Vuoden näyttelykoira
-
- Höpsö veitikka
Re: Vuoden näyttelykoira
Joo, näin mustakin olis oikeastaan paras. Toinen vaihtoehto on sit se, et tosiaan otettais KV-näyttelyiden lisäksi erikseen tätä tarkoitusta varten järjestetyt ryhmikset, joita olis joka ryhmälle saman verran, mut ehkä sekin menis jo vähän vaikeeks. Mitään rotuyhdistysten erkkareita ym. ei oteta, koska toisin kuin IRLissä, jokaisella rodulla ei ole edes yhdistystä joka sellaisia järjestäisi.
Eli KV:t ainoastaan. Näin jokaisella on saman verran pisteidenkeruumahdollisuuksia. Täten en näe syytä myöskään rajoittaa laskentaa kahdeksaan parhaaseen tulokseen, ja mun mielestä se olis vähän tympeää kerätä koko vuosi tuloksia ylös ja sitten niistä tulis kuitenkin vaan kahdeksan parasta. Onko tää muiden mielestä nyt ihan tuohoon tuomittu idea et laskettais koko vuodelta? :-D
Eli KV:t ainoastaan. Näin jokaisella on saman verran pisteidenkeruumahdollisuuksia. Täten en näe syytä myöskään rajoittaa laskentaa kahdeksaan parhaaseen tulokseen, ja mun mielestä se olis vähän tympeää kerätä koko vuosi tuloksia ylös ja sitten niistä tulis kuitenkin vaan kahdeksan parasta. Onko tää muiden mielestä nyt ihan tuohoon tuomittu idea et laskettais koko vuodelta? :-D
-
- Lassien tassuhiki
- Viesti:
Koko vuodelta!
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Käy mulle :)
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Minusta tuo 8 parasta tulosta nimenomaan laittaa loppupeleissä pienet ja isot ryhmät samalle viivalle. Se, että ottaa mukaan vain KV-näyttelyt ei millään tavalla muuta nelosryhmäläisten mahdollisuuksia keräillä pisteitä mielin määrin. Se ehkä jopa huonontaa esim. nelosien ja EFR-koirien mahdollisuuksia, koska niille ryhmille ja roduille järjestetään yleisesti vähemmän ryhmänäyttelyitä kun esimerkiksi ykkösille, vitosille ja kaseille.
Eli mun mielestä tuota 8 parhaan tuloksen rajoitusta ei voi poistaa. Siinä pisteiden laskemisessa ei kuitenkaan ihan hirveetä hommaa ole ja enemmän työtähän sillon joutuu tekemään, jos laskee edelleen pisteitä koirille joilla ne on jo "täynnä".
Eli mun mielestä tuota 8 parhaan tuloksen rajoitusta ei voi poistaa. Siinä pisteiden laskemisessa ei kuitenkaan ihan hirveetä hommaa ole ja enemmän työtähän sillon joutuu tekemään, jos laskee edelleen pisteitä koirille joilla ne on jo "täynnä".
-
- Höpsö veitikka
Mä en oo varma tajusinko ihan täysin, mut juuri tasapuolisuuden vuoksihan ajateltiin ottaa pelkästään KV-näyttelyt, koska niihin pääsee kaikenrotuiset eli jokaisella rodulla ja roturyhmällä olisi yhtä monta pisteidenkeruutilaisuutta. Eihän tavote ollutkaan et esim. neloset vois kerätä pisteitä mielin määrin, vaan että _jokaisella_ roturyhmällä olis sama määrä näyttelyitä, mistä pisteitä laskettais.Twiggy kirjoitti:Se, että ottaa mukaan vain KV-näyttelyt ei millään tavalla muuta nelosryhmäläisten mahdollisuuksia keräillä pisteitä mielin määrin. Se ehkä jopa huonontaa esim. nelosien ja EFR-koirien mahdollisuuksia, koska niille ryhmille ja roduille järjestetään yleisesti vähemmän ryhmänäyttelyitä kun esimerkiksi ykkösille, vitosille ja kaseille.
Ja sittenhän jos otetaan 8 parasta tulosta nii ei voi olla sivua mistä näkis pistetilanteen, koska se katottais vasta vuoden lopussa niistä parhaista tuloksista. Eihän sitä kesken vuoden voi tietää mitkä ne laskettavat tulokset tulee oleen. Ja mun mielestä on helpompaa laskea pisteitä koko vuodelta kuin vuoden lopussa alkaa kaivelemaan 8 parasta tulosta joka koiralle. Mun aivot on kyllä tuolla nukkumassa jo, eli sanokaa jos multa jäi jotain tajuamatta. Mutta ainakaan tällä hetkellä en onnistu näkemään tuota 8 parhaan tuloksen menetelmää helpompana kuin koko vuodelta laskemista vaikka miten päin kääntelisin. : D
-
- Pohjasakan hämmentäjä
Juu onhan se totta että kaikilla on sentään samat näyttelyt mistä voi pisteitä saada, mutta kun ajattelee esimerkiksi nelosryhmää, jossa on kilpailua paljon vähemmän kuin ykkösryhmässä jo ihan senkin takia, koska virtuaalimaailmassa ei ole montaakaan mäyräkoiraa. Siinä vaiheessa useammallakin mäyräkoiralla on vuoden aikana mahdollisuus kerätä hirveä määrä pisteitä samalla kun jonkun isomman ryhmän monen eri rodun ROPit kilpailevat ryhmäsijoista, vieläpä kun ne ROPit saattavat olla useasti ihan eri koiria. Eli toisin sanoen jopa tolla kahdeksan parhaan tuloksen rajoituksella meillä saattaa olla joka vuosi voittaja samasta ryhmästä, mutta se nyt ainakin jonkin verran hillitsisi sitä piste-eroa muihin korkealle sijoittuneisiin.
Ja tuosta pisteiden laskemisesta
Huskynarttu Alaskan Rekineiti on sijoittunut tähän mennessä kerran RYP-4, kolme kertaa RYP-3, kaksi kertaa RYP-2, kerran BIS-2 ja kerran BIS. Sen pistetilanne näyttää tältä:
11+12+12+12+13+13+28+30 = 131p (Eli jokaisen pisteitä keränneen koiran tietoihin jätetään tuo kahdeksan tuloksen rivi)
Tuon tilanteen jälkeen Rekineiti sijoittuu jälleen RYP-4, pisteet eivät muutu koska huonompi tulos ei voi korvata parempaa.
Ja jos vielä tuon tilanteen jälkeen Rekineiti sijoittuu vaikka BIS-4, tulosrivi näyttää tältä:
12+12+12+13+13+26+28+30 = 148p
Eli parempi tulos korvasi huonomman. Näin koiralla on mahdollisuus saada enemmän pisteitä, vaikka vain kahdeksan parasta tulosta otettaisiin huomioon.
//Ja mitä tulee tuohon mun edelliseen viestiin minkä lainasit, se on ihan täyttä hepreaa :D Toivottavasti mun ajatukset nyt selvis tässä viestissä.
//Korjasin vielä noita pisteitä, heivasin siihen vahingossa yhdeksän tuloksen rivin aluksi.
Ja tuosta pisteiden laskemisesta
Huskynarttu Alaskan Rekineiti on sijoittunut tähän mennessä kerran RYP-4, kolme kertaa RYP-3, kaksi kertaa RYP-2, kerran BIS-2 ja kerran BIS. Sen pistetilanne näyttää tältä:
11+12+12+12+13+13+28+30 = 131p (Eli jokaisen pisteitä keränneen koiran tietoihin jätetään tuo kahdeksan tuloksen rivi)
Tuon tilanteen jälkeen Rekineiti sijoittuu jälleen RYP-4, pisteet eivät muutu koska huonompi tulos ei voi korvata parempaa.
Ja jos vielä tuon tilanteen jälkeen Rekineiti sijoittuu vaikka BIS-4, tulosrivi näyttää tältä:
12+12+12+13+13+26+28+30 = 148p
Eli parempi tulos korvasi huonomman. Näin koiralla on mahdollisuus saada enemmän pisteitä, vaikka vain kahdeksan parasta tulosta otettaisiin huomioon.
//Ja mitä tulee tuohon mun edelliseen viestiin minkä lainasit, se on ihan täyttä hepreaa :D Toivottavasti mun ajatukset nyt selvis tässä viestissä.
//Korjasin vielä noita pisteitä, heivasin siihen vahingossa yhdeksän tuloksen rivin aluksi.
-
- Höpsö veitikka
Joo selvis ne. Näyttää ihan toimivalta tuo systeemi. : D
Tän takia tääl oli semmonen suunnitelma et ryppisijoista saa pisteitä sen mukaan kuinka monta koiraa siel ryppikehäs on, eli kuinka monta ROPia ko. ryhmästä on tullut. Musta niin olis ihan hyvä, koska jos nelosissa on joku älyhyvä koira niin sehän olis varmaan sit poikkeuksetta Vuoden näyttelykoira. Koska ykkösissä vaikka olis älyhyvä nii ei välttämättä oo RYP1.Juu onhan se totta että kaikilla on sentään samat näyttelyt mistä voi pisteitä saada, mutta kun ajattelee esimerkiksi nelosryhmää, jossa on kilpailua paljon vähemmän kuin ykkösryhmässä jo ihan senkin takia, koska virtuaalimaailmassa ei ole montaakaan mäyräkoiraa. Siinä vaiheessa useammallakin mäyräkoiralla on vuoden aikana mahdollisuus kerätä hirveä määrä pisteitä samalla kun jonkun isomman ryhmän monen eri rodun ROPit kilpailevat ryhmäsijoista, vieläpä kun ne ROPit saattavat olla useasti ihan eri koiria. Eli toisin sanoen jopa tolla kahdeksan parhaan tuloksen rajoituksella meillä saattaa olla joka vuosi voittaja samasta ryhmästä, mutta se nyt ainakin jonkin verran hillitsisi sitä piste-eroa muihin korkealle sijoittuneisiin.
-
- Pohjasakan hämmentäjä
^ No se kuulostaa kyllä hyvältä jos joku vaan jaksaa toteuttaa sen :D
- Peppi
- Vuohenruokaa
- Viesti:
Mikä tilanne tän kanssa on? Onko nousemassa pystyyn vai onko idea kuopattu?
-
- Höpsö veitikka
-
- Kanada
- Juinttu
- Höpsö veitikka
- Viesti:
Onks tää vielä tulossa vai? Mie voin ainakin pisteenlaskijaksi ilmoittautua.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
-
- Höpsö veitikka
Mä en enää virtuaalikoiria harrasta joten ottakaa vastuullenne jos halajatte.
-
- Kanada
Mä voin ottaa vastuulle :) Mieluusti tietysti jonkun kanssa.
If you can dream it you can do it
-
- Höpsö veitikka
Tuli nyt vasta mieleen, tässä oli tää pohjasivu jota voi uudet yp:t käyttää järjestämisessä jos haluavat. :)