Tällaisen pätkän löysin Kennelliiton sivuilta. Mielestäni tämä kuulostaa erittäin hyvältä, ja mietinkin että olisiko samainen käytäntö syyttä ottaa myös virtuaalimaailmaan? IRLissähän on siis myös porrastettu tuo pistelasku näyttelyn suuruuden mukaan, eli isoista näyttelyistä saa enemmän pisteitä kuin vastaavanlaisesta pienestä näyttelystä. Se isomman näyttelyn raja täytyy vaan miettiä realistisemmaksi, koska IRL se on 2500. Myös rotujärjestöjen näyttelyillä on oma rajansa. Täältä on mahdollista lukea säännöistä ja tuosta pisteidenlaskusta. Lisäksi summailin, että nuo pisteet olis varmaan ihan kelvot sinänsä käytettäviksi.Kilpailuissa otetaan huomioon kaikissa Suomessa järjestetyissä virallisissa kaikkien rotujen näyttelyissä saavutetut RYP- ja BIS-sijoitukset. Lisäksi huomioidaan rotujärjestön/rotua harrastavan yhdistyksen pääerikoisnäyttelyn ROP- ja VSP-tulokset. Kunkin kilpailijan osalta lasketaan mukaan korkeintaan kahdeksan parasta tulosta.
Sit olisko tarvetta Vuoden veteraanille, -kasvattajalle, -pennulle tms? Mun mielestä nekin olis kivoja, ja itse oon ainakin valmis pisteitä laskeskelemaan vaikka kaikille. Pennuille ei oo pisteitä valmiiks kun IRLissä ei sellasta oo, mutta mun mielestä niille passais samat pisteet kuin veteraaneille. Mites suhtaudutaan kuvienvaihdoksiin? Tätä mä oon pohtinut koska koin että tää ei oo yhden ihmisen päätettävissä, vaan haluaisin kuulla myös muiden mielipiteitä.