Englanninvinttikoiria Yläkertaan // SIVUJA

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Avatar
Tuulia
Analysaattori
Viestit: 2735
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 3:52 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Englanninvinttikoiria Yläkertaan // SIVUJA

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Yläkertaan on vihdoin, kolmen vuoden taipaleemme jälkeen, syntymässä ensimmäinen pentue! Kasvatus alkoi jo 2007-vuoden marraskuussa, ja nyt, vuoden 2009 elokuussa Yläkerran nimen alle syntyy ensimmäinen pentue, rotuna greyhound eli englanninvinttikoira. Englanninvinttikoirat ovat erittäin harvinaisia virtuaalimaailmassa, ja tällähetkellä ainoat aktiivisesti kisaavat englanninvinttikoirat omistan minä itse. Toivoisin kuitenkin että tämän hurmaavan, IRL-maailmassa melko suositun vinttikoirarodun kanta lisääntyisi myös virtuaalimaailmassa, ja sen vuoksi päätin että huippumenestynyt Folcer's Dark Valley "Valtteri" saa toimia Yläkerran ensimmäisen pentueen isänä.

Tosiaan, pentueen isänä tulee olemaan erittäin menestynyt urokseni Folcer's Vark Valley "Valtteri", jonka tittelirivistö on TK3 SWE & DK & N & FIN & LT & CA & LUX & KRE & KANS MVA vBELW-08 vLTW-08 vCAW-08 vSWEW-08 vKREW-08. Valtteri on siis menestynyt näyttelyissä erittäin hyvin, ja valioidumme tokostakin ennen pentuetta (2x I-tulos puuttuu). Valtterilla on kaksi hyväksyttyä koejuoksutulosta (34,94 s. & 33,50 s.) Suomesta ja yksi Ruotsista (34,65 s.). Pääsemme siis vielä yhden hyväksytyn Suomen koejuoksun jälkeen lisenssiä anomaan ja valionarvoa tavoittelemaan. Olemme suorittaneet Valtterin kanssa myös BH-kokeen. Lisäksi meilllä on koiratanssista 84 pistettä ja flyballista 15 pistettä - näitä lajeja harrastamme kuitenkin vain huvin vuoksi, emmekä niistä luultavasti valioidu! Silloin tällöin olemme piipahdelleet myös canicross- ja frisbeekentillä, mutta ne kerrat taisivat jäädä viimeisiksi! ;--)

Pentueen emänä toimii Ruotsin maalta tänne lennätetty EVM-narttu Vårdagjämning's Skönhet, joka on menestynyt erittäin hyvin näyttelyissä ja tokossa sekä jopa valioiutunut agilitystä. Se on kuitenkin enemmänkin käyttöpuolen koira, joka on viittävaille ratavalio!

Pentueeseen syntyy 2-3 pentua kysynnän mukaan, joista minä otan yhden. Yhden pennun myyn yhden pienen pentueen sopimuksella, sano jos olet kiinnostunut. Toivoisin, että et peru/jätä varaustasi tekemättä kuvien takia, sillä minun kauttani on toki mahdollista saada kuvat pennulle (menen kuvaamaan Suomen vinttikoiraliiton päänäyttelyyn 16.8)! :)

Pentua ei saa myydä ilman minun lupaani. Yksi pentueen pennuista sijoitetaan pienen pentueen sopimuksella, mutta muut eivät jalostusoikeutta saa. Kyseessä on niin harvinainen rotu, että sama suku ei saa tulevaisuudessa esiintyä joka virtuaalisen englanninvinttikoiran sivulla! :) Kisautusta vaadin jonkin verran, ja minä voin toki siinä auttaa, mikäli ongelmia ilmenee. Haluaisin, että pennuilla kisattaisiin ainakin vinttikoirajuoksuissa (jos et ymmärrä niistä mitään, minä opastan mielelläni, lisää vain meseni anni-tuulia@suomi24.fi) sekä näyttelyissä.

Kuva
1. Tuulia - Yläkerran - uros - Yläkerran Aamuruskon Aate
2. Pöpö - Mordon Girdles - narttu - Yläkerran Ainoa Apuri
3. Eros - Filyra - narttu - Yläkerran Arvoitusten Aika


  • NIMET

Jos et löydä listasta sopivaa nimeä, saat toki ehdotella kaksiosaista, A-lla alkavaa, suomenkielistä nimeä! (:

Yläkerran Aamuruskon Aate Tuulia
Yläkerran Ahkera Ajattelija
Yläkerran Aktiivinen Atleetti
Yläkerran Ajatteleva Asuja
Yläkerran Aurinkoinen Aivastelija
Yläkerran Aikamoinen Aavistus
Yläkerran Auttavainen Aave
Yläkerran Ainoa Apuri Pöpö
Kuva
Avatar
Eros
Höpsö veitikka
Viestit: 5093
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Eros »

Ääääh... kun tekis mieli mutta täytyy harkita vielä. Tsekkaan ainakin mun kuvatilanteen. Mä vaan rakastan tota Valtteria, se on niin upea. <3_<3
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mulla on Erokselta pantattuna kuvat joista pidän, grey on tarkoitus tämän vuoden puolella DeWolfiin tarkoitus saada mahtumaan ja tää olis hyvä tilaisuus saada hienosta isästä sukua koiran nimen taakse, mutta perhana kun näillä harvinaisilla roduilla on nää jalostusrajoitukset! Arg, tukalaa. :D
Avatar
Tuulia
Analysaattori
Viestit: 2735
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 3:52 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Eros, multa saa kyllä kuvat mukaan! :--) Sis tottakai voit omiakin kuvia käyttää jos löytyy, mutmut.

Henji, kyllä sä voit ton sijotuspennun saada. :mrgreen: Että jos haluaisit niin hihkase.
Kuva
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mä ajettelin aluks tuota sijoitusta, mutta tällä hetkellä niin "tärkeään" hommaan ei oo kuitenkaan aikaa.
Avatar
Tuulia
Analysaattori
Viestit: 2735
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 3:52 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Mä kyllä autan mielelläni sijotuskakaran kisaamisessa! :---)

Kai joitakin nyt kiinnostaa, multa saa tosiaan (hyvälaatuiset) kuvat koiralle ja tarvittaessa kisausapua ja jos lähdet matkoille niin kisautan mielelläni kasvattiani jne. Kiinnostusta? :--)
Kuva
Avatar
Eros
Höpsö veitikka
Viestit: 5093
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Eros »

No näytäs niitä sun kuvia, mulla ei ollut mitään superhyviä.
Avatar
Tuulia
Analysaattori
Viestit: 2735
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 3:52 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

^ Niinkuin aloitusviestissä näkyy, niin menen kuvaamaan enkkuvinttareita vasta 16.8 olevaan Suomen vinttikoiraliiton päänäyttelyyn. (: Eli vielä ei valitettavasti ole kuvia näyttää.
Kuva
Avatar
Eros
Höpsö veitikka
Viestit: 5093
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Eros »

Aha, no mie oottelen. :)
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Uuh.. me jo mesessä puhuttiinkin, että mä voisin Mordon Girdlesiin tämmösen vinttimuksun ottaa ja oon jo pitkään tota Valtteriakin ihaillu kun se on niin <3_<3
Eli eli... ottaisin ihan koti pennun jonka kanssa kisailisimme sopivasti näyttelyissä, vinttikoira juoksussa ja pelastuskoira kokeissa. Tokossakin mahdollisesti sitten kun olen saanut ALO luokkaan tilaa :lol:
Joo mut siis, kaipaatko muuta selitettelyä? :)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Tuulia
Analysaattori
Viestit: 2735
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 3:52 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Pöpö, kyllä mä voin sulle pennun varata :) Haluaisin kuitenkin tietää että mitä tarkoittaa sopivasti kisaamista?
Kuva
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

No siis ei mitään kaksneljäseittemän himokisausta, vaan että sopivalla tahdilla kisoihin mukaan kun jaksaaehtii ilmoittaa.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Avatar
Tuulia
Analysaattori
Viestit: 2735
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 3:52 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

^ Sulle on nyt laitettu varaus! (: Vielä tarvittaisiin ainakin se yksi kiinnostunut jotta vanhemmat päästäisiin astuttamaan!
Kuva
Avatar
Eros
Höpsö veitikka
Viestit: 5093
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:11 am
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Eros »

Mä kyselin nyt muutamalta kenneliltä lupia ja oottelen tässä että mitä niistä vastataan, en vieläkään uskalla lyödä mitään lukkoon mutta jos saan jostain hienosta kennusta luvat niin kyllä mä sitten otan pennun. :mrgreen:
Avatar
Tuulia
Analysaattori
Viestit: 2735
Liittynyt: Ke Heinä 02, 2008 3:52 pm
Paikkakunta: Lontoo
Viesti:

Re: Englanninvinttikoiria Yläkertaan

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Okkei! Laitan sut varauslistaan kysymysmerkillä varustettuna (;
Kuva
Vastaa Viestiin