Kysymyksiä

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Lansu_
Höpsö veitikka

Re: Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

whokilledbambi kirjoitti:Miten ihmiset suhtautuu siihen, jos käytän hänen koiransa kuvaa virt. koirallani ja pyynnöstä huolimatta en poista kuvaa? Jos kyseessä on siis vielä ihan itse kuvattu kuva. Mulla olis Psykolla erään puuterin kiinanharjakoiranartun kuvat itsekuvattuna, ja omistaja pyysi taannoin poistamaan ne käytöstä. En silti tohtisi, kun ne kuvat on kuitenkin melko hyvänlaatuisia ja oon niillä kisauttanut koiralle muutaman sertin ja voittajatittelin... Loppukädessähän mulla taitaa olla päätäntävalta tässä asiassa(koska omistan tekijänoikeudet teokseen, tässä tapauksessa kuvaan toisen koirasta), mutta voiko siitä valinnasta olla jotain suurempia seurauksia?

Noi sertit ja voittajatittelit ei ole siis ensisijainen syy miksi en tykkäisi kyttyrää poistaa kuvia, mutta mä tykkään muutenkin niistä kuvista ja ne olis niin oivat tolle Psykolleni(vaikka kuvassa koira ei näytä todellakaan psykolta - kaukana siitä!).

Onko kukaan muu törmännyt samaan ohjelmaan, mihin ratkaisuun päädyit?
Mulle kävi joitakin vuosia sitten näin. Kyseessä oli itse ottamani kuva julkisella paikalla. Koiran omistaja pyysi (tai käski... :roll:) ottamaan kuvat pois, koska hän ja koiran kasvattaja eivät halua niiden olevan virtuaalikoiralla. Virtuaalikoirani oli pärjännyt kuvilla kivasti ja kyseessä oli vieläpä harvinainen rotu, jolle ei kuvalupia oikein saanut. Päätin kuitenkin pitkin hampain poistaa kuvat, mutta selitin tosiaan, että mulla on kaikki oikeudet niihin. Noh, meni vähän innostus kyseiseen rotuun ja omien kuvien käyttöön. Sen jälkeen olen käyttänyt vain lainaksi saamiani kuvia, tosin muutaman poikkeuksen verran omiani.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Cian
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cian »

Hei kertokaapa tyhmälle, että kun en tuolta YVNL sivuilta löytänyt mitään kansainvälisestä muotovalioarvosta ja en oo kerenny tutustumaan tähän uuteen liittoon yhtään, että voiko tuota nykyään enää saavuttaa ja jos voi niin mihin se ilmoitetaan? Varmistuksena, että olikohan se virtuaalisestikkin 4 CACIBia väh 3 eri maasta vai miten se nyt meni? :oops:
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am
Tilli
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Viesti Kirjoittaja Tilli »

whokilledbambi kirjoitti:Onko kukaan muu törmännyt samaan, mihin ratkaisuun päädyit?
Itse en ole suoranaisesti törmännyt omistajiin/kasvattajiin, mutta esimerkiksi hevoskuvilla on muutamilta hoitajilta tullut mailia, etteivät halua hoitsunsa kuvia käytettävän virtuaalitarkoituksiin ja vaatineet kuvien poistoa. En ole kumminkaan poistanut, sillä minusta se loukkaa oikeuksiani. Olen nähnyt vaivaa lähtemällä näyttelyyn/kisoihin ja maksanut mahdollisen sisäänpääsyn ja julkisen liikenteen liput yms. ja olen mielestäni täysin oikeutettu kuvien käyttöön. Ja jos nyt muistelen oikein, niin pari kertaa omistajat ovat tunnistelleet minulle koirien kuvia ja pyytäneet ettei niitä virtuaalikoirille laiteta. Näihin olen vastannut, että juuri tällä hetkellä en kuvia käytä, mutta en voi luvata tulenko käyttämään tulevaisuudessa. Tällöin olen myös kerrannut oikeuteni ja se on ollut sillä selvä.

Minä en siis poistaisi kuvia, jos se on kuvattu näyttelyssä ja se ei mitenkään loukkaa ihmisiä tai koiraa. Eli koira esiintyy edukseen ja mahdollisesti esittäjän tai muiden ihmisten kasvoja ei näy (mutta en kyllä lähtisi suttaamaan ihmisten kasvoja, se on mielestäni aika tökeröä...)
Kitu
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Pitääkö tokon EVL luokasta saada kaksi vai kolme I-tulosta?

//Ok
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

3 ja yhden oltava KP.

/ Kai :D
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Netry
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Netry »

^^ & ^
VTL:n sivuilta Valionarvon saavuttaakseen koira tarvitsee kolme ykköstulosta ja yhden kunniapalkinnon, KP:n, EVL- eli kuninkuusluokasta. Lisäksi koira tulee olla palkittu jonkin virtuaalisen näyttelyliiton alaisessa näyttelystä vähintään laatumaininnalla hyvä (H).
Kendra
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kendra »

^ Joo, mutta kelpaako 3 ykköstulosta joista yksi KP? Koska mulla ainakin valioitunut tällä systeemillä Dee.
  • It really doesn't matter if you're wrong or if you're right
    'Cause once you get the teeth in, nothing really fights
    Except for me, I do it like I got nothing to lose
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Kelpaa kyllä. Kolme ykköstulosta, joista yksi on KP. Eli kaksi tavallista ja yksi KP, niin pääsee valioksi. :)
Kitu
Vuohenruokaa

Onko näin, että jos koira on tasan 35cm niin eikö se kuulukkin mideihin? Huomasin äsken yhdessä agiityssa, jossa koira oli 35cm ja päässyt MINI III asti.

Oma virtuaalikoira passitettiin silloin ainakin mideihin, kun oli sen 35cm ja aloin ihmettelemään, että eikö ne jotkut tarkista lainkaan näitä säkäkorkeuksia tuomaroidessaan? Vain muutaman olen nähnyt huomautelleen...

//Oisi tehnyt niin mieli laittaa hylkäys sille koiralle agissa, mutta se oli jo läpäissyt kyseisen luokan joten sai hylyn joka tapauksessa niin enpä sitten laittanut mainintaa siitä.
zerggie
Keilapallo

Viesti Kirjoittaja zerggie »

^Kuuluu mideihin. Jotkut tosiaan aika harvaan tarkistelee koirien tiedoista sen säkäkorkeuden koska harva ihminen merkkaa sitä edes koiran tietoihin.
THE DOG IS THE ONLY THING IN EARTH THAT LOVES YOU MORE THAN HE LOVES HIMSELF
juulia
Floodari

Viesti Kirjoittaja juulia »

Mun on pakko kommentoida tohon kuva-asiaan, että mä en todellakaan tykkäisi hyvää jos oman koirani kuvat olisivat virtuaalikoiralla, eikä niitä pyynnöstä huolimatta otettaisi pois käytöstä. Vaikka tekijänoikeuslain mukaan teillä kaiketi on oikeudet käyttää ottamianne kuvia missä haluatte riippumatta siitä kenen koira kuvissa on, niin mun mielestä on suorastaan aika törkeää toimintaa olla poistamatta kuvia, jos koiran omistaja sitä erikseen pyytää. Paljon on jossain vaiheessa puhuttu siitä, miten kuvalupia ei tahdo saada enää, kun ihmisillä on virtuaalikoiraharrastuksesta niin huono kuva, eikä tuollainen nyt ainakaan nosta pisteitä kenenkään silmissä.

/ jaa, noel oli näköjään edellisellä sivulla lainannutkin Käräytystä, siinähän olikin jo kaikki mitä tässä yritin sanoa :-)
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
whokilledbambi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja whokilledbambi »

Miksi muuten liittojen pitää hyväksyä kisat? Tai siis jos henkilö Y on vaikka hakenut määrän X kisoja liitolta ABC ja kaikki on hyväksytty(=kutsusivu oikein, liitto linkitettynä aina jne) niin eikö olis parempi jos henkilö Y saa järkkää kisoja hakematta lupaa, mutta ilmoittaa silti kisasta liitolle? Sit sais ottaa osallistujia heti kun kutsusivu on valmiina ja liitolle ilmoitettu "moi mulla on tulossa kisa (ja tähän sit joku koodipätkä minkä liiton omistaja lisää liiton kisakalenteriin)". Turhauttaa kun hain 13. päivä eräältä liitolta kisalupaa(oon aikaisempiin kisoihin saanut luvat helposti, kutsusivu on oikein ja kaikkea) ja VIELÄKÄÄN ei ole hyväksytty(=liiton ylläpitäjät ei ole vaivautuneet tarkistamaan sähköpostia, tarkistamiseen menee ehkä 2min ja lisäämiseen 4min, 1min kisasivujen tarkistamiseen) ja VIP olis... ylihuomenna. Mulle ei oo ongelma vaikka kisa hyväksyttäis vip-päivän aamulla, mutta sit kaikki halukkaat ei ehkä huomaa ilmoittautua.

Ei nyt pelkästään tän tapauksen takia lähtenyt mietityttämään, vaan oon aikaisemminkin miettinyt että whatwhatwhat.
vuoden • 2009 omaperäisin nimimerkki, • 2010 nousukas, päätirtinaurattaja & persoona
2011 lempinimien kerääjä & vitsien kertoja, • 2012 päätirtinaurattaja, • 2014 vitsiniekka
2015 vitsiniekka, pilkunviilaaja & agikiitäjä • 2016 vitsiniekka, nimimerkki & agikiitäjä • 2017 vitsiniekka • 2018 aktiiviharrastaja
Kitu
Vuohenruokaa

^ Jep samaa mieltä. Mulla on käynyt samalla tavalla, että aikaa lisätä oli yli viikko, mutta ei lisätty ja vip on jo mennyt. Turhaa senkin sitten tein, mutta ainahan siitä voi muuttaa päivämäärät, mutta kuitenkin rassaa tää, kun aletaan pitää liittoa, mutta sitten ei ees kerran viikossa viittitä kattoo sähköpostia. Onneksi nämä useimmat liitos ovat aktiivisia ja hyväksynnän saa jo melkein seuraavana päivänä :)

//Joo no olisihan se tietty tasavertaisempaa, mutta kuitenkin.
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

bambi, sikahyvä idea! kannatan kyllä tommosta:D
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Tolleenhan on muistaakseni joskus tehty koiratanssissa, silloin kun liitto oli Sigillä tai Jerryllä, että sai erikoisluvan pitää kisat ilman, että ne löytyvät kalenterista. Mutta jos toi menee siihen, että kaikki liitot poistetaan käytöstä tai jotain, niin se menee liiallisuuksiin ja sitä en todellakaan kannata. Ainakin sain bambin viestistä sellaisen kuvan, että toivoisi liittojen poistuvan.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Lukittu