Virtuaaliset inspiraatiot

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Kuten chatissa jo sanoin, niin toki voin pk-lajeista tehdä rautalankaohjeet. Koen sen olevan mun velvollisuus liitonpitäjänä :D
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

^ Aivan tosiaan, unohdin jo. Siirsin pk:n tuonne olemassaolevien ja tulevien listalle.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sparkle
Lassien tassuhiki
Viestit: 3416
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2012 8:04 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Sparkle »

Ja multa tulee tosiaan noi paikku ja koiratanssi :) ja kennelin perustamisesta ohje on vaiheessa, tota Natalin kirjottamaa ei ilmeisesti sellaisenaan oteta käyttöön. Näiden lisäks voin olla tuutorina uusille.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Jees, siirrään koiratanssin ja paimennuksen toiselle listalle ja lisään sut tuutoreihin
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sonja.
Ei riitä.
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 8:25 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Sonja. »

Miut voi kanssa lisätä noihin tuutoreihin :)
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Sonja. lisätty tuutoreihin. Tuutoreille tiedoksi, että tiedän Turrila-nimimerkkinne ovat esillä FB:n Virtuaalikoirat-ryhmän kiinnitetyssä julkaisussa. Tulen varmaan myös jossain vaiheessa pyytämään jokaiselta vuorotellen lyhyttä esittelyä FB-sivulla julkaistavaksi.

Edit / Sonja.:lle hoitajatoiminnan esittely. :)
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Sonja.
Ei riitä.
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Huhti 04, 2012 8:25 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Sonja. »

Voisin myös mahdollisesti kirjoitella jonkinlaista esittelyä hoitajakenneleistä kun sille tuntui olevan tarvetta :) Virtuaalikoiraharrastuksen ensimmäiset kahdeksan vuotta tuli niissä aika tiiviisti pyörittyä niin hoitajana kuin ylläpitäjänä, joten suurin osa harrastuksen tuosta puolesta on vielä hallussa :)
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Janina »

Pieni kyselytuokio kuvista (toivis ei oo vielä ollut eikä koeta ihan turhana, itseä kiinnostaa aihe nimittäin aika moisesti). Saa lisätä kysymyksiä jos jollakulla tulee mieleen!

Minkälaiset kuvat sinulla ns. nostavat koiran arvoa, tekevät siitä inspiroivamman tai jotakin muuta vastaavaa?
Laittelin tässä juuri suurimmalle osalle harjakoiristani itseotetut kuvat ja huomasin, että koirista tuli heti jollain tavalla tärkeämpiä ja motivaatio niiden kilpailuttamiseen kasvoi. Sitä en osaa sanoa et mikä sen tekee. Kellään muulla samantyyppistä ilmiötä? Sitä kyllä odottelen kauhulla et koska se paljastaa mun henkilöllisyyden. :D Noin niin kuin muuten arvostan laadukkaita kuvia, ja tykkään myös pitää virtuaalikoirieni kuvat (tietysti sivun muusta ulkoasusta riippuen) ns. voimakkaampina kuin vaikkapa omista irl-koirista ottamissani kuvissa, eli värit saattavat olla vahvemmat tai muuten erityyppiset, kontrastia ja kirkkautta voi olla enemmän - ei tietenkään mihinkään silmiäräjäyttäviin sfääreihin asti. :D Tääkään ei kuitenkaan koske kaikkia kuvia. Mahdollisten tulevien suomenpystäreiden kuvissa oon ajatellut tunnelman ja ns. suomalaisuuden jossakin määrin korvaavan laadun ja muut edellä mainitut. Mutta long story short, virtuaalikoiralla siedän latkuja ja/tai tummia kuvia vielä vähemmän kuin muuten, ja tykkään myös vähän erityyppisistä kuvista kuin mitä esimerkiksi itse kuvaan. Jalostukseen lainaamieni koirien kohdalla sitten taas en kuvien laatua ja muita ominaisuuksia - tai edes kuvattomuutta - pidä minkäänlaisena kriteerinä, silloin se suku ja muut asiat merkkaa enemmän. Mutta muiden kenneleitä selaillessa kokonaisvaikutelmaan kyllä kuuluvat koirien kuvat. Myös jos kennelin ulkoasu itsessään on hyvin kaunis ja koristeltu, niin rakeiset ja harmaat pokkarikuvat on vähän meh.

Onko koirasi kuvilla vaikutusta mm. siihen, missä lajeissa se kilpailee tai millainen luonne sillä on?
On. Paljonkin. Suurin osa mainittuihin seikkoihin ja koiran koko persoonallisuuteen vaikuttavista tekijöistä löytyy suvun ohella nimenomaan kuvista. Shelttien ja harjakoirien kohdalla on myös toisinaan suorastaan haastavaa antaa kuvissa esiintyvästä koirasta omaamieni tietojen olla vaikuttamatta virtuaalikoiran persoonallisuuteen. Tiivistettynä suoria vaikuttimia ovat siis kuvien koiran ulkonäkö, kuvien ns. valokuvauksellinen fiilis sekä se, mitä koira kuvissa tekee/miten se niissä esiintyy. En tiedä osaisinko henkilökohtaisesti edes luoda kovin voimakasta persoonallisuutta kokonaan kuvattomalle koiralle.

Suositko vain yhtä kuvaa vai tykkäätkö, että kuvia on useampia?
Tykkään että on useampia. Koiran sivun esteettisyys tosin toisinaan kärsii, jos yritetään saada näyttelyllisesti mahdollisimman hyvä valikoima kuvia. Tarkoittaen siis sitä, että siellä saattaa olla hyvin erilaatuisia ja -tasoisia kuvia monesta eri näyttelystä tai tilanteesta, monen kuvaajan ottamana. Siltä kantilta katsoen yksi kuva olisi ehkä parempi, ja rakennekuvattoman koiran kuvavalikoimaa (ja muutenkin toimintakuvia) mietinkin usein aika kriittisesti, eli en laita esimerkiksi monia kuvia juoksevasta koirasta, vaikka muuten erilaiset tekemiset pyrinkin ottamaan mukaan. Se on myös karmeeta että koiralla on kaksi kuvaa, koska käytän kuvien esittämiseen tekniikkaa yksi iso kuva, loput isoksi klikattavia thumbnaileja. Näyttää sitten niin tyhmältä, ja usein päädynkin kaksikuvaisilla koirilla laittamaan molemmat kuvat keskikokoisiksi ja vierekkäin, jos ne vaan sopii siten laitettaviksi.

Entä vanhat tai mustavalkoiset/seepiasävyiset kuvat? Tai esim. tällaiset/muut "erikoiset" kuvat? Onko sinulla jokin tietty vaatimustaso käyttämiesi kuvien laadun tai muiden ominaisuuksien suhteen?
Mä en oikein osaa käyttää ns. yksisävyisiä kuvia virtuaalikoiralla, eli siis juurikin vaikkapa mustavalkoisia. Jotenkin koen oudosti, kai se on vaan sitä että on tottunut värikkäisiin kuviin. Muuten en koe mitään vanhojen kuvien pelkoa. En myöskään käytä erikoisesti leikeltyjä ym. kuvia. Muuten kovin tiukkoja kriteereitä ei ole, hyvä jos mitään, ja toisinaan kadehdinkin kenneleitä, joiden kaikilla koirilla on kauniit, hyvällä kalustolla ja taidolla otetut kuvat. Näkyy etenkin sivulla, jolla on listattu kennelissä asuvat koirat jos listauksessa on kuvatukset mukana. :D Itselleni se ei kuitenkaan ole niin tärkeä seikka, vaikka kauniita kuvia yleisesti ottaen arvostankin. Ja onhan ns. tasokkaiksi mielletyistä poikkeavissa kuvissakin se oma tunnelmansa ja ehkä joskus ihan syykin käyttää juuri niitä. Mulle se koirayksilö ja siitä syntyvä kokonaisvaikutelma on kuitenkin tärkeämpää kuin kennelin koirien yhtenäisyys kuvien suhteen.

Mitä tietoja koiriesi sivulta löytyy kuvien ottajasta, vai löytyykö mitään? Miksi?
Mulle on tätä joskus ihmetelty ja paheksuttukin, eli koirieni sivuilta ei löydy tietoja kuvien ottajasta (paitsi tietenkin jos kuvaaja sitä erikseen pyytää). Lisäksi jos itse annan toisille kuvia virtuaalikoirakäyttöön, en halua tietojani näkyville. Aiemmin pyysinkin vähintään nimeni, ehkä sähköpostiosoitteenikin merkittäviksi sinne sivuille. Joskus omaa nimeäni tms. googlettaessani löysin paaaljon yhteyksiä virtuaalikoirajuttuihin, ja se käytäntö loppui sit siihen. :D En tiedä onko jonkin tekijänoikeuslain vastaista, mutta en valitettavasti pidä niin vakavana. En myöskään usko että jos kuvia luovuttavat kasvattajat ym. ajattelisivat asiaa, niin tuskin haluaisivat haukutulosten joukosta löytyvän roppakaupalla virtuaalikoirien sivuja, ihan jo senkin takia että edelleenkään kaikkien koirien/kenneleiden sivuilla ei ole halaistua sanaa virtuaalisuudesta. Mielestäni on myös tärkeää korostaa virtuaalikennelin mielikuvituksellisuutta, epäaitoutta tai miten nyt ikinä haluaakaan asian ilmaista, koska kaikille kävijöille ei virtuaalikennel sanana aukea. Nykyään en halua edes virtuaalikoirapiireissä käytettyä nimimerkkiäni esille, se puolestaan näyttää jollain tavalla niin tyhmältä ja epäviralliselta. Flickr- ja muiden vapaastiotettavien kuvien yhteyteen copyt tietysti merkkaan, sehän niissä on jo ihan lähtökohtaisesti ehtonakin.
Hex
Epätoivoinen katse
Viestit: 476
Liittynyt: To Maalis 07, 2013 10:21 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Hex »

Minkälaiset kuvat sinulla ns. nostavat koiran arvoa, tekevät siitä inspiroivamman tai jotakin muuta vastaavaa?
Jokaisella koirallani on oltava rakennekuvat, vaikka harvoin ne käyvät näyttelyissä. Kuvat ei saa olla rakeilevia, vaan hyvälaatuset ja kivat kuvat. Eli ei vanhoja mustavalkoisia tms. kuvia.

Onko koirasi kuvilla vaikutusta mm. siihen, missä lajeissa se kilpailee tai millainen luonne sillä on?
Ei ole, kisaan koiran kanssa innostavimmissa lajeissa vaikka koiralla ei edes olisi kuvia.

Suositko vain yhtä kuvaa vai tykkäätkö, että kuvia on useampia?
Useammat kuvat antavat mielestäni paremman kuvan koirasta.

Entä vanhat tai mustavalkoiset/seepiasävyiset kuvat? Tai esim. tällaiset/muut "erikoiset" kuvat? Onko sinulla jokin tietty vaatimustaso käyttämiesi kuvien laadun tai muiden ominaisuuksien suhteen?
ks. 1. kysymys. Kyseinen esimerkkikuva on todella huono mielestäni, saa koiran näyttämään läskiltä :D

Mitä tietoja koiriesi sivulta löytyy kuvien ottajasta, vai löytyykö mitään? Miksi?
Löytyy tarvittavat tekijänoikeudet. Olen liian laiska laittamaan mitään ylimääräistä, niin tyydyn noihin :D

Vähän lyhyet vastaukset, muttaah.
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Minkälaiset kuvat sinulla ns. nostavat koiran arvoa, tekevät siitä inspiroivamman tai jotakin muuta vastaavaa?
Yksi merkittävä asia on se, että kuvien koira miellyttää mua. Ja yleensä pyrinkin valitsemaan koirilleni sellaisia kuvia, en laita lapinkoiralle chowchow-saksanpystykorva -tyyppisen koiran kuvaa, tai australianpaimenkoiralle mitään berninallekuvaa. Toisena merkittävänä on kuvan laatu, ja kyllä niitä koiria huomaa arvostavansa enemmän joiden kuvat on otettu hyvällä järkkärillä. Välillä siitä laadusta joutuu tinkimään, jolloin yleensä se koira vähän "unohtuukin". Kisaan sitä ja päivitän sivua, mutta nämä koirat ei ole niitä joiden sivua tekisi mieli katsoa uudestaan ja uudestaan, ihailla miten hieno virtuaalikoira minulla onkaan. Tosin ihan surkeimpia pokkarikuvia, tai muuten vaan laadultaan täysin ala-arvoisia, en haluaisi edes laittaa.
Toisaalta olen muutenkin valokuvien suhteen niin tarkka (pitkälti omaa kuvaamista koskien). Yksi mitä teen virtuaalikoirien kuville usein on, että terävöitän, sekä lisään kontrastia ja saturaatiota ihan huolella. Esimerkiksi onhan Kornin kuvat jo melkein överiksi vedetyt, mutta ne mielyttää omaa silmää. Sellaiset kuvat kuin esim. Traumalla on vähän "meh", vaikka kuvien koira onkin kaunis.

Onko koirasi kuvilla vaikutusta mm. siihen, missä lajeissa se kilpailee tai millainen luonne sillä on?
Luonteita jaksan kirjoittaa ääriharvoin, mutta toki ne kuvat vaikuttaa siihen millainen kuvitelma kyseisestä koirasta omaan mieleen tulee. "Aa tää on tollanen lelujen repimistä rakastava sähköjänis" tai "tää on vähän tollanen laama mikä ei niinkään jaksa välittää ihmisistä". Luonnetestituloksia kun osalle arvon, niin niihin ei kuvat vaikuta, vaan ne tulee ihan minun omien taulukoiden mukaan. Lajeihin haluan kuvien vaikuttaa sen verran ainakin, että jos koiralla on esim. agikuvat, niin se kisaa agissa jossain kohtaa elämäänsä, IPO-kuvilla kisaa suojelussa jne.
Ja kuten Janina sanoi, niin kyllä ne kuvat on merkittävät erityisesti siinä, että tuskin osaisin luoda mitään "sidettä" täysin kuvattomaan koiraan. Se pysyy minulle aina vaan kysymysmerkkinä, josta minulla ei ole mitään todellista käsitystä, vaikka mielessäni koittaisinkin kuvitella sen.

Suositko vain yhtä kuvaa vai tykkäätkö, että kuvia on useampia?
Sekä että. Jos piirrän, niin koirilla on lähes aina vaan yksi kuva, kun olen niin laiska piirtämään. Valokuvista laitan parhaat tarjolla olevat kuvat. Ihanne olisi että koiralta löytyisi rakenne-, pää(- ja ravi)kuva, sekä 1-3 toimintakuvaa joista tulee enemmän koiran luonne esiin, kuten esim. Faylla (yksi oma henk koht suosikkini). Harvoinhan tämä mahdollistuu rajallisten kuvavaihtoehtojen vuoksi.

Entä vanhat tai mustavalkoiset/seepiasävyiset kuvat? Tai esim. tällaiset/muut "erikoiset" kuvat? Onko sinulla jokin tietty vaatimustaso käyttämiesi kuvien laadun tai muiden ominaisuuksien suhteen?
Monesti ei ole varaa nirsoilla enää kuvan laadun suhteen, kun jo nirsoilee sen koiran ulkonäön suhteen. Harvoin tulee vastaan mv tms kuvia, mutta väitän ettei olisi ongelmaa niitä käyttää. Vaikka viehän se vähän särmää koiran sivulta.
Tyhmästi "rajattuja" kuvia en välttämättä käyttäisi, paitsi jos muita vaihtoehtoja ei ole. Sellaistenkin kohdalla koitan rajata sen "normaaliksi" kuvaksi ja tyyliin clone-työkalulla peitellä pois rajattuja alueita. Tälläisiä tosin tulee vastaan vain harvoin.

Mitä tietoja koiriesi sivulta löytyy kuvien ottajasta, vai löytyykö mitään? Miksi?
Mä aina tykkään merkitä sivulle kuvan ottajan. Itse ottamiin kuviin kirjoitan vaan "Juinttu" (pari kertaa olen tainnut napata copyt kokonaan pois sellaisilta). Kenneleistä kopioituihin kuviin laitan vaan sen kyseisen kennelin nimen ja linkin sinne, vaikka toisaalta niihin voisikin kirjoittaa tarkemmin kuvan ottajan ynnä muuta. Flickr-kuviin linkki nimen kera tämän henkilön flickr-profiiliin, sekä mahdollinen lisenssi. En kyllä osaisi olla merkitsemättä mitään copyja esim. jostain kennelistä kopioitujen kuvien kohdalle, vaikka kuinka olisi luvat kunnossa ja kyseinen kenneli vielä listattuna johonkin "kuvaluvat"-listalle. Ja toisaalta olen tainnut luvatakkin kuvapyyntöviestissä, että merkkaan jokaisen kuvan yhteyteen että mistä paikasta se on napattu.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Millä mallilla on vfci:n uudistaminen ja aloittelijan oppaan kokoaminen, ts. ketkä ovat vielä mukana? :) Edellisiltä sivuilta katsoin listaa niin kivasti on asioita hoidettu!! Itse päivitin muutoksia omiin ohjeisiini (valjakko-ohje, yleinen kilpailuohje, virtuaalikoiran luominen [kesken]).

Mielestäni kaikkien lajien kisaohjeita ei tarvitse olla valmiina, jotta uusi vfci:n ulkoasu voidaan asentaa (toki muita esteitä voi olla, mutta itse en ole näistä tietoinen), ja muutenkin onhan meillä niitä jo paljon tehtynä. Kaikista lajeista ei muutenkaan mielestäni tarvitse ohjetta tehdä, tai en tiedä miten esimerkiksi vielä selkeyttäisin vLVKL:n ohjeita. Itse kun olen koko lajin keksinyt ja ohjeet tuonne tehnyt, niin en tiedä kuinka selkeät tai epäselkeät nuo säännöt ovat. Joku ulkopuolinen virtuaalikoirailija tai lajin harrastaja voisi antaa kommenttia. Voin kyllä erillisenkin ohjeen vielä tehdä, jos sille katsotaan olevan tarvetta. Sanokaa vaan jos on!

Tärkeintä olisi mielestäni, että suurin osa ohjeista saataisiin jo samalle sivulle uusien harrastajien nähtäväksi. Ne ohjeet mitä nyt täytyisi varmaankin eniten jatkaa, olisi virtuaalikoiramaailman sanasto, virtuaalikoiran luominen ja virtuaalikennelin perustaminen, joka myös jäi ilmeisesti kesken. Itse minun täytyisi vielä jatkaa virtuaalikoiran luomiseen siitä, mitä tietoja koiran sivuille tarvitaan ja ohje rekisteröimiseen tai maininta siitä. Kaikkihan saavat auttaa minua ainakin tuon ohjeen kanssa, jos aikaa ja mielenkiintoa löytyy! :)

Mielestäni nämä kaksi omaa ohjettani ovat valmiit, sanokaa kommenttia jos löydätte virheitä tai puutteita ja haluaisitte jotain lisättävän:
valjakko-ohje
yleinen kilpailu-ohje

En missään nimessä ketään syyllistä tässä viestissä, älkää siis ottako itseenne!! Kyselen vain tilannetta.
Avatar
eilwen
Ei riitä.
Viestit: 307
Liittynyt: To Kesä 18, 2015 7:54 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja eilwen »

Minkälaiset kuvat sinulla ns. nostavat koiran arvoa, tekevät siitä inspiroivamman tai jotakin muuta vastaavaa?
Tärkeimpänä asiana kuvien kanssa pidän sitä, että kuvassa on samanrotuinen ja -sukupuolinen koira. Tottakai kuvassa näyttävä ja rodunomainen koira tuo heti mielenkiintoa, etenkin jos kuva on hyvälaatuinen. Valitettavasti itsekin jonkin sortin valokuvaajana nyrpistän nenääni joillekin hätäisesti roiskastuille kuville jostain digikameroiden historian alkuajoilta, vaikka koira itsessään olisi hieno. Värit, tarkkuus ja tausta ovat ne tärkeimmät tekijät. Mitä uniikimpi ja "suunnitellumpi" kuva koiralla on, sen mielenkiintoisempi koirasta tulee.

Onko koirasi kuvilla vaikutusta mm. siihen, missä lajeissa se kilpailee tai millainen luonne sillä on?
Omille koirilleni en kirjoita luonteita, mutta entisaikaan harrastaessani Tallini.fi-puolella jokaisella koirallakin oli kilometriluonteet, ja voi kyllä se kuva vaikuttaa siihen erittäin paljon! Yleensä kuvat ovat ne, jotka inspiroivat minua tuomaan koiran/tekemään pentueen.
Kuvat vaikuttavat myös kilpailuttamiseeni. Koska itse harrastan vinttikoiria, on niiden ykkösprioriteetti juosta itsensä vähintään yhdeksi valioksi, ja toistaiseksi olen kilpaillut vain muutamissa agi- ja tokokisoissa vinttien kanssa. Koska rotuominaisuudet eivät juurikaan sovellu muihin kuin vinttikoirajuoksuihin, ei kuvilla sinänsä ole merkitystä. Toisena rotuna ilmeisen vahvoilla on kääpiöbullterrieri, joita tällähetkelllä on kaksi. Kumpikin kilpailee agilityssä (tosin aniharvoin), mutta kuvilla ei näiden tapauksessa ole merkitystä lajiin.

Suositko vain yhtä kuvaa vai tykkäätkö, että kuvia on useampia?
Sanotaan niin, että vältän vain yhtä kuvaa. Kyllä yleensä pyrin saamaan koiralle rakenne-, liike- ja pääkuvan. Mutta jos saatavilla on vain rakenne, en ala siitä erikseen päätä rajailemaan. Itse kuvaamisessa on se hyvä puoli, että voi räpsiä kuvia siten, miten itse tahtoo käyttää. Jos kuvia on useampi kuin yksi, tuo se heti mielenkiintoa koiraan.

Entä vanhat tai mustavalkoiset/seepiasävyiset kuvat? Tai esim. tällaiset/muut "erikoiset" kuvat? Onko sinulla jokin tietty vaatimustaso käyttämiesi kuvien laadun tai muiden ominaisuuksien suhteen?
Kuten ylempänä sanoin, olen melko nirppanokka kuvien suhteen. Netistä kuvia etsiessä ei kuitenkaan (ainakaan omissa roduissa) voi kovinkaan paljon nirsoilla, mutta tässäkin voin kiittää valokuvausharrastusta. Pääasiassa käytän siis omia kuviani, jotka voin muokata haluamanilaiseksi. Jos kuitenkin netistä kuvia on raavittava, valitsen ne joissa on eniten muokkausvaraa. Lyhyesti virsi kaunis, mustavalkoiset/seepiasävyiset jäävät minun osaltani käyttämättä.

Mitä tietoja koiriesi sivulta löytyy kuvien ottajasta, vai löytyykö mitään? Miksi?
Merkitsen jokaisen kuvan ottajan kuvan yhteyteen. Tekijänoikeuksia kunnioittaen muiden ottamia kuvia kohtaan, ja omiaottamiin samasta syystä. Esim. Flickr.com sivulta otetut kuvat on merkattu linkittäen ottajan profiili sekä linkittäen lisenssit.
kennel Super Fast ~ superfast sighthounds

life is not life without sighthound
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Whaat miksei kukaan sanonut mitään, että sivua ollaan jo koottukin. Löysin uudet sivut ihan sattumalta. Tosi kivalta näyttää vaikka kesken onkin. :)

Itse kirjoittamista teksteistäni voin pitää huolen, että sivuille lisätään uusin versio (sanokaa vaan sitten kenelle laitan postia kun olen saanut kaikki muutokset tehtyä, että tämä henkilö voisi kopioida ne uudelleen tuolta sivuilta). Nytkin kun tuli tehtyä muokkauksia, ja tosiaan tuo virtuaalikoiran luominen on suurilta osin kesken kun ohjeet koiran sivuilta löytyvistä tiedoista puuttuu ym.
Lyydia
Kriisissä
Viestit: 852
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2014 10:06 pm
Viesti:

Re: Virtuaaliset inspiraatiot

Viesti Kirjoittaja Lyydia »

Mä täällä ittekseni pommitan, mutta tein koiraurheilusta ohjeen. Myös näitä vanhempia ohjeita päivittelin: virtuaalikoira, kilpaileminen. Tuolta löytyy screenshotteja ihan teidänkin harrastajien kenneleistä, sanokaa jos ette halua että teidän virtuaalikoirasivu näkyy siellä mallina. Yritin etsiä mahdollisimman erilaisia malleja virtuaalikoirien tiedoista ja kisakalentereista. Kilpailusivulle tein uuden version osallistumisesta, jossa näkyy nyt tuo uusi kisakoodi.

vKUJ:n sivuilta en kyllä ihan kaikkia ohjeita löytänyt, mutta päättelin osan itse jo valioituneiden koirien sivuilta.
Yhdestä lajista koira valioituu keräämällä yhteensä 300 pistettä
Pisteisiin ei lasketa mukaan soveltuvuuskokeesta saatuja pisteitä eikä hylätyistä suorituksista saatuja pisteitä (alle 20p).
^ Esimerkiksi tuosta en löytänyt mainintaa sivuilta. Kolmella cc-valioituneella koiralla joiden sivuja katsoin, ei ollut ollenkaan alle 20p tuloksia merkittynä, eli niitä ei ilmeisesti laskettu mukaan. Myöskään ei olisi järkeä laskea soveltuvuuskokeiden pisteitä mukaan koirahiihdossa/pyöräilyssä, koska silloin pointterit eivätkä saksanseisojat saisi mahdollisuutta saada lähemmäs 100 pistettä kerralla (soveltuvuuskokeissa jaetaan pisteitä 0-100 ja normikilpailuissa vain 0-50). Näillä perusteilla lätkäsin tuon kohdan ohjeisiin, sanokaa jos vastustatte.

Mielestäni järjestön säännöissä ilmoitettu osallistumiskoodi on yhä virheellinen ("01.01.2016 astuu voimaan uusi osallistumiskoodi, täten jokaisen osallistuvan koiran tulee olla rekisteröity vFCIn rekisteriin: VTR-00000 KOIRAN VIRALLINEN NIMI / OHJAAJA<*br>"), sillä täällä en näe mainintaa että koiraurheiluun oltaisiin annettu eri koodi. Tuosta puuttuu siis koiran sivun osoite.

Siispä tuolta mun ohjeesta löytyy nyt tuo LUOKKA [rv] VTR-00000 rotukoodi <a href="#">koiran nimi</a>, ohjaaja<br>
Vastaa Viestiin