Harvinaisemmille roduille rotuyhdistyksiä?

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Marcia
Höpsö veitikka

Re: Harvinaisemmille roduille rotuyhdistyksiä?

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Mullakin olis vaikka mitä intoa harvinaisimmille roduille muttei taida oikein olla hyvä idea ;>
No jaa, mä aina tykkäänkin erikoisista roduista, esim. picardienpaimenkoira ja owwi <3
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Jusku
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusku »

Kääpiökoirayhdistykseen voisin tulla mukaan liittoa hoitelemaan, voisin monista roduista antaa kuvia ja laatia rotuesittelyitä (: Kääpiöt on vaan niin <3
Kuva

Taukoilee kisauksesta toistaiseksi elämäntilanteen muuttumisen ja rikki menneen koneen takia. Kasvattajat siis olkoon rauhassa, jatkan kisaamista kyllä myöhemmin.
Siru

Viesti Kirjoittaja Siru »

Mariza kirjoitti:Mullakin olis vaikka mitä intoa harvinaisimmille roduille muttei taida oikein olla hyvä idea ;>
Miten niin ei taida olla hyvä idea? :o
Jusku kirjoitti:Kääpiökoirayhdistykseen voisin tulla mukaan liittoa hoitelemaan, voisin monista roduista antaa kuvia ja laatia rotuesittelyitä (: Kääpiöt on vaan niin <3
Samat sanat. Kyllä tosiaan mielelläni tekisin ainakin jotain kääpiöyhdistyksen hyväksi. :)
Jebi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jebi »

Kääpiökoiraliitto on mahtava idea, toivottavasti saadaan joskus sellainen pystyyn. Täältäpäin kiinnostusta löytyy siis tosi paljon, mielelläni minä(kin) voisin autella rotuesittelyissä ja antaa kuvia näistä hurmaavista koirista. (:
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Todella kiva kuulla, että ajatus saa kannatusta. :> Mistä roduista teillä löytyy kuvia ja mitä kaikkea olisitte valmiit tekemään yhdistyksen hyväksi? Minulta löytyy vain bichon havanaisista ja kiinanharjakoirista kuvia (kunhan löydän Rauman näyttelyiden kansion jostain, oma bichon on, mutta sillä on kitalakihalkia), ja tiedän näistä kahdesta rodusta enemmän kuin muista kääpiöstä. Toiminnan järjestämisestä sen verran, että kaavailin sillon muinoin sellaista asiaa, että joka vuosi tultaisiin järjestämään kaikille kääpiökoiraroduille näyttelyt, asiaa en ole sen enempää miettinyt, mutta mielessä kävi joku tittelin tynkä. ^^ Vuoden mittaan järjestettäisiin myös muita kisoja ja näyttelyitä. Omia ehdotuksia, mielipiteitä yms. olisi kiva kuulla. :)
Siru

^ Multa löytyy tosi monesta rodusta, en nyt muista ulkoa mistä kaikista, mutta ainakin lhasa apsosta ja bichon havanaisista erityisen paljon. Ja havoista tiedän kans melko paljon. :)

Ja eipä siitä kitalakihalkiosta taida olla haittaa, kun ei sitä kuvista näe. :)

Näyttelyidea kuulostaa hyvältä. Voishan sieltä sitten vaikka rodun parhaat tai bis ainakin saada sen Vuoden Kääpiövoittaja tms tittelin.
Toimiskos samaan tapaan kuin Suomen Kääpiökoirayhdistyksellä, eli suunnattu kaikille FCI9:n roduille + kääpiöyhdistyksen roduille muista roturyhmistä (1, 3 ja 5)? Vai vaan näille yhdistyksen roduille?
Smaug

Viesti Kirjoittaja Smaug »

Mä ainakin olisin kiinnostunut tosta kääpiökoirayhdistyksestä, kun länderit kuuluu yseihin eikä niillä omaa liittoa ole. Kuvia löytyy muutamasta kääpiökoirasta (mm. pomeranian, bichon frise, kromfohrländer, papillon, phalene).
Eiks se olis järkevintä just silleen kuten Suomen kääpiökoirayhdistyksessä? Mä kannatan ainakin.
Mä tahtoisin lentää, mut siivet ei oo vielä tarpeeks isot. Jään odottaa et ne kasvaa, mut ei kiirettä, koska saat mut hymyileen.
A BIG BIG TAUKO.
Siru

^ Bichon frise, kromfohrländer, papillon ja phalene eivät kuulu kääpiökoirarotuihin, ainakaan Suomen Kääpiökoirayhdistyksen mukaan. SKKY rodut löytyypi täältä. :)

Mutta kannatan kans melko samantyyppistä juttua kuin SKKY:llä. Rotuesittelyt, toimintaa, ja sit kasvattajalistaukset etc.
Satu
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Satu »

Mun mielestä toi koko FCI 9 + muiden ryhmien hajanaiset rodut systeemi olisi parempi.

Muttajoo jos kokoaisi liittoa varten hieman isomman porukan, joka kirjoittaisi kaikki tekstit ja lahjoittaisi kuvia (myös yleinen kerjuu voisi olla aika jees), mutta itse liitolla olisi yhdestä neljään itse ylläpitäjää? Toi systeemi voisi toimia etenkin, jos otetaan koko FCI 9 ja hajarodut. Kuitenkin kaikkien rotuesittelyjen kirjoittamisessa menee aivan tajuttoman kauan aikaa vain 1-4:ltä ihmiseltä, mutta isommalla porukalla paljon vähemmän.
Kerran vuodessa jos järjestettäisiin kääpiökoirien erikoisnäyttely, jossa jaettaisiin kaikille ROP- ja VSP-koirille joku titteli vielä nimen perään, olisko ok? Ja kyllähän sitä ohjelmaa voisi/pitäisi järjestää useamminkin, kuin kerran vuodessa.
Mulla on melkein kaikki koirakuvat kadonneet tossa joskus, kun koneen emolevy meni, mutta saan syksyn aikana uuden ja voin tietenkin yrittää kuvata tulevissa näyttelyissä ja muissa koiratapahtumissa. Tällä hetkellä löytyy kuvia pelkästään villureista. Mutta voin sitten yrittää kirjoitella tekstejä ja mahdollisesti jotain ulkoasua ja muuta grafiikkaa kyhätä.
Siru

Satu kirjoitti:Mun mielestä toi koko FCI 9 + muiden ryhmien hajanaiset rodut systeemi olisi parempi.
Totta, ei tullut kyllä mieleeni. Ysin rodut ovat kuitenkin jokainen melko vähälukuisia, että taitaisi tosiaan olla kannattavampaa ottaa mukaan koko 9 + ne pari rotua ykkösestä, kolmosesta ja vitosesta.

Mut. Iso työporukka olis ihan varmasti kannattavin ja toimivin. MUlla on ehdottomasti mahiksia ainakin jokusen esittelyn kirjoittamiseen, sekä tällee alustavasti ilmoittaudun myös halukkaaksi ylläpitäjäksi. :)
Smaug

Viesti Kirjoittaja Smaug »

Kyllä ne kääpiökoiria periaatteessa on, sillä yseissä kaikki jotka on kääpiö- ja seurakoiria. Mutta niin, tarkoitin silleen miten Satu sanoi, eli siis noi kaikki.

//Ää, Siru ehti jo laittaa viestinsä..
Mä tahtoisin lentää, mut siivet ei oo vielä tarpeeks isot. Jään odottaa et ne kasvaa, mut ei kiirettä, koska saat mut hymyileen.
A BIG BIG TAUKO.
Kaisu
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Kaisu »

kolmoselle on tulossa oma yhdistyksensä, vTY. jos vaan saatais se alkuun. :))

hiljaiseloa. yritän saada lisää puhtia tähän touhuun. jos ei löydy, tulee pitkä tauko. niin joo, kasvattajelle anteeksipyyntö, kun mun omistamiani kasvatteja ei ole voittajissa tai muuallakaan näkynyt. yritän ryhdistäytyä.
Reetta
Kanada

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Siis Kipan kitalakihalkio näkyy kyllä, sillä on nenä kahtia. :) Tosin mä en muista varmaks, että oliko sillä viel joku siinä, että se nenä just on kahtia. ^^ Mutta Rauman näyttelyssä tuli kuvattua havoja, joten on ihan täysnenusistakin löytyy kuvia.
Olis kiva kuulla, mitä ihmiset on oikeesti valmiita tekeen tuol yhdistyksessä, meinaan, että saadaan näin heti aluks katottua, että miten työt jakaantuu.
Isompi porukka olis hyvä ja onhan meitä jo aika monta tässä ilmottautunu. Mitään kovin isoo en kuitenkaan toivois, sillä sitten saattaa mennä ainakin mulle liian vaikeeks. Paitsi jos jokasella on oma alueensa mitä päivittää ja toiset ei mee sinne sörkkiin. Sillä jos ei oo mitään alueita, voi tulla päällekäistä päivitystä esim. :>

Minä nyt ainakin olisin valmis kirjoittamaan kiinanharjakoirista sekä olemaan yhtenä sivuston ylläpitäjänä.
Siru

^ No voi pientä, nenä kahtia. :') No mutta siis ok, en ymmärtänyt että halkio voi ilmetä niinkin. :>

Mutta mä olisin siis valmis kirjoittamaan bichon havanaisista ja mahdollisesti ylläpitäjäksikin tulemaan. :) Plus lahjoittamaan kuvia.
Satu
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Satu »

Mie voisin ainakin löwcheneistä ja sit puudeleista (jos se koko ysiryhmä otetaan mukaan) kirjottelemaan. Ja sit ylläpitäjäksi voin kanssa tulla, jos se on ihan ookoo muille. :'D Ja kuvia tietenkin voin yrittää räpsiä joskus ja olla sellaisena yleisenä säheltäjänä järkkäämmässä kisoja ja lisäilemässä niihin osallistujia etc.
Vastaa Viestiin