Shannon. kirjoitti: ↑Ke Helmi 24, 2021 6:31 pm
Minusta tämä menee ehkä nyt hieman liian nopeasti eteenpäin, jonkinnäköinen äänestys/isomman ryhmän mielipide kyllä kaivattais nyt tähän väliin. Kannattaa myös miettiä mikä maksimipistesumma on, ettei ihan joka asiasta saa yhtä tai kahta pistettä ja sitten loppusumma on joku 300. Minusta
heppapuolelta voisi ottaa mallia, tietenkin koirille sopivammaksi muokaten. Siellä jaetaan mm. puolikkaitakin pisteitä.
Musta tuntuu kans että jos tuun ylihuomenna takas nii täälä on jo ensimmäisen tilaisuuden kutsu pystössä
Ei mua haittaa reippaus - päinvastoin. Mutta kans vähän tuntuu että nyt hypitään aika reippaasti eteempäin, varsinkin kun tähän ei ole ehtinyt kommentoimaan kuin tyyliin me kolme. Voi olla, että ei olla huomattu jotain asiaa ja kohta tulee joku huomauttamaan ja meneekin uusiksi suunnitelmat
Mä kannatan myös jotain ton YLA:n kaltaista.
YLA:
1. Tekstiosio :: max. 40 pistettä
2. Jalostusosio :: max. 33 pistettä
3. Kilpailuosio :: max. 22 pistettä
4. Rakennearvostelu :: max. 20 pistettä
5. Lisäpisteet :: max. 10 pistettä
Mutta jos soveltaisi koirapiireihin jotenkin enemmän näin:
1. Jalostusosio :: max. 40 pistettä
(max: 10p isä, 10p äiti, 5p = kaikki toisessa polvessa. Suvuton voisi saada lisäpisteitä tekstiosiossa jos on kirjoitettuna sukuselvitys.)
2. Kilpailuosio :: max. 33 pistettä
(tän vois laskea siihen 25 = 5 valmista lajia tai tasan 30 pisteeseen = 6 valmista lajia)
3. Rakennearvostelu :: max. 22 pistettä
(jos laskee tämänkin tasan 20 pojoon, saa kokonaisuudessaan maximipisteiksi kauniin 120p = tykkään tasaluvuista.)
4. Tekstiosio :: max. 20 pistettä
(Tässä voisi suvuttomalla olla mahis saada vaikka 10 lisäpistettä sillä sukuselvityksellä.)
5. Lisäpisteet :: max. 10 pistettä
Tää on vaan ehdottelua! Mä haluaisin että useampi tosiaan ehtisi tähän keskusteluun nyt mukaan, ennen kuin lyödään mitään lukkoon!