Täällähän on saatu hyvin keskustelua aikaan aiheesta, mukavaa!
Itse reilu 20 vuotta virtuaalikenneleitä harrastaneena voin avata historiaa sen verran, että kilpaileminen ja jalostaminen on aina ollut tärkeä osa tämän yhteisön (eli Karvaturrit/VFCI) tapaa harrastaa. Pentueita teettäessä minun nähdäkseni arvostettiin sitä, että pentueen vanhemmat olisi suhteellisen menestyneitä kisoissa - tätä pidän itse edelleen tärkeänä!
Niinkuin jo monen kommentissa kävikin ilmi, on kilpaileminen yksi konkreettisimmista tavoista tehdä virtuaalikoiransa kanssa jotain. Aloitellessani harrastusta oli kuitenkin ehkä enemmän muitakin konkreettisia tapoja harrastaa: oli paljon hoitajakenneleitä, kenneleillä saattoi olla blogeja, Tillin mainitsemat vieraskirjat olivat tosi suosittu tapa pitää yhteyttä toisiin kenneleihin ja hoitajiin. Taisipa myös jossain vaiheessa olla meillä varustekauppoja ja eläinlääkäriä, muistaakseni joku pankkikin oli hetken käytössä virtuaalieuroille.

Virtuaalikoiraharrastajia on kuitenkin tässä meidän yhteisössä enää kovin vähän, mikä on osaltaan vaikuttanut siihen, että kilpaileminen on ehkä jäänyt ainoaksi konkreettiseksi tavaksi harrastaa koirien kanssa jotain. Mikään ei kuitenkaan estä tarttumasta toimeen ja keksimään uusia tapoja! Olisikin kiva, jos löytyisi taas yhteisöllisempi tapa harrastaa, millä keinolla sitten vain. Nyt tuntuu että ehkä meidän yhteisö on pienellä tavalla taas heräämässä eloon. Me joudutaan ehkä kuitenkin nyt tekemään enemmän töitä sen eteen, että se pysyykin elossa, ja keksiä tapoja saada uusia harrastajia.
Mulla tuntuu olevan koko ajan miljoona eri ideaa mitä keksisi virtuaalikoirille, nyt viimeisimpänä ehkä juuri joku varustepuoti. Tillin tekemät terveystulosgeneraattorit vaikutti tosi lupaavilta ja niistä tuli heti mieleen jotkut virtuaaliset eläinlääkärisivut. Samaan vois ympätä pentuegeneraattorin?
Ihan kiva myös, jos täällä foorumilla on elämää. Discord helposti syrjäyttää keskustelua täältä, kun sinne on niin helppoa ja nopeaa käydä kirjoittelemassa, samoin ehkä Keskusta foorumina syrjäyttää Turrilaa, koska monet meistä on myös siellä, eikä välttämättä nähdä tarvetta kahdelle eri foorumille. Musta on kyllä kiva myös se että heppa- ja koiraihmiset voi harrastaa myös yhdessä. :-) Mutta vois kyllä koittaa aktivoitua täälläkin, ettei turrila jäis kokonaan unholaan! Mä oon itse löytänyt täältä mun parhaita ja rakkaimpia ystäviä, ja olis hienoa jos sellainen yhteisö pääsisi vielä kukoistamaan. <3