Tosiaan, pentueen isänä tulee olemaan erittäin menestynyt urokseni Folcer's Vark Valley "Valtteri", jonka tittelirivistö on TK3 SWE & DK & N & FIN & LT & CA & LUX & KRE & KANS MVA vBELW-08 vLTW-08 vCAW-08 vSWEW-08 vKREW-08. Valtteri on siis menestynyt näyttelyissä erittäin hyvin, ja valioidumme tokostakin ennen pentuetta (2x I-tulos puuttuu). Valtterilla on kaksi hyväksyttyä koejuoksutulosta (34,94 s. & 33,50 s.) Suomesta ja yksi Ruotsista (34,65 s.). Pääsemme siis vielä yhden hyväksytyn Suomen koejuoksun jälkeen lisenssiä anomaan ja valionarvoa tavoittelemaan. Olemme suorittaneet Valtterin kanssa myös BH-kokeen. Lisäksi meilllä on koiratanssista 84 pistettä ja flyballista 15 pistettä - näitä lajeja harrastamme kuitenkin vain huvin vuoksi, emmekä niistä luultavasti valioidu! Silloin tällöin olemme piipahdelleet myös canicross- ja frisbeekentillä, mutta ne kerrat taisivat jäädä viimeisiksi! ;--)
Pentueen emänä toimii Ruotsin maalta tänne lennätetty EVM-narttu Vårdagjämning's Skönhet, joka on menestynyt erittäin hyvin näyttelyissä ja tokossa sekä jopa valioiutunut agilitystä. Se on kuitenkin enemmänkin käyttöpuolen koira, joka on viittävaille ratavalio!
Pentueeseen syntyy 2-3 pentua kysynnän mukaan, joista minä otan yhden. Yhden pennun myyn yhden pienen pentueen sopimuksella, sano jos olet kiinnostunut. Toivoisin, että et peru/jätä varaustasi tekemättä kuvien takia, sillä minun kauttani on toki mahdollista saada kuvat pennulle (menen kuvaamaan Suomen vinttikoiraliiton päänäyttelyyn 16.8)! :)
Pentua ei saa myydä ilman minun lupaani. Yksi pentueen pennuista sijoitetaan pienen pentueen sopimuksella, mutta muut eivät jalostusoikeutta saa. Kyseessä on niin harvinainen rotu, että sama suku ei saa tulevaisuudessa esiintyä joka virtuaalisen englanninvinttikoiran sivulla! :) Kisautusta vaadin jonkin verran, ja minä voin toki siinä auttaa, mikäli ongelmia ilmenee. Haluaisin, että pennuilla kisattaisiin ainakin vinttikoirajuoksuissa (jos et ymmärrä niistä mitään, minä opastan mielelläni, lisää vain meseni anni-tuulia@suomi24.fi) sekä näyttelyissä.

1. Tuulia - Yläkerran - uros - Yläkerran Aamuruskon Aate
2. Pöpö - Mordon Girdles - narttu - Yläkerran Ainoa Apuri
3. Eros - Filyra - narttu - Yläkerran Arvoitusten Aika
- NIMET
Jos et löydä listasta sopivaa nimeä, saat toki ehdotella kaksiosaista, A-lla alkavaa, suomenkielistä nimeä! (:
Yläkerran Aamuruskon Aate Tuulia
Yläkerran Ahkera Ajattelija
Yläkerran Aktiivinen Atleetti
Yläkerran Ajatteleva Asuja
Yläkerran Aurinkoinen Aivastelija
Yläkerran Aikamoinen Aavistus
Yläkerran Auttavainen Aave
Yläkerran Ainoa Apuri Pöpö