Huutelin puolivitsilläni epämääräisyyksien puolella, että kiinnostaisiko ketään lähteä pistämään Käräytystä uudelleen pystyyn. Siellähän sitten ainakin Marcia ja Tuohimopsi ilmoittautuivat, eli ehkä tätä voisi yrittää! Käräytyshän on ollut "tauolla" nyt jostain vuodesta 2009 asti, vieraskirjaan on vastattu viimeisen kerran muistaakseni alkuvuodesta 2010. Toisin sanottuna sivut ovat niin kuolleet, että työsarkaa riittää aika paljon.
Ne, jotka eivät tiedä, mikä Käräytys on, lainattakoon itse sivuston esittelytekstiä:
- Käräytyksen tarkoitus on kertoa tekijänoikeuslaista erityisesti kuvien osalta ja lopettaa sen rikkomista niin suurelta osin kuin vain mahdollista. Jokainen vihje luvattomasta kopioinnista on todella tervetullut meille, menemme kertomaan ko. sivustolle copyrightista ja ohjaamme heidät tänne ja muille tämäntyylisille sivuille. Käräytysilmoituksia saa lähettää vain ja ainoastaan käräyttelijöiden sähköpostiosoitteisiin - vieraskirjassa niitä ei noteerata muuten kuin poistamalla.
Tekstit tulee tietenkin lukea läpi ja päivittää vastaamaan nykytilannetta, sekä lisätä sinne mm. vieraskirjassa pyörineitä kysymyksiä. Mun mielestä sivuja/kysymyksiä/vastauksia voisi jakaa pienempiin paloihin ja siirtää UKK:n puolelta joitain asioita omille sivuilleen. Esimerkiksi kaikki kopiointipaikkoja koskevat saman valikon alle jne. Käräytyksen sivuilla kävijäkunta kun on ollut kautta aikojen sisälukutaidotonta, niin asiat ja valikot pitää vääntää aika reippaalla kädellä ratakiskosta...
Lisäksi mietin vähän vieraskirjan tyhjentämistä tai kokonaan uutta vieraskirjaa, jotta voitaisiin aloittaa puhtaalta pöydältä. Mä en itse ainakaan välitä siitä, että meillä olisi yli kolmen vuoden vastaamattomat viestit kummittelemassa. Sieltä pitää kuitenkin selata läpi tosiaan mahdollisia usein toistuvia kysymyksiä, jotta saadaan UKK/muut ohjesivut ajan tasalle.
Ulkoasua myös voisi muokata modernimmaksi, jotta se olisi houkuttelevampi tälle nykyiselle silmäkarkkisukupolvelle. Ulkoasun runko kuitenkin on pysynyt samana varmaan koko sivuston alkuajoista lähtien, joten muutos voisi varmaan olla ihan hyvästä. :D Mulla olisi visio yksinkertaisesta kuvattomasta leiskasta, jossa olisi "päälinkit" ja osassa päälinkkejä pudotusvalikot, joissa olisi noita jaoteltuja alasivuja. Sivupalkki voisi myös olla ihan pätevä?
Nyt jätän estradin teille ja teidän ehdotuksillenne! Mun ajatukset eivät vieläkään oo kiveen kirjoitettuja, joten ne saa tyrmätä tarvittaessa täysin ja omia ehdotuksia saa myös esittää ihan vapaasti. Kaikki ehdotukset otetaan mielellään vastaan!