Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Janina
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Janina »

Musta voisi, koska EFR:ssähän on myös the panda shepherd. :)

/ No ihan sama, tajusin jo.
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mä en kyllä ymmärrä miksi, kun pk saksanpaimenkoira on täysin sama rotu kuin "tavallinen" saksanpaimenkoira - vain pitkällä turkilla. The Panda Shepherd on oma rodunsa ;) Koiramme-lehdessä olen itse nähnyt juttua tuosta pitkäkarvaisuuden hyväksymisestä, mutta ei se mun muistaakseni vielä tämän vuoden alussa hyväksytyksi tullut.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Siinä se vaan, että kun ne on joo sama rotu, mutta kuitenkin erirotu, esimerkiksi balineesi ja siamilainen tai pk collie ja lk collie on samoja rotuja joita erottaa vain karvanpituus, mutta näyttelyissä ne on kuitenkin eri rotuina. No, mulle asia on ihan sama kun en itse rotua harrasta.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Kirsi
Höpsö veitikka

No sanotaan sitten toisella tavalla :-D Mun mielestä pk sakua ei kannata laittaa omaksi roduksi, kun se ei sitä ole missään rotujärjestössäkään omana rotunaan. Pk ja lk colliet ovat eroteltu kokonaan omalla rotumääritelmällä, pk sakua ei ole eroteltu normista sakusta rotumääritelmällä eikä millään muullakaan. Ja mun käsittääkseni ei ole missään muussakaan rotujärjestössä, mutta tätä en sano varmaksi.

/ Rebe: No niinpä. En mä kyllä tajua Juintun logiikkaa millään muotoa. Jos kerran pk:sta meinaat omaa ihmerotua efr:ään, nii tunge sinne sitte samalla kaikki muutkin virheelliset väritykset ja turkinlaadut muistakin roduista! :mrgreen:
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

No mutta eihän siinä ole mitään järkeä laittaa jotain virheellistä sakemannia EFR roduksi? The panda shepherd on oma rotu siinä missä villakoirakin on. Onhan collieissakin virheellisiä valkoisia, eikä niille ole mitään EFR juttuja laitettu :D?
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Eikös esim. valkosia collieita ole kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin pk sakemanneja? :D noo.. mie jätän sitten tän asian, olis vaa ollu kiva jos näistä ois saatu ns. oma rotunsa tai vois pärjätä näyttelyssäkin ilman hylsyä. Jos lapinporokoirastakin hyväksytään nämä pk porokoirat niin miksei sakemannistakin. Okei, sakemannin rotumääritelmässä sanotaan että se on hyl, mutta ollaanko miksi virtuaalimaailman pitäisi olla yhtä tiukka kuin irl-maailman? :)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Wolfie
Höpsö veitikka

No siksi, että tätä kuitenkin yritetään pitää mahd. totuudenmukaisena. Olis musta ainakin tosi tyhmää, jos yhtäkkii pitäis joku random ja vielä virhellinen rotu hyväksyä.
Kyllä mun puolesta pk sakut voi hyväksyy heti kun ne hyväksytään irl elämässä, muuten mä en kyllä tajua ollenkaan miksi ihmeessä niin pitää tehdä perustein "mutta kun noi muutkin!!!".
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2015 tyylilyyli
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Kirsi kirjoitti:Mä en kyllä ymmärrä miksi, kun pk saksanpaimenkoira on täysin sama rotu kuin "tavallinen" saksanpaimenkoira - vain pitkällä turkilla. The Panda Shepherd on oma rodunsa ;) Koiramme-lehdessä olen itse nähnyt juttua tuosta pitkäkarvaisuuden hyväksymisestä, mutta ei se mun muistaakseni vielä tämän vuoden alussa hyväksytyksi tullut.
Hyväksyntää ei ilmeisesti tosiaan ole saanut ainakaan vielä, mutta tämän vuoden saksanpaimenkoiraerkkarissa ovat näköjään mukana epäviralliset luokat pitkäkarvaisille. Kyseessä lienee jonkinlainen kokeilu, jonka pohjalta sit tehdään päätöksiä pitkäkarvaisten kohtalosta tulevaisuudessa.

En mene sanomaan juuta enkä jaata pitkäkarvaisten hyväksymiseen, koska päädyttiinpä mihin tahansa tulokseen niin multa päätös ei kuitenkaan ole pois. :) Kunhan ihmettelin sitä, että yksi pitkäkarvainen sakemanni sai hiljan virtuaalinäyttelystä laatumaininnan (EH) tavanomaisten sakemannien rinnalla, vaikka olen elänyt siinä uskossa, että pitkäkarvaisuus on nimenomaan hylkäävä virhe.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Kirsi
Höpsö veitikka

Lansu_ kirjoitti:En mene sanomaan juuta enkä jaata pitkäkarvaisten hyväksymiseen, koska päädyttiinpä mihin tahansa tulokseen niin multa päätös ei kuitenkaan ole pois. :) Kunhan ihmettelin sitä, että yksi pitkäkarvainen sakemanni sai hiljan virtuaalinäyttelystä laatumaininnan (EH) tavanomaisten sakemannien rinnalla, vaikka olen elänyt siinä uskossa, että pitkäkarvaisuus on nimenomaan hylkäävä virhe.
Se on vain tuomarien lukutaidottomuutta :roll:. Rotumääritelmässä kun kuitenkin lukee selkeästi näin:
http://www.spl.fi/jalostus/rotumaaritelma/index.php kirjoitti: Hylkäävät virheet:
A. luonteenheikkous, vihaisuus ja heikkohermoisuus.
B. todistettavasti paha lonkkavika.
C. yksikiveksisyys tai kiveksettömyys, sekä selvästi eri kokoiset tai surkastuneet kivekset. (Suomen näyttelysääntöjen mukaan kivesvikaista koiraa ei arvostella.)
D. häiritsevät korva- ja häntävirheet.
E. epämuodostumat.
F. hammaspuutokset:
1:n P3:n ja jonkin muun hampaan puutos
1:n kulmahampaan puutos
1:n P4:n puutos tai
1:n M1:n tai M2:n tai kaikenkaikkiaan 3:n tai useamman hampaan puutos.
G. purentavirheet:
2 mm:n tai sitäkin suurempi yläpurenta
alapurenta
tasapurenta koko etuhampaiden alueella.
H. sallitun säkäkorkeuden ylittäminen tai alittaminen yli 1 cm:llä.
I. albinismi.
J. valkea karvapeitteen väri (myös tummasilmäisillä ja -kyntisillä).

K. pitkä karvapeite (pitkät, pehmeät, eivät tiiviisti pinnanmyötäiset peitinkarvat, joiden alla kuitenkin on pohjavillaa, hapsut korvissa ja raajoissa, tuuheat housukarvat ja tuuhea häntä, jossa on alapuolella hapsuja).
L. pitkäkarvaisuus (pitkä, pehmeä peitinkarva ilman pohjavillaa, jakaus keskellä selkää, hapsut korvissa, raajoissa ja hännässä).
Eihän sen saksanpaimenen tarvitse edes olla kunnolla pitkäkarvainen, kun ns. puolipitkäkarvaisuuskin on jo hylättävää (vrt: http://www.heinola.org/gallery2/main.ph ... G_1283.jpg).

// Tietääkö joku mikä vPKY:llä on? Lyhyt käyttökatkos, vai johtuuko se vaan mun koneesta, vai miksei tuonne pääse?
zerggie
Keilapallo

Viesti Kirjoittaja zerggie »

^mä pääsen ainakin normaalisti sivuille.
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF
Kirsi
Höpsö veitikka

Nyt pääsen minäkin, eli oli vaan taas meidän ah-niin-ihanan nettiyhteyden ttuilua.
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

Tietääkö kukaan mitään tosta flyball-liitosta? Olis kiva päästä taas kisailemaan, ni oisko joku varaliitto tmv paikallaan?
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Wolfie
Höpsö veitikka

^oonki ihmetelly samaa, mut mikäli vFBLä vaihtaa omistajaa tai joku olis varaliittoo miettimässä, niin mä olisin tosi mielelläni halukas ylläpitämään, jos suinkaan mahdollista. Sillon kun MirabellaRami sen luovutti, niin hain jo silloin ylläpitäjäksi. Ja edelleen kiinnostusta löytyy, vaikken silloin vielä päässytkään.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2015 tyylilyyli
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

Flyball -liitto on ilmeisesti Fannilla tällä hetkellä?

Voin kysellä, että mitä mieltä hän on tosta varaliitosta. Yhtenä ehdotuksena on mulla tällänen, että mulla on trikki.nettiin tunnukset, että varmaan helpoiten menisi niin, että sivun osoite pysyisi samana, mutta tuo sähköposti vaihtuisi niin, että ne tulis mulle.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Milja
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Milja »

^Muakin kyllä kiinnostaisi kyseisen liiton ylläpitäminen, olisi korkea aika saada jotain säpinää sinnekin suunnalle.
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
Lukittu