osaomistuskenneleitä (miten haluukaa sanoa), mulla on 3+3+2+9+7+3 omaa koiraa ja sitten mulla on osaomistuskoiria 5+1..
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
-
- Lassien tassuhiki
öäöää, 9 koiraa. Joka on aivan liikaa mulle. Mä tykkäsin enemmän kun mulla oli pelkästään Foundle's, jossa yksi koira + yksityiseni jossa 2 koiraa. Oli paljon mukavempaa kun pystyi mm. tokoon ilmoittamaan jokaisen, nyt täytyy kisauttaa aina kolmea kerrallaan. Mulla on sellanen kutina että jatkan virtuaalitouhuja vielä pitkään, mutta itse virtuaalikoirista luovun jo tässä muutaman vuoden sisällä. Mä tiedän että tää kone vetää ilkeästi puoleensa, mutta kun koulut alkaa niin se kiinnostus vaan häviää. Tekee mieli keskittyä siihen koulunkäyntiin ja rellestää kaveriporukan kanssa. Kyllästyn koneellaoloon. Niin se vaan on aina menny.
Vuoden Eniten aikaansaanut 2014
Vuoden Herranterttu 2014
Vuoden Herranterttu 2014
-
- Analysaattori
Väki on joo runsastunut. Eli yhdeksän koiraa ja kymmenes syntymäisillään :>
Joukoista viisi on narttua, joista kaksi on valkoistapaimenkoiraa, kaksi suomenajokoiraa ja yksi on kk. mäyräkoira. Ja sitten herrasväkeen kuuluu kolme ajokkia ja yksi hirvikoira. Juttu menee sillee, et ajokoirilla kisaan jokseenkin eniten. Toinen valkkarineiti on jäämässä eläkkeelle. Hirvikoira lähtee pikapuoliin sijoitukseen. Ja mäykkyneiti ettii kotia. Ja sit on varattuna kennelille beaglepentu Rosslaynen kennelistä.
Hyvin tuo noiden kisautus onnistuu. Enimmäkseen tuo näyttely on nyt listalla. Mutta kyllähän muutkin lajit. Nyt olisi ensi sijaan kisautettava kolmelle ajokoiralle BH -arvot. Lisäksi tuo pikku hiljaa eläkkeelle menevä valkkari tulisi kisauttaa paimenvalioksi. Näyttelyihin osallistutaan aina sitä mukaan kun keretään. Yleensä osallistumme KV -näyttelyihin. Koirista neljä on piirrettyjä ja niiden kisautus kyllä luistaa. Ja onneksi kaikilla koirilla onkin kuvat. Ajokoiria kisaan siis eniten, varmaan juuri näiden ajokokeitten takia. Tuo nuorempi valkkari on jäänyt hiukan loitommalle, sillä en oikein keksi sille sopivaa lajia. Todennäköisesti aloitamme tokon tai agilityn. PK -lajit on hiukan hankalia minun aivoilleni.
Kun koirien sivuja katselee, on vanhemmilla koirilla enemmän lajeja kalenterissa kuin näillä uusilla. Eli voi päätellä, että innostus on hiukan laantunut. Voi olla että mukana on myös järki. Ennen tuppasin koirille lajeja kuin lajeja. Ja lopuksi menin sekaisin tuloksissa. Näin se on täytynyt mennä. Nyt olen tehnyt hiukan järjestystä asiaan ja kisautan koiria yksilöittäin yhtä lajia kerrallaan. Plus näyttelyä aina siinä ohessa. Eli kun järjestystä pitää kurissa, tulee loppujen lopuksi aina jotain tuloksia. Mutta pikku hiljaa hyvä tulee.
Minun kiinnostus tai aika ei ole kyllä loppunut. Suunnilleen päin vastoin. Tuntuu että istun jatkuvasti turrilan vieressä ja päivittelemässä koirieni sivuja. Mitään maksimi rajaa minulla koirille ei ole. Ehkä nyt vain toivon, että kymmentä enempää ei tule. Mutta ei sitä koskaan tiedä. Ainahan sitä toista pentuetta päässäni suunnittelen. Mutta kun noi kaks tuosta pian lähtee ja yksi tulee takaisin, jää minulle enää sitten yksi vähemmän eli kahdeksan. Ja beaglen kanssa aloitan varmasti heti ajokokeissa kisaamisen ja BH pitäisi suorittaa.
Joukoista viisi on narttua, joista kaksi on valkoistapaimenkoiraa, kaksi suomenajokoiraa ja yksi on kk. mäyräkoira. Ja sitten herrasväkeen kuuluu kolme ajokkia ja yksi hirvikoira. Juttu menee sillee, et ajokoirilla kisaan jokseenkin eniten. Toinen valkkarineiti on jäämässä eläkkeelle. Hirvikoira lähtee pikapuoliin sijoitukseen. Ja mäykkyneiti ettii kotia. Ja sit on varattuna kennelille beaglepentu Rosslaynen kennelistä.
Hyvin tuo noiden kisautus onnistuu. Enimmäkseen tuo näyttely on nyt listalla. Mutta kyllähän muutkin lajit. Nyt olisi ensi sijaan kisautettava kolmelle ajokoiralle BH -arvot. Lisäksi tuo pikku hiljaa eläkkeelle menevä valkkari tulisi kisauttaa paimenvalioksi. Näyttelyihin osallistutaan aina sitä mukaan kun keretään. Yleensä osallistumme KV -näyttelyihin. Koirista neljä on piirrettyjä ja niiden kisautus kyllä luistaa. Ja onneksi kaikilla koirilla onkin kuvat. Ajokoiria kisaan siis eniten, varmaan juuri näiden ajokokeitten takia. Tuo nuorempi valkkari on jäänyt hiukan loitommalle, sillä en oikein keksi sille sopivaa lajia. Todennäköisesti aloitamme tokon tai agilityn. PK -lajit on hiukan hankalia minun aivoilleni.
Kun koirien sivuja katselee, on vanhemmilla koirilla enemmän lajeja kalenterissa kuin näillä uusilla. Eli voi päätellä, että innostus on hiukan laantunut. Voi olla että mukana on myös järki. Ennen tuppasin koirille lajeja kuin lajeja. Ja lopuksi menin sekaisin tuloksissa. Näin se on täytynyt mennä. Nyt olen tehnyt hiukan järjestystä asiaan ja kisautan koiria yksilöittäin yhtä lajia kerrallaan. Plus näyttelyä aina siinä ohessa. Eli kun järjestystä pitää kurissa, tulee loppujen lopuksi aina jotain tuloksia. Mutta pikku hiljaa hyvä tulee.
Minun kiinnostus tai aika ei ole kyllä loppunut. Suunnilleen päin vastoin. Tuntuu että istun jatkuvasti turrilan vieressä ja päivittelemässä koirieni sivuja. Mitään maksimi rajaa minulla koirille ei ole. Ehkä nyt vain toivon, että kymmentä enempää ei tule. Mutta ei sitä koskaan tiedä. Ainahan sitä toista pentuetta päässäni suunnittelen. Mutta kun noi kaks tuosta pian lähtee ja yksi tulee takaisin, jää minulle enää sitten yksi vähemmän eli kahdeksan. Ja beaglen kanssa aloitan varmasti heti ajokokeissa kisaamisen ja BH pitäisi suorittaa.
LOPETTANUT!!
-
- Lassien tassuhiki
Nyt kun on monta koiraa kevään aikana lähtenyt, on tullut paljon rentoutuneempi olo. Nyt on enää Kiipelissässä se kuusi koiraa, joista viisihän on samojedejä ja yksi tuollainen hätäostettu nahka. Kisaamisen kanssa vaan on paljon ongelmia, sillä aina kun saan kunnon spurtin kisaamiseen, ei olekaan kilpailuja joihin mahtuisi mukaan. Pitää olla siis 24/7 stalkkeri, jotta pääsee kisaamaan. Enhän mä sitä halua, kisaan mieluummin näin todella hitaasti (ja huonolla menestyksellä, aina huono tuuri kisoissa) kuin että palan loppuun ja muutun pian hulluksi :DD Mutta aikaa kyllä olisi, ei vain tahto riitä siihen jatkuvaan kyttäämiseen. Kun tuo Saunasamba nyt nousee pystyyn, mukaan tulee kaksi koiraa eli sitten minulla on yhteensä kahdeksan koiraa. Kyllä sellaisella määrällä pitäisi pärjätä edelleen oikein hyvin, vaikkakin lähes kaikki koirat roikkuvat samassa luokassa...
-
- Kanada
Rebecca kirjoitti://NO HYI, mulla on jopa kahdeksan kenneliä[/url] joista kolme on osaomistuskenneleitä (miten haluukaa sanoa), mulla on 3+3+2+9+7+3 omaa koiraa ja sitten mulla on osaomistuskoiria 5+1..
Toi on jo aika hyvin! : DDDD
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
saatat tarkoittaa sitä
- Wolfie
- Höpsö veitikka
Eks ookki ::D mutta tää on kyllä ihan sairasta, ihmettelen suuresti, miten porukat vielä myy mulle koiria, ja miten otan vielä tuonteja, kai se on silleen, että aina kun huomaan, että alemmissa luokissa on tilaa nii hommaan aina uusia koiria tms
- My puppets.
Ilman käsii
- My puppets.
Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Älä nyt, tai mulle alkaa tulla samoja fiiliksiä mun koiramääräni kanssa, ja mulla on vielä melkee puolet enemmän piskejä ku sulla (eikä yhtäkään osaomistuksessa (((;)!Rebecca kirjoitti:Eks ookki ::D mutta tää on kyllä ihan sairasta, ihmettelen suuresti, miten porukat vielä myy mulle koiria, ja miten otan vielä tuonteja, kai se on silleen, että aina kun huomaan, että alemmissa luokissa on tilaa nii hommaan aina uusia koiria tms