Joten:
Ois tietysti ok jos pyydetään ja vastauksen perusteella toimitaan.Lyydia kirjoitti:whokilledbambi, olisko sulle ok jos sulta näitä koiria pyydettäisiin, ei kähvellettäisi?
Koitan nyt tiivistää ajatukseni:
Käsitin aluksi että myww etsimällä etsisi lopettaneita kenneleitä, jotka ei ole virallisesti kuopannut koiria. Sitten myww ottaisi koirat itselleen konsultoimatta omistajaa. Se on mulle ehdoton, jyrkkä ei. Siinä on joku syy miksi koiria ei ole kuopattu tai myyty. Omalla kohdalla mä koen ne koirat jollain tavalla itselleni "läheiseksi", enkä halua nähdä niitä muiden omistuksessa tai kuopattuna.
Nyt kun myww mainitsi tuosta "välimuotokoirasta" (jollaiseksi sitä itse nimitän) eli koira jonka hän on myynyt, mutta uusi omistaja ei ole tehnyt koiralle mitään konkreettista (=sivuja) niin ymmärrän tuon alkuperäisen kysymyksen paremmin. Se "välimuotokoiran" ottaminen takaisin haltuun on mun mielestä ok, kunhan sille uudelle omistajalle (=joka ei ole tehnyt sivuja) ensin viestitetään asiasta.
Siinäpä se. Se työ ja vaiva. Harrastan hyvin satunnaisesti nykyään. Harrastuspuuskan yllättäessä haluan ilmoittaa koirani kilpailuun ilman että mun täytyy tarkistaa omistaako joku muu kyseisen koiran. Jos mulla on jonkun kasvattajan koira ja kasvattaja ei tykkää kisautuksesta niin hän on hyvä ja ilmoittaa asiasta, jonka jälkeen sumplitaan tilannetta.Lyydia kirjoitti:Mä ymmärrän hyvin sen työn ja vaivan mitä on silloin niiden koirien eteen nähnyt, mutta toisaalta jos ei itse enää harrasta (harrastatko?) niin mitä niillä koirilla aiot tehdä? Toki se on jokaisen oman päätäntävallan alla mitä koirillaan tekee, mut miksi enää pitää itsellään jotain sellaista mitä ei tarvitse (?) kun voisi ehkä auttaa sillä muita.