vMKL - virtuaalimaailman kennelliitto

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lyydia
Kriisissä
Viesti:

Re: vMKL - virtuaalimaailman kennelliitto

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Ewa kirjoitti:No sitten :D Toisaalta kannatan tuota 3 pentueen ideaa, jos se rajattaisiin vaikka 2 Pentueeseen, mutta pentueen jokainen ensimmäisen pentu pitäisi olla valioitunut jossain ja toisen pentueen synnyttyä, saisi kennelin rekisteröidä.

Ja jos hakee kennelnimeä, pitäisi olla syntynyt 2 pentuetta sille kennelnimelle. (samalta kasvattajalta joka nimeä hakee) Ja ilmoitettaisiin kun lopetetaan, että nimi ei jää varautuksi.

Mutta jos Virtuaaliselle Kennelliitolle uutta ylläpitäjää etsitään niin olen kyllä ehdottomasti vapaaehtoinen!
Tuo yhden pennun valioituminen on liian hankala vaatimus, koska kasvattaja ei koskaan voi olla satavarma millaiseen kotiin kasvatti pääsee. Se (tai kaikki pennut) saattaa kadota kuin tuhkatuuleen. Ei ole järkeenkäypää, että kasvattajan oikeus päästä kennellistalle olisi kiinni kasvattien omistajista. :D

Tuota lopettamisen ilmoittamistakaan ei voi vaatia, koska kun ihminen päättää lähteä netistä niin sehän hoituu tuosta vain, eikä hänen ole pakko ilmoittaa kennelin lopetettua. Ja nimen varatuksi jäämisestä voidaan kuulla kasvattajan toivomusta, haluaako hän vielä palata takaisin. Mutta voidaan olettaa, että jos kasvattaja häviää yllättäen, kennelin sivut katoavat ja yhteen irl-vuoteen hänestä ei kuulu mitään, nimi voi vapautua kun hän ei ole ilmoittanut pitävänsä nimeä varattuna. Tietysti kaikki erittäin ansiokkaat kennelit, jotka ovat tehneet pitkän kasvatustyön, pääsisivät kunnialistalle ja nämä kennelnimet olisivat koskemattomia.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

mäkään en laittaisi pentuerajoituksia, koska niiden tarkistaminenkin olisi taas yksi kompastuskivi.

sitä kyllä mietin, että vapaaehtoisena lisätietona voisi olla kennelin perustamispäivä ja kannassa näkyisi sitten rekisteröintipäivä.

en sitten tiiä, millä sitä rekisteröintiä voisi rajoittaa ilman, että se aiheuttaisi ylimääräistä vaivaa rekisteröijälle tai ylläpitäjälle.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Lyydia kirjoitti:Merikapteenin taisi olla sinun lansu kennel? Joskus kävin sivuilla ja häkellyin kyllä.
Mulla oli Meripelastajan lansut ja nöffit. Merikapteenin kasvatti pk collieita, mutten muista kenen se oli. :D
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Shady
Taikuri

Viesti Kirjoittaja Shady »

^ Siljan
2013: VUODEN KASVATTAJA, RATAMESTARI & TUOMARI
2014: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, POKAALIKAHMIJA & AKTIIVIKASVATTAJA
2015: VUODEN LIITONPITÄJÄ
2016: VUODEN KENNELINPITÄJÄ, RATAMESTARI, AKTIIVIKASVATTAJA & LIITONPITÄJÄ
2017: VUODEN POKAALIKAHMIJA, RATAMESTARI, ULKOASUNTEKIJÄ & AKTIIVIKÄVIJÄ
2018: VUODEN LIITONPITÄJÄ, PILKUNVIILAAJA & ULKOASUNTEKIJÄ
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mä kannatan kanssa tuota kunnialistaa. Mut sitä musta pitäs miettiä, et mikä on "raja" et sinne pääsee? Esim A.t. Sisupekan ei tainnut montaa pentuetta kasvattaa, kaksi vai kolme? Ainakin yhen jämtipentueen ja pohjispentueen. dongan Hulttion-kennel kasvatti kanssa jämtlanninpystykorvia ja musta hänkin teki hienoo työtä rodun parissa. Nuo Lansun mainittemat kaikki oli hienoja kenneleitä ja sit Lyydian sanomista ehdottomasti Colbera.

Nääkin on vähän sellasia, et mitä kukakin kokee legendaarisiksi. Piikkilangan teki työtä dobberien parissa, samoin Nitrogen's ja Maben, mutta jos näistä kolmesta pitäisi "legendaarisin" sano niin musta se olis Piikkilangan. Kaikkien kolmen kanssa oon aikoinaan tehnyt yhteistyötä ja mun koiria löytyy jokaisen kasvatustyöstä. Eiks Riolin oo kans jonkun verran tehnyt kasvatuksen eteen? Mulla näytti sieltä joskus olleen doggi.

Novascoteista isompia nimiä on ollut X-toller's, Nuuskuttajan, Petite's, Sunburn's. Petite's kasvatteli myös muita rotuja sillon tällön ja Nuuskuttajasta alko tuleen loppuajasta myös tanskandoggeja. Rockhead's, Unelman, Glamour's / Glamoure's, Spring.

Labradorinnoutajien parissa hienoa työtä teki Caritan Sunset's ja Sissin Metsämansikan kennelit. Samoin myös Omenakummun koiria löytyy jonkin verran, mut ne oli jo ennen mun aktiiviaikoja niin en osaa sanoa. femmin Koruttoman. Spunkyn Avénless.

Cockerspanielin parista haluaisin nostaa erityisesti ylös Miiran Copelin. Se oli pitkään voimissaan ja teki hyvää työtä. Ja cazan Ettore.

Eiks tuo Zenit ollut jeannen? Hällähän oli musta enempikin sellasia pienempiä projekteja, mut taisi kasvattaa esim cockereitakin kaksi pentueellista, mutta kummatkin eri kasvattajanimellä, jos oikein muistan. Livlig Toller's eiks ollut kanssa hänen? Kasvatusrotuna oli tollerit.

Voi olla, et jotain oli jo mainittukin, mut halusin mainita uusiks :D Vielä syttyy lamppuja päässä niin Reetan Debesis & Davinheim. Jacyan Piquant ja Hensun & Marsin de Verano, jos ovast lopettaneet. Sit toki on kasa sellaisia, jotka on vielä aktiivisena, joten niitä en tässä nyt maininnut.
Timberwolf kirjoitti:sitä kyllä mietin, että vapaaehtoisena lisätietona voisi olla kennelin perustamispäivä ja kannassa näkyisi sitten rekisteröintipäivä.
Tää olis ihan huippua!
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mulla oli vähän sellanen taka-ajatus, että tehtäisiin tänne turrilaan kunniamaininta-kenneleille erikseen triidi jonne jokainen voi käydä sanelemassa ehdokkaansa ja niitä sitten poimittaisi sivuille. Mutta pointti oli kuitenkin se, että muistetaan jo lopettaneet pitkän linjan kasvattajat, minkä kasvattajanimiä ei ehdottomasti saa kukaan viedä. Mielellään sellaisia, joiden kasvatteja näkyy edelleen sukutauluissa. Mutta ei se multa pois ole, jos yhden tai kahden pentueen kenneleitä laitettaisiin myös listalle. :D
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Susityttö kirjoitti:Eiks tuo Zenit ollut jeannen? Hällähän oli musta enempikin sellasia pienempiä projekteja, mut taisi kasvattaa esim cockereitakin kaksi pentueellista, mutta kummatkin eri kasvattajanimellä, jos oikein muistan. Livlig Toller's eiks ollut kanssa hänen? Kasvatusrotuna oli tollerit.
Zenit tais joo olla jeannen. Se kasvatti muistaakseni ainakin faaraokoiria. Mä yhdistän jostain syystä jeannen nimen erityisesti kanakoiriin. Oliko jeanne ja caza kaksi eri tyyppiä vai saman ihmisen eri nickejä? Jotenkin muistelin Grazin olleen jeannen projekti, mutta googlettelun perusteella sen onkin omistanu caza. Hmm, taidan sekoittaa kaksi ihmistä lahjakkaasti yhdeksi...

Mutta joo vois perustaa oman topikkinsa näille legendaarisille kenneleille, kuten Kirsi ehdotti.

Kylläpä tuli ikävä vanhoja aikoja. :D
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Lansu_ kirjoitti:
Susityttö kirjoitti:Eiks tuo Zenit ollut jeannen? Hällähän oli musta enempikin sellasia pienempiä projekteja, mut taisi kasvattaa esim cockereitakin kaksi pentueellista, mutta kummatkin eri kasvattajanimellä, jos oikein muistan. Livlig Toller's eiks ollut kanssa hänen? Kasvatusrotuna oli tollerit.
Zenit tais joo olla jeannen. Se kasvatti muistaakseni ainakin faaraokoiria. Mä yhdistän jostain syystä jeannen nimen erityisesti kanakoiriin. Oliko jeanne ja caza kaksi eri tyyppiä vai saman ihmisen eri nickejä? Jotenkin muistelin Grazin olleen jeannen projekti, mutta googlettelun perusteella sen onkin omistanu caza. Hmm, taidan sekoittaa kaksi ihmistä lahjakkaasti yhdeksi...
Sä sekotat kaksi yhdeksi :D cazalla oli Graz & Ettore, jeannella sit useampi. Tais kasvatella esim Vann Rouge, Ventaggion, Livlig Toller's, Picardan, Zenit nimillä ainakin ja sit hällä oli mulla myös joku kennel joka kasvatti vizsloja?
Deneo
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Deneo »

Merrianista mulla oli joskus vizsla, oisko ollut just jeannen. Ja muistaakseni von Königreich oli myös jeannen kenneli, sieltä mulla oli saksanseisoja.
Don't you wanna live before you die?
Vastaa Viestiin