Virtuaaliset inspiraatiot

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

^ Oi ei! Koita parantua :(

// Tätä vois heittää taas ylöspäin. :D

Vissiin jumissa on koko projekti juuri nyt, mutta pitää sitä sitten herätellä. Harrastajamäärä on kyllä laskenut ja meitä aktiivisia/"aktiivisia" on varmaan se joku kymmenen. Ja mäkään kun en nyt oo ollut aktiivinen, niin no jaa. Ettei tämä kaikki nyt ihan vielä ainakaan kuihtuisi.

Että jotta koska kun jos vaikka kuin kunnes, mitä kaikkea meillä onkaan koossa tällä hetkellä: Tarvitaan vielä...
  • kennelin perustamisohje (Natali?)
    näyttelyistä ohjetta, sekä yvnl että piviko
    mistä tahansa käyttölajista lyhyitä vastaavia ohjeita kuten valjakoista ja tokosta jo tehty, esim. palveluskoirakokeet, vinttikoirajuoksut, koiratanssi jne
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viestit: 2291
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:01 pm
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Shady kirjotteli tällasen näyttelyn kulusta http://www.kultsu.net/virt/vfcinayttely.html
En oo vielä läpikäynyt/oikolukenut et vaatis senkin..

/Ja mun mielestä Susityttö kuului myös noihin uusien opastajiin.
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Shady »

Siellä luultavasti on aika paljon korjattavaa, mun kirjoitus taidon tuntien. Väsään juoksukokeista, kunhan saan aikaseks. Sekin vaatii kyllä sitten jonkun oikolukemisen.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Janina »

Heitän tänne omia alustavia pohdintojani siitä, miten ajattelin menetellä omien koirieni terveystutkimusten kanssa. Nää on shelteille, mutta soveltaminenhan on mahdollista jos joku saa tästä ideaa & inspiraatiota. Parannusehdotuksia saa myös heitellä jos joku havaitsee tässä jotain joka tulee menemään metsään.

Luustostahan voidaan ottaa myös välikuvia vaikka heti pennun synnyttyä kun kyse on kuitenkin virtuaalimaailmasta. Jos siis jaksaa kehitellä siihen oman systeeminsä. Ite laittaisin ehkä niin, että tulos on 0 IRL-kk:n ikäisellä 70% todennäköisyydellä sama kuin välikuvissa, 1kk:n ikäisellä 80%:n ja 2kk:n ikäisellä 90%:n sama. Ihan en näillä samoilla aivoilla vielä saanut pyöriteltyä tämän onnistunutta toteuttamista, mutta niin. Jotain suuntaa-antavaa kuitenkin yritän tässä teille tarjota. :mrgreen:

Tossa vanhempien tulosten tuomasta edusta/haitastahan prosentit menee yli sadan, koska pohja on jo valmiiksi sata, mutta en oo pitänyt maailmaakaatavana vaikka otantahan siinä meneekin vähän pieleen. Tosin voihan nekin jaksaessaan pyöritellä muiden vaihtoehtojen prosenteista pois... :mrgreen:
- Koiran syntymäpäivästä tulee olla 3 IRL-kuukautta (vuorokausien lukumäärävaihtelua ei huomioida) ennen kuin tutkimukset voidaan suorittaa.

Vanhempien kukin tutkittu lonkka/kyynär/polvi lisää kyseisen tuloksen mahdollisuutta jälkeläisellä 15 %, silmä-/selkä-/sydäntulos 25 %.

Suvuttoman tai tutkimattomat vanhemmat omaavan koiran todennäköisyydet eri tuloksiin;
Lonkka;
65 % x A
28 % x B
5 % x C
1 % x D
1 % x E
--
Kyynär;
93 % x "0"
5 % x "1"
2 % x "2"
--
Polvi;
96 % x "0"
3 % x "1"
1 % x "2"
--
Selkä, LTV ja VA;
93 % x LTV/VA0
5 % x LTV/VA1
1 % x LTV/VA2
1 % x LTV/VA3
--
Sydän;
96 % x ei sivuääntä
4 % x sivuääni kuuluu
--
Silmät;
78 % x ei todettu perinnöllisiä silmäsairauksia
15 % x distichiasis
10 % x CRD
2 % x ektooppinen cilia
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

^ Kuulostaa kivalta vaikka en ymmärtänytkään miten tuo toimii käytännössä. Jos isällä A/A lonkat ja emällä B/C, millaiset lonkat tulisi vaikka kolmelle pennulle? :) Missä arvot nämä vai käytätkö siis arvontakonetta? :)
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Janina »

Juu ihan cantarelin arvontakonetta käytän. :-) Oon laitellut prosentteja ihan ko. vaihtoehtoa edustavana lukumääränä, esim. tossa evm-sukuisen koiran lähtökohtana käyttämässäni (lainaus) kaavassa syöttelen arvontakoneeseen 93 kpl 0-kyynärää, 5 kpl ykköskyynärää sekä 2 kpl kakkoskyynärää.
Jos isällä A/A lonkat ja emällä B/C, millaiset lonkat tulisi vaikka kolmelle pennulle?
Edellisen viestin lainaukseen lisättäis A-lonkkien määrää 2 x 15 = 30 sekä B-lonkkaa 15 ja C:tä 15. Joskin muutin noita vanhempien vaikutuslukuja äskettäin kun noissa oli parantamisen varaa, en vaan tähän hätään muista uusia.

// Nyt olis viimeinkin saatu yhden koiran sivulle kaikki tarpeellinen :) Tätä sivumallia ajattelin tulevaisuudessa noudattaa ainakin shelteillä, en tiedä riittääkö muiden rotujen kohdalla motivaatio. Luonnetestituloksia ei ole arvottu, ne on mun omasta päästä sen perusteella miten itse koen tämän koiran. Mutta no worries, kyllä mulla heikompiakin testituloksia tulee olemaan, koska kaikki ei saa olla ruusuilla tanssimista virtuaalimaailmassakaan. :mrgreen:
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Ah, mäkin innostuin näiden myötä nyt alkuun Joikhasin koirille tekemään terveystarkastuksia ja luonnetestejä.

Koirat-sivulle listasin noita, että kuinka suuret todennäköisyydet on mihinkin tulokseen, tehden erilliset listat molemmille roduille. Otin niihin esimerkkiä kummankin rodun IRL-koirien tuloksista, ettei varsinkaan luonteen puolesta minulla olisi ihan epärodunomaisia koiria.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Janina »

Loistavaa, siis ihan mielettömän kivaa!! :-) + ihana uusi ulkoasu, tai en tiedä kuinka uusi mutta ainakin mie bongasin vasta nyt.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Ulkoasu on vasta alle viikon ikäinen, eli ei hirveän vanha. :mrgreen: Kiitän!
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Marcia
Höpsö veitikka
Viestit: 5964
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:56 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Marcia »

Olin just tulossa kertomaan samaa <3_<3
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Aivan ihana ulkoasu! Oon ihan tositosi kade. Oon aina halunnut tollaset ihanat sivut mitkä kuvastaa sitä rotua mitä kasvatan. Tuo on ihan älyupea!

Mielenkiintoinen tuo sinun terveysjärjestelmä! Saako kysyä, miten teet arvonnan käytännössä? Itse kun oon ajatellut tuota arvontapohjaista terveystutkintaa, niin oon suunnitellut käyttäväni ennemmin random.org numeroarvontaa. Eli siinä tapauksessa jos mulla olisi evm-sukuinen lapinporokoira ja käyttäisin tuota sun prosentuaalista juttua, niin arpoisin sille tulokset niin, että pienin arvo 0, isoin 100 ja sitten se mikä tulee ekaksi niin merkittää sen mikä lonkka tulee. Ja tämähän meinaa juurikin sitä että jos tulee joku numeroista 0-57 niin tulis A-lonkka, ja sitten toi B-lonkan arvot olisi 58-88, C-lonkka 89-98 ja D-lonkka 99 ja 100. Näin esimerkiksi. Noi kyllä vähän heittää, mutta mietin vaan pitääkö kuinka monta tulosta erikseen kirjoittaa tuohon tavalliseen arvontakoneeseen...

Tosi sekava teksti anteeksi :D
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Voi kiitos ulkoasukehuista. :')

Miulla ei random.org käynyt mielessänikään vaan olen tähän heittänyt listan missä on tyyliin 65 kertaa A, 30 kertaa B jne. Tykkään tehdä asiat vaikean kautta. :mrgreen:

Mie php:ta reipastuin opettelemaan lisää ja tein jo aussieille tälläisen, joka olisi tarkoitus muuttaa muihinkin rotuihin sopivaksi. Haluaisin niin kovasti tehdä kalkulaattorin johon laittaa vanhempien tulokset ja sitten se arpoo pennulle tuloksen, mutta ei taida osaaminen tai tiedot riittää. :(
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Nostellaas tätä, koska itse kukin tuntuu olevan huolissaan virtuaalikoirailun kuihtumisesta. Nykyinen vFCI ei houkuttele harrastuksen pariin, mutta päivitettyä versiota puuhataan koko ajan. Me tarvitaan kipeästi houkutteleva ja aktiivinen keskusjärjestö sekä asiallinen aloittelijoiden opas, jos meinataan värvätä uusia virtuaalikoirailijoita.

Mitä ilmeisimmin suurin ongelma ovat tällä hetkellä tekstit. Ottakaahan ihmiset itseänne niskasta kiinni ja auttakaa niiden kasaamisessa! Oikolukijoiksi tarjoutuneita taitaa tällä hetkellä olla jokunen, mutta oikolukijat ovat työttömiä, jos he eivät saa tekstejä luettavakseen. Vaikka kyse on kattojärjestöstämme vFCI:stä, kukaan ei odota mitään laudaturin arvoisia tekstejä tai erityistä kielellistä lahjakkuutta. Tärkeintä olisi nyt vaan saada tekstirunkoja aikaan. Muokkaajia niille kyllä löytyy eikä sitä pidä arkailla, että tekstiä tullaan hiomaan - se on normaali osa kirjoitusprosessia teitpä sitten kaunokirjaa, tieteellistä artikkelia tai mitä tahansa kirjallista työtä. :)

Lyydian alkuvuodesta tekemä listaus taitaa päteä pitkälti edelleen eli tällaisia juttuja meillä on jo kasassa:
Lyydia kirjoitti:Vissiin jumissa on koko projekti juuri nyt, mutta pitää sitä sitten herätellä. Harrastajamäärä on kyllä laskenut ja meitä aktiivisia/"aktiivisia" on varmaan se joku kymmenen. Ja mäkään kun en nyt oo ollut aktiivinen, niin no jaa. Ettei tämä kaikki nyt ihan vielä ainakaan kuihtuisi.

Että jotta koska kun jos vaikka kuin kunnes, mitä kaikkea meillä onkaan koossa tällä hetkellä: Tarvitaan vielä...
  • kennelin perustamisohje (Natali?)
    näyttelyistä ohjetta, sekä yvnl että piviko
    mistä tahansa käyttölajista lyhyitä vastaavia ohjeita kuten valjakoista ja tokosta jo tehty, esim. palveluskoirakokeet, vinttikoirajuoksut, koiratanssi jne
Muutama mielestäni välttämätön lisä:
  • helppotajuinen, lyhyehkö teksti tekijänoikeuksista + linkki Käräytykseen, jossa lisää tietoa
    aakkostettu sanakirja tai sanasto (otan vastuulleni)
Ja muita ideoita (kehitelkää toki lisää):
  • kilpailuiden järjestämisohje(et)
    hoitajatoiminta (Timbe ehdotti, että kyseltäisiin löytyisikö hoitajakenneleistä innokasta kirjoittajaa)
    infopaketti harrastajien vanhemmille
    jonkinlainen inspiraatioteksti siitä, miksi virtuaalikoiria harrastetaan
Mä ajattelin ottaa näin alkuun vastuulleni sanaston sekä vepe- ja hyötykoiraohjeet, kun niiden toimintaakin pyörittelen. Nomen voin myös ehkä ottaa projektikseni, jos kukaan muu ei sitä halua. Vepestä on itse asiassa yhdistyksen sivuilla jo UKK-paketit kilpailemisesta ja kokeen järjestämisestä. Niitä pitäisi varmaan vaan muotoilla aloittelijoiden opasta varten.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Mä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi aloittelijoiden opastajaksi :)

Jos Natali ei kirjoita kennelin perustamisohjetta, niin mä voin sen tehdä, tai mahdollisesti autella jos sitä tarvitaan. Voin kirjottaa ohjeet paimennuksesta ja koiratanssista.

//
Juinttu kirjoitti:Mie php:ta reipastuin opettelemaan lisää ja tein jo aussieille tälläisen, joka olisi tarkoitus muuttaa muihinkin rotuihin sopivaksi. Haluaisin niin kovasti tehdä kalkulaattorin johon laittaa vanhempien tulokset ja sitten se arpoo pennulle tuloksen, mutta ei taida osaaminen tai tiedot riittää. :(
Tää oli huippu! Ois mahtavaa jos sais kehiteltyä vielä eteenpäin. Ihailen niin paljon näitä aivoja jotka kykenee soveltamaan noita php:n saloja!
Avatar
Shady
Taikuri
Viestit: 4752
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 1:06 pm
Paikkakunta: Korvessa on kivaa

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Shady »

^^ Näyttelyn kulusta on jo ohje. Kaipaa vaan oikolukemista.
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Vastaa Viestiin